putteritual kan skade barns hjerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

*Sofie*

Zafir skriver:

SÅ ENIG!!!! - Jeg køber simpelthen ikke den med at børn bare skal græde sig i søvn, fordi de styrer deres forældre på den måde. Nix.

Børn skal have kærlighed og de skal være trygge. Hvis de er trygge falder de i søvn.

Hvis de knirker, så lytter man lige. Hvis de græder, så trøster man dem!!!

Fuldstændig enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Meilby

maria_wlt skriver:

Lige mine ord..

Her i huset gør vi det samme.. 

Ene får lov til at klynke lidt og hvis hun skriger så går jeg ind og lægger hende ned og nusser hende lidt..

Men at blive derinde og nusse med hende gør hende total umulig..

Så ja alt er RELATIVT..

Lige præcis Synes ikke de skal lære, at bare de klynker det mindste kommer de op Men selvfølgelig skal de puttes med kærlighed

Anmeld

15. februar 2012

morethanperfect

Det da også fuldstændig umenneskeligt hvis de skal græde sig selv i søvn ? Hvem har et hjerte til det ???

Anmeld

15. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Nu tænker jeg, at her kan jeg sagtens lade Maja ligge og brokke sig i søvn, altså jeg lytter om det er fordi hun er ked/ullykkelig eller "bare" skal brokke sig/overgive sig.. Men når det er brokke o.l. tager jeg lige og giver hende lov til og falde til ro, men går det over i og blive ked, så går jeg da ind til hende.. Nogen gange "vågner" hun om natten, vågner med " fordi det er i søvne hun klynker lidt, men når jeg kan høre det er i søvne, venter jeg igen og ser om det er nødvendigt og gå ind, for vil heller ikke komme løbende hvis hun sover, og så vække hende?

Har prøvet før at hun klynkede i søvn og skyndte mig derind og det gjorde bare det værre fordi hun jo sov, og jeg vækkede hende..

Men lyder det helt hen i vejret, min metode?????

Anmeld

15. februar 2012

twinboys

Zafir skriver:

SÅ ENIG!!!! - Jeg køber simpelthen ikke den med at børn bare skal græde sig i søvn, fordi de styrer deres forældre på den måde. Nix.

Børn skal have kærlighed og de skal være trygge. Hvis de er trygge falder de i søvn.

Hvis de knirker, så lytter man lige. Hvis de græder, så trøster man dem!!!

enig

Anmeld

15. februar 2012

raca

jeg er ret sikker på at artiklen idirekte henviser til Godnat og sov godt metoden, hvor man gradvist lader barnet græde mere og mere uden at gøre noget, så barnet til sidst opgiver håbet om at nogle vil hjælpe..også ved indlærings fasen af nye sovevaner..

jeg mener ALDRIG barnet skal igennem en falde i søvn selv tæning hvor forældrene af den ene eller anden grund finder det aceptabelt af udlade og reagere på barnest gråd.. eller hvor forældrene optræder så føelses koldt at det bare går ind efter 3-5-7 osv minutter ligger barnet ned og siger GONAT.. barnet er lige glad med om der går 3- 10 min da det ikke har en tidsopfatttelse på samme måde som os.. så for mig er 3 min fortvivelses gråd lige så skadeligt som 10 min.. og kan for mig kategoriseres som et mildt omsorgssvigt,

og jo børn må gerne blive vræde og kede, jeg vil ikke undgå disse føelser, men børn skal ikke ignorets når de udviser disser føelser, men hørres.

Anmeld

15. februar 2012

maria_wlt

MaleneS2011baby<3 skriver:

Nu tænker jeg, at her kan jeg sagtens lade Maja ligge og brokke sig i søvn, altså jeg lytter om det er fordi hun er ked/ullykkelig eller "bare" skal brokke sig/overgive sig.. Men når det er brokke o.l. tager jeg lige og giver hende lov til og falde til ro, men går det over i og blive ked, så går jeg da ind til hende.. Nogen gange "vågner" hun om natten, vågner med " fordi det er i søvne hun klynker lidt, men når jeg kan høre det er i søvne, venter jeg igen og ser om det er nødvendigt og gå ind, for vil heller ikke komme løbende hvis hun sover, og så vække hende?

Har prøvet før at hun klynkede i søvn og skyndte mig derind og det gjorde bare det værre fordi hun jo sov, og jeg vækkede hende..

Men lyder det helt hen i vejret, min metode?????

Nej den "metode" er ikke hen i vejret.. Efter min mening.. Klynk er bare brok..

Anmeld

15. februar 2012

Mother-love

Jeg har aldrig ladet isabella ligge og græde sig selv i søvn for det kan jeg slet ikke bære. Når hun græder går jeg ind og trøster hende. Hvis hun bare ligger og brokker sig lader jeg hende ligge men går det over til gråd går vi altid derind og trøster hende.

Jg kan slet ikke få mig selv til at lade hende ligge og græde. For når de græder så skal de jo trøstes. For jeg synes ikke de skal opleve det med at komme i seng som en dårlig ting.

Anmeld

15. februar 2012

Saram

132319 skriver:

Alt er relativt og jeg synes ikke at artiklen reflekterer over at det jo trods alt er forældrene der kender deres børn allerbedst.

Min datter kan/vil IKKE falde i søvn hvis jeg er i rummet, overhovedet! Jeg kan sidde derinde i 2-3 timer og nusse, synge og lulle og hun lægger sig bare ikke til at sove!

At hun klynker lidt i 3-5 minutter inden hun sover, har jeg intet problem med, hun ved hvor jeg er og falder som sagt bare ikke i søvn hvis jeg er hos hende.

Er helt enig med dig. Min datter kan for det meste heller ikke sove hvis jeg er der. Kun hvis hun er virkelig udkørt og ked af det, så kan det hjælpe at jeg ligger en hånd på hende. Men for det meste ikke. Så hun får altså lov til at ligge og græde lige så stille i 2 min inden jeg går ind og giver sutten. Og det synes jeg altså ikk er forkert?

Anmeld

15. februar 2012

Laulund87

132319 skriver:

Alt er relativt og jeg synes ikke at artiklen reflekterer over at det jo trods alt er forældrene der kender deres børn allerbedst.

Min datter kan/vil IKKE falde i søvn hvis jeg er i rummet, overhovedet! Jeg kan sidde derinde i 2-3 timer og nusse, synge og lulle og hun lægger sig bare ikke til at sove!

At hun klynker lidt i 3-5 minutter inden hun sover, har jeg intet problem med, hun ved hvor jeg er og falder som sagt bare ikke i søvn hvis jeg er hos hende.

Præcis det samme med min datter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.