Nu risikerer mit barn jo at blive kørt ned, hvis det ikke lærer at vente når der er rødt, så det er jo netop en regel der giver mening 
Så synes jeg ydermere, at der er stor forskel på, om det er vedtaget ved lov, som jeg må gå ud fra at trafikreglerne er, eller om det er en regel på facobook.
Det giver fint mening i min verden og med mit syn på min rolle som forældre, at jeg ikke underlægger mig en regel fordi nogle på facebook har besluttet at den er der.
Jeg kan slet ikke se logikken i at grænsen hedder 13, og jeg vurderer også individuelt hvilke film min datter kan se, uanset hvilken alder der står anbefalet på filmen 
Aldersgrænserne på film er jo kun anbefalinger.
Reglerne på facebook er jo lavet af ejerne. De bestemmer, hvordan ting skal foregå hos dem. Og så er det jo ikke til for vores blå øjnes skyld. Det er et kommercielt selvskab.
Når jeg var lille besøgte vi min bedstemor. Hun havde en streng regel om, at man ikke fik lov til at sidde med albuerne på bordet. Den regel gav ingen mening for mig på den tid - og det er jo ikke ligefrem noget, man dør af - men det var reglen hos hende, og dermed skulle den følges uanset, hvad jeg tænkte om sagen. Jeg synes egentlig, at det er meget logisk.
Betyder det også, at du opfordrer dit barn til at bryde f eks skolens regler for opførsel, hvis du ikke ser meningen med dem eller vurderer dem som vigtige? Eller er det ok for dig, at dit barns venner ikke følger dine regler i dit hjem, fordi deres forældrer ikke ser pointet med de regler?
Jeg synes faktisk, at det er et lidt betænkelig signal at sende til sine børn, at det er helt ok at bryde regler, hvis man ikke selv synes, de er nødvendige. Det kan hurtigt blive en glidebane....
Anmeld