Jeg har gået og tænkt lidt over det.
Jeg kan godt forstå du er skuffet! -og det synes jeg faktisk også du har lov til at være.
Dernæst og jeg tænkte over: Hvad nu? og kommet frem til to forskellige løsningerne. (der er selvfølgelig 10.0000 andre måde at gøre tingene på, men jeg har bare tænkt på 2)
1: Du afleverer smukkerne tilbage til ham. Fortæller du er glad for dem, men at du er rigtig ked af at han friede på den måde, og at du gerne vil have at han prøver igen. At du glæder dig til at få smukkerne igen, men under nogle andre forhold. Så må han vise sin kreativitet.
2: I følge gammel skik, må kvinder fri d. 29. februar hvert fjerde år, n år det er skudår. Det er det jo i år, lige om lidt. Så du kan også tage sagen i egen hånd og skabe det friere DU har lyst til.
Med hensyn til at blive gift på rådhuset, så tænker jeg: Det med at han ikke ville ned på knæ...tja...det er hans sag og det kan du ikke gøre noget ved, men at blive gift på rådhuset, det er man altså 2 om, så det kan han ikke bare bestemme! I må snakke om det og blive engie. Hvis du gerne vil giftes i en kirke, så kan det jo gøres lige så 'anonymt' som rådhusbrylluppet. der er ikke noget krav om at kirken skal være fuld af gæster
. Så hvis du har lyst til det store skrud, men I bare ingen penge har, så køb en flot kjole brugt, de er super billige, og så bliv gift i kirken. Der er da ingen grund til at synde sig selv for en stor oplevelse! (hvis det er det man er til!)
Selvfølgelig skla han ikke fri til dig på amerikansk vis, men prøv at gå på you tube sammen og se nogle af de vilde friererier de har derovre! Det kunne være at det kunne virke lidt inspirerende.
Til sidste vil jeg komme med to friere-historie. Den første er min egen. Det var super super romastisk og overraskende. Min svigerforældre blev selv gift af praktiske årsager, og det var noget de bare snakkede om og blev enige om. De har nu været gift i over 30 år. Da svigerfar hørte om min mands frieri, blev han stang misundeligt: Tænk at det kunne være så fantastisk! Ordret sagde han: Ih, man får jo helt lyst til at fri! Det har jeg jo aldrig prøvet at går sådan 'rigtigt'. Det har vi selvføglelig grinet en del af, men er også meget sigende.
Den anden historie er en veninde af mig. Hun boede i hus sammen med sin kæreste, og en dag går hun og snakker i telefon. Hun går lidt rundt i huset og ordner forskellige ting, i mens hun snakker i telefon. På et tidspunkt skal hun noget ude i bryggerset, men kæresten stiller sig i vejen. Hun bliver irriteret, og gør tegn til at han skal flytte sig. Det gør han ikke. Så prøver hun at mase sig forbi ham. Det lykkedes heller ikke. Nu er hun ved at blive små sur på ham. Det var da en mærkelig opførsel!
Kæreste siger så at han lige skal have noget ud i bryggereset. Han går ud og hente noget og holder det på ryggen og går siddelæns gennem rummet. Nu er hun rigtig sur og irriteret, og hun spørger ham (mens hun stadig taler i telefon): Hvad laver du? Hvorfor går du så mærkelig og hvad er det du gemmer på ryggen? Så falder Kæresten på knæ, rækker en kæmpe buket blomster frem mod hende, og siger de berømte ord: Vil du gifte dig med mig
Argh.....hun var jo sur og irriteret, og var ved at snakke i telefon...det var ikke lige sådan hun havde forestillet sig at der skulle fries til hende.