Facebook til 10 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

Ciss

wamse skriver:

Jeg siger ja, for jeg synes ikke at Facebook's grænse giver mening for mig. Så længe jeg som forældre, hjælper mit barn med at styre indhold m.m. på siden.

Jeg vil hellere lære mit barn at færdes sikkert på nettet, end at udelukke det fra nettet - samme princip som i trafikken

Der findes jo trods alt mange ting, børnene kan gøre på nettet uden at bryde en aldersgrænse.

Er det virkelig ok at bryde en grænse, bare fordi du ikke selv synes, at den giver mening for dig?

Hvor mange sammenhænge gælder det i? F eks "nej, det giver ikke mening for mig at vente ved rødt lys, når jeg nu ved, jeg fint kan nå over gaden, før bilen kommer..." ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

9510

Her har tøsen på knap 11 år også en profil på facebook, ser intet galt i det, alle på hendes årgang i skolen har også en profil, der er 60 unger i de 3, 4. klasser der har en profil og det går bare godt....

Men jeg som mor sidder også ved siden af hende, når hun er på nettet, hun må kun have computeren nede i stuen, den er banlyst på værelset.

Syns man skal lære sine børn om nettet og de "farer" der lurer der inde, ved da godt at det ikke er lovligt at hun har en profil på facebook, men ser altså ikke det forkerte i det, da nettet er fremtiden..

Og hun kan sagtens lege i træer og sjippe, det er ikke sådan at hun sidder foran computeren hele tiden.

Anmeld

4. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Fenja09 skriver:

Jeg synes generelt at man som forældre bør have kontrol over sine børns færden på nettet, især når de ikke er ældre end 10 år. For mig gælder det uanset om det er Facebook eller andet.

/Fenja

Jeg er helt enig. Computerbrug hos børn skal være med forældrekontrol.

Anmeld

4. april 2012

chael

LunaLykke skriver:

Jeg har stemt nej. Kan egentlig ikke rigtig se formålet med, at en 10-årig skal have facebook. I øvrigt skal man vist også være 13 for at kunne oprette sig.

Enig.

Kan bestemt heller ikke se formålet.

Anmeld

4. april 2012

chael

Ciss skriver:

Der findes jo trods alt mange ting, børnene kan gøre på nettet uden at bryde en aldersgrænse.

Er det virkelig ok at bryde en grænse, bare fordi du ikke selv synes, at den giver mening for dig?

Hvor mange sammenhænge gælder det i? F eks "nej, det giver ikke mening for mig at vente ved rødt lys, når jeg nu ved, jeg fint kan nå over gaden, før bilen kommer..." ?

Enig igen

Selvom der er 60 elever der er på facebook under 13, så et det jo stadig ikke iorden eller "lovligt".

Det refærdiggøre da ikke at man bryder reglerne, bare fordi andre gør det!!

Anmeld

4. april 2012

Malthes mor

Er imod! Men ved også at det er fremtiden, så når det er skrevet, så har jeg stemt med forældre-kontrol, da jeg så har en indsigt i hvad  de ligger på.

Men synes det er tidligt for dem at agere i det medie, og hvad blev der egentlig af at mødes med vennerne, som vi andre gjorde..???

Anmeld

4. april 2012

wamse

Ciss skriver:

Nu risikerer mit barn jo at blive kørt ned, hvis det ikke lærer at vente når der er rødt, så det er jo netop en regel der giver mening
Så synes jeg ydermere, at der er stor forskel på, om det er vedtaget ved lov, som jeg må gå ud fra at trafikreglerne er, eller om det er en regel på facobook.

Det giver fint mening i min verden og med mit syn på min rolle som forældre, at jeg ikke underlægger mig en regel fordi nogle på facebook har besluttet at den er der.

Jeg kan slet ikke se logikken i at grænsen hedder 13, og jeg vurderer også individuelt hvilke film min datter kan se, uanset hvilken alder der står anbefalet på filmen

Anmeld

9. april 2012

Ciss

Nu risikerer mit barn jo at blive kørt ned, hvis det ikke lærer at vente når der er rødt, så det er jo netop en regel der giver mening
Så synes jeg ydermere, at der er stor forskel på, om det er vedtaget ved lov, som jeg må gå ud fra at trafikreglerne er, eller om det er en regel på facobook.

Det giver fint mening i min verden og med mit syn på min rolle som forældre, at jeg ikke underlægger mig en regel fordi nogle på facebook har besluttet at den er der.

Jeg kan slet ikke se logikken i at grænsen hedder 13, og jeg vurderer også individuelt hvilke film min datter kan se, uanset hvilken alder der står anbefalet på filmen

Aldersgrænserne på film er jo kun anbefalinger.

Reglerne på facebook er jo lavet af ejerne. De bestemmer, hvordan ting skal foregå hos dem. Og så er det jo ikke til for vores blå øjnes skyld. Det er et kommercielt selvskab.

Når jeg var lille besøgte vi min bedstemor. Hun havde en streng regel om, at man ikke fik lov til at sidde med albuerne på bordet. Den regel gav ingen mening for mig på den tid - og det er jo ikke ligefrem noget, man dør af - men det var reglen hos hende, og dermed skulle den følges uanset, hvad jeg tænkte om sagen. Jeg synes egentlig, at det er meget logisk.

Betyder det også, at du opfordrer dit barn til at bryde f eks skolens regler for opførsel, hvis du ikke ser meningen med dem eller vurderer dem som vigtige? Eller er det ok for dig, at dit barns venner ikke følger dine regler i dit hjem, fordi deres forældrer ikke ser pointet med de regler?

Jeg synes faktisk, at det er et lidt betænkelig signal at sende til sine børn, at det er helt ok at bryde regler, hvis man ikke selv synes, de er nødvendige. Det kan hurtigt blive en glidebane....

Anmeld

9. april 2012

EKBJ

Matren skriver:

Hejsa

Hvad synes i om at mange 10 årige har facebook?

Personligt kan jeg ikke se noget galt i det, da det jo er meget nemt at lave profilen privat og deter nemt at følge med i hvem der har adgang til profilen ;-)

Jeg har stemt "nej".. Jeg var selv en af dem som gerne ville have en FB profil fordi næsten alle i min omganskreds havde det.. min far var strengt imod det fordi man skulle være 13.. og den dag idag er jeg nu glad for at jeg ventede!!..

Anmeld

9. april 2012

TeamRocket

Umiddelbart nej, for reglen siger 13

Meen, mine nevøer og niecer har da fb- og ganske vist synes jeg det er klamt at knægten er venner med div strippere derinde  men pigen og hendes veninder spiller bare de der farm spil og chatter og deler en helvedes masse billeder af katte og kaniner. Så med forældre kontrol- er det fint nok. Og så er det jo også en god måde lige at holde kontakt med kammerater der flytter skole, familien fra jylland osv osv.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.