hvor lang tid efter stikpille(r) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

MissTas

Vivian87 skriver:

Jeg fik 5 stikpiller inden de kunne tage mit vand, fik den første onsdag eftermiddag, fik den sidste fredag formiddag, fik taget vandet fredag eftermiddag og fødte lørdag morgen 

puuuha .. også et langt forløb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Tona

MissTas skriver:

så trækker det alligevel ikke i langdrag ved de fleste som jeg egentlig frygtede ..

Altså det gik rigtig stærkt fra stikpillen var lagt til der kom veer jo. Også stærkere end de havde regnet med på sygehuset faktisk. Men når det så er sagt, så var det jo en relativt lang fødsel fra opstart med veer til hun blev født

Anmeld

13. februar 2012

Nettemor

MissTas skriver:

det håber jeg.. ville hvert fald være skønt !! men tror jeg går til igangsættelsen desværre .. ved ikk hvorfor

Det er jo også bedre at forvente du skal sættes igang og så blive positivt overrasket Jeg gik hele tiden og satsede på at jeg i hvert fald ikke skulle sættes igang og at den her nat var det nu det skete. Og jeg blev mega skuffet hver morgen når jeg vågnede

Men jeg  for at det går igang af sig selv

Anmeld

13. februar 2012

Lullaby

Fik piller om eftermiddagen den 25. Fik efterfølgende flere piller den følgende da og sidste gang kl 3. Kl 18 begyndte veerne rigtigt, havde nogle semi men ingen af betydning den 26 og den 27 kl 03.13 fødte jeg. Så næsten 24 timer..

Anmeld

13. februar 2012

Worldwide

Fik lagt den foerste pille op tidligt mandag morgen ( dette var 24 timer efter vandet var gaaet) og foedte tidligt onsdag morgen. Alt i alt staar der ca 78 timer paa foedselsplanen

Anmeld

13. februar 2012

Vivian87

MissTas skriver:

puuuha .. også et langt forløb

Meget langt og hårdt forløb :-( 

Anmeld

13. februar 2012

twinny

Jeg fik min stikpille fredag formiddag kl 10-10.30 og kl 15.31 og 15.38 var begge drenge født....

Mit vand gik en time efter jeg havde fået lagt pillen.  og to timer efter pillen kom jeg på hospitalet og var 4 cm åben..

SÅ det gik hurtigt.. Og i følge jordemoderen var jeg overhovedet ikk moden. jeg havde stadigvæk livmoderhals tilbage...

Anmeld

13. februar 2012

TrineMine86

MissTas skriver:

lige en lille afstemning om hvor lang tid der gik før jeres fødsel virkelig var i gang efter at været blevet sat i gang med stikpiller..

føder jeg ikke inden den 21. bliver jeg nemlig sat i gang der i starten af næste uge..

uddyb gerne hvor lang tid der gik fra første pille til næste og fra hvornår veerne virkelig tog til og sådan

jeg fik 1. stikpille en tirsdag morgen kl 08.00 -- intet skete..

anden stikpille kl 16.00 -- fik veer ud mod aftenen -- de gik i sig selv ud på morgenen..

fik 2 stikpiller onsdag morgen kl 08.00 -- intet skete

fik 2 stikpiller igen onsdag aften -- intet skete..

torsdag forsøgte de hindesprængning, det lykkedes ikke, fik stikpiller igen -- intet hjalp..

fredag morgen startede jeg op med ve-drop, fik VEER og mange og hele tiden, vandet gik et par timer senere-- veerne blev hårdere og hårdere, men udvidede mig ikke nok, var kun åbnet 5 cm på 8 timer, selv jeg fik maks dosis ve-drop, det endte i kejsersnit fredag aften..

håber du får en hurtigere og nemmere fødsel

Anmeld

13. februar 2012

Kofoed.

Fik første pille mandag kl 12, næste pille klokken 20. Tirsdag klokken 11 blev vandet taget (veerne var begyndt at tage til inden), klokken 14 fik jeg vedrop, klokken 18:17 trossag blev hun født. Men der blev mandag aften opdaget, at hun af en eller anden grund havde meget høj og uregelmæssig hjerte rytme, så hun skulle ud indenfor 24 timer, ellers måtte der blive til aks, så de fremprovokerede fødselen meget ved mig, fx tog de vandet da jeg var 2-3 cm ålen, normalt er det først ved de 4-5 cm, men jeg åbnede mig for langsomt naturligt.

Anmeld

14. februar 2012

MissTas

tak for alle de rigtig gode svar.. det har givet mig lidt et overblik over hvordan det foregår og hvad jeg egentlig kan forvente i forbindelse med at blive sat i gang ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.