Facebook til 10 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

aarhusmor

Ja det er helt ok, sålænge forældrene har adgang til siden, så den 10 årige ved at den ikke er privat og at venner kun bliver tilføjet med forældrenes tilladelser og at siden privatiseres så meget som den kan.

Så kan de spille de små uskyldige spil og føle de er med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Jeg har også svaret nej, men nok mest fordi at reglen hedder sig at man skal være 13 år for at få en profil.

Men på den anden side så er jeg nok også typen der i dag syntes at tingene får alt for stærkt med de "små". 10årige med Iphones, 10 årige med Ipad, 10årige der kun går i mærketøj osv.. Jeg forstår det simpelthen ikke.... Hvor blev barndommen af? Jeg elskede at være ude, kravle i træer, lave huler og hvad ved jeg. Hm

Anmeld

10. februar 2012

Bassemor<3

Jeg ville overveje det HVIS mit barn kom og spurgte mig. Men jeg kunne aldrig finde på at introducerer facebook til et barn på 10. jeg ville først give lov når barnet selv bringer facebook på banen 

Anmeld

10. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Jeg siger os nej pga reglen som jeg dog troede var 15 

Anmeld

10. februar 2012

Victoriasmor88

Jeg kan ikke forstå at man synes det er okay at bryde nogle regler der er blevet lavet for alles sikkerhed ? Jeg tænker på hvad børn ellers må bryde af regler når bare forældrene siger god for det 

Anmeld

10. februar 2012

twinny

aarhusmor skriver:

Ja det er helt ok, sålænge forældrene har adgang til siden, så den 10 årige ved at den ikke er privat og at venner kun bliver tilføjet med forældrenes tilladelser og at siden privatiseres så meget som den kan.

Så kan de spille de små uskyldige spil og føle de er med

enig...

Anmeld

4. april 2012

Angelspot

Herhjemme har snakken gået lidt på om min kærestes 10 årige må få en profil, da både far og søn elsker at spille de forskellige spil der findes der og har rigtig meget god kvalitetstid omkring det. Indtil videre spiller sønnen på min profil så han behøver den ikke, men når han er hjemme ved sin mor, kan han ikke spille. Han får nemlig ikke koden til min profil. Min kæreste mente at han godt måtte lave en til ham for det var jo kun til at spille med, men jeg er meget imod det, netop fordi det er for tidligt, men også pga alt det mobberi der findes på de forskellige profilsider.

Anmeld

4. april 2012

bullerbassen

Mine drenge på 10 har en profil, var LÆNGE imod det da reglerne er 13 år. Men de fleste af kammeraterne er der inde.

Den er lukket , og de bruger den til spil. I mine øjne ganske harmløs 

Anmeld

4. april 2012

Ciss

Siden det er under facebooks egen aldersgrænse, så ville det ikke en gang være til diskution herhjemme.

Der er en grund til, at der er aldersgrænse, og uanset synes jeg, det er temmelig dumt at lære ungerne, at på nettet kan de selv bestemme om de vil følge reglerne....

Anmeld

4. april 2012

wamse

Jeg siger ja, for jeg synes ikke at Facebook's grænse giver mening for mig. Så længe jeg som forældre, hjælper mit barn med at styre indhold m.m. på siden.

Jeg vil hellere lære mit barn at færdes sikkert på nettet, end at udelukke det fra nettet - samme princip som i trafikken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.