hvor lang tid efter stikpille(r) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

MissTas

Amandas-mor skriver:

Jeg fik lagt stikpillen op kl. 20.00.

Kl. 02.30 begyndte veerne og var stærke fra start.

Kl. 08.00 afsted på sygehuset.

Kl. 18.24 blev Amanda født  

så trækker det alligevel ikke i langdrag ved de fleste som jeg egentlig frygtede ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

AnneBJ

Jeg fik første pille om formiddagen 41+3. Jeg fik samtidig en hindeløsning, men der var ingen blod, masser af livmoderhals, og der var så lukket at JDM kun lige kunne få fingeren op og løsne hinden.

Kl. 16 fik jeg næste pille lagt op.

Kl. 20 fik jeg småveer

Kl. 23 ringede jeg til FG første gang, fordi veerne var regelmæssige

Kl. 2 (41+4) ringede jeg anden gang, og bad om at komme ind

Kl. 2.15 ankom jeg, blev undersøgt og var 3 cm åben

Kl. 4 var jeg 6 cm åben

Kl. 4.30 gik vandet spontant, og jeg var 7 cm åben

Herefter fik jeg pressetrang, men måtte ikke presse med.

Kl. 7 kom jeg op og stå ved fødelejet, for at skrue ham bedre ned, men kom hurtigt op at ligge igen.

Kl. 7.42 er han født, på 2 presseveer.

Så under et døgn efter fødte jeg

Rigtig god fødsel!  

Anmeld

13. februar 2012

MissTas

AnneBJ skriver:

Jeg fik første pille om formiddagen 41+3. Jeg fik samtidig en hindeløsning, men der var ingen blod, masser af livmoderhals, og der var så lukket at JDM kun lige kunne få fingeren op og løsne hinden.

Kl. 16 fik jeg næste pille lagt op.

Kl. 20 fik jeg småveer

Kl. 23 ringede jeg til FG første gang, fordi veerne var regelmæssige

Kl. 2 (41+4) ringede jeg anden gang, og bad om at komme ind

Kl. 2.15 ankom jeg, blev undersøgt og var 3 cm åben

Kl. 4 var jeg 6 cm åben

Kl. 4.30 gik vandet spontant, og jeg var 7 cm åben

Herefter fik jeg pressetrang, men måtte ikke presse med.

Kl. 7 kom jeg op og stå ved fødelejet, for at skrue ham bedre ned, men kom hurtigt op at ligge igen.

Kl. 7.42 er han født, på 2 presseveer.

Så under et døgn efter fødte jeg

Rigtig god fødsel!  

dejligt at hører.. nu er jeg bare meget mere positiv med hensyn til igangsættelse.. troede oftest at det to 2-3 døgn før man havde født, men ser ud til at de fleste føder inden for et døgn

Anmeld

13. februar 2012

L&V

MissTas skriver:

lige en lille afstemning om hvor lang tid der gik før jeres fødsel virkelig var i gang efter at været blevet sat i gang med stikpiller..

føder jeg ikke inden den 21. bliver jeg nemlig sat i gang der i starten af næste uge..

uddyb gerne hvor lang tid der gik fra første pille til næste og fra hvornår veerne virkelig tog til og sådan

Jeg blev sat igang på termins datoen torsdag d 22/9 kl 09,00, fik små reglmæssiger veer så de ville ikke ligge flere op da jeg var deroppe igen kl 16, Men de forsvandt i løbet af natten.

Fredag 23/9  kl 9.30 fik jeg lagt 2 op de havde ingen effekt kl 21,30 fik jeg igen 2 som satte gang i veer kl 03,00 

Lørdag d. 24/9 er Laura født kl 23,12  Så det tog sin tid

Anmeld

13. februar 2012

L&V

Månsson skriver:

Jeg blev sat igang på termins datoen torsdag d 22/9 kl 09,00, fik små reglmæssiger veer så de ville ikke ligge flere op da jeg var deroppe igen kl 16, Men de forsvandt i løbet af natten.

Fredag 23/9  kl 9.30 fik jeg lagt 2 op de havde ingen effekt kl 21,30 fik jeg igen 2 som satte gang i veer kl 03,00 

Nåh ja og hindeløsning torsdag eftermiddag

Anmeld

13. februar 2012

MissTas

Månsson skriver:

ja, det var da en lang igangsættelse.. :O Håber min går lidt hurtigere end det hehe

Anmeld

13. februar 2012

L&V

MissTas skriver:

ja, det var da en lang igangsættelse.. :O Håber min går lidt hurtigere end det hehe

Ja det var en lang en og det havde ingen af os regnet med da det lignede det skete den første dag, men nej Så håber for dig at det går noget hurtigere Veestøv og kram her fra

Anmeld

13. februar 2012

MissTas

Månsson skriver:

Ja det var en lang en og det havde ingen af os regnet med da det lignede det skete den første dag, men nej Så håber for dig at det går noget hurtigere Veestøv og kram her fra

nej kan jeg godt forstå.. tror aldrig det er lige det man regner med.. men må jo bare håbe at mit fødselsforløb bliver noget hurtigere hvis jeg når at blive sat i gang ..

tak for det

Anmeld

13. februar 2012

L&V

MissTas skriver:

nej kan jeg godt forstå.. tror aldrig det er lige det man regner med.. men må jo bare håbe at mit fødselsforløb bliver noget hurtigere hvis jeg når at blive sat i gang ..

tak for det

alt hva der kan  for at det går hurtigere

Anmeld

13. februar 2012

Vivian87

Jeg fik 5 stikpiller inden de kunne tage mit vand, fik den første onsdag eftermiddag, fik den sidste fredag formiddag, fik taget vandet fredag eftermiddag og fødte lørdag morgen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.