At kigge hus og have is i maven!.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.245 visninger
41 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Maria-s

Jaaa i ved jo nok, hvis I har læst med tidligere, at vi herhjemme går og kigger efter vores eget.

Vi har kigget, kigget og set jeg ved ikke hvor mange huse efterhånden. I Ry og uden for Ry.

Vi er nok kommet frem til den konklusion at vi ikke har økonomi til at vores drømmehus skal ligge i Ry by desværre Eller vi kan godt købe et hus i Ry, men så har vi ikke råd til en bil mere, hvis det skulle blive nødvendigt og vi ville heller ikke have råd til at sætte det i stand som vi gerne vil. SÅ vi er begyndt at kigge uden for Ry i byer som Salten, Them, Brædstrup mv.

For selvom vi ikke har råd til Ry vil vi stadig bo i en by der har indkøbsmuligheder, børnehave, fritidsaktiviteter og folkeskole. Vi er kommet frem til at landet (uanset hvor romantisk det end kan være) ikke er noget for os, hovedsageligt tænkt i fremtiden med al den kørsel der vil komme med hente og bringe børn, frem og tilbage, frem og tilbage....

OG vi har faktisk fundet et hus i Brædstrup som vi finder ret interessant! Det er praktisk talt lige til at flytte ind i. Der er lige noget med lidt fugt vi skal have afklaret, men ellers skal der bare males og lige ligges lidt gulv i istedet for gulvtæpper i nogle værelser (jeg får nemlig ticks over gulvtæpper med bakterier!....) Det er et hus der er stort nok til udvidelse af familie OG min hobby OG lave et badeværelse mere i fremtiden så der er 2 (når der kommer teen(s) i familien, så vi undgår mord i familien ) Det er et hus hvor vi har råd til bil nr 2 (ikke så stor fin bil som manden gerne vil, men ok bil ) OG vi vil have råd til at kunne blive der, skulle én af os miste arbejdet for en periode.

Men så kommer mit lille dilemma. Hvor meget under udbudspris kan man byde???

Huset er i pæn stand med forholdsvis nye vinduer og nyere asbestfrit eternittag. Indvendigt er meget renoveret mellem 2000 -2010 og holdt pænt.

Gennemsnitlig kvm priser i Brædstrup i 3. kvartal 2011 var 6015 kr. og priserne er jo ikke gået op siden da. Udbudsprisen for det hus vi kigger på er næsten 2000 kr højere pr. kvm.

Altså selvom vi planlægger at købe hus efter at vi skal bo der i mange år, jamen så er vi jo til at tænke på HVIS vi pludselig står om fx. 5 år og skal sælge, at vi kan holde prisen på huset hjemme (og rigtig mange økonomer spår at boligmarkedet ikke kommer til at stige betragteligt de næste 10 år)

Hvor "fræk" kan man tillade sig at være? Huset har været til salg i knap 500 dage, hvilket jo også indikere at prisen er for høj som den er nu. Der har været en prisnedsættelse på 10% i alt indtil videre.

Vi har tænkt os at byde 225.000 kr under udbudspris. Men altså uhhhhh jeg synes det er sværtog jeg har oooondt i min mave!..... Går sælger helt i baglås ved buddet eller er han mon til at handle med? Vi HAR sagt til mægler at der ikke kommer et bud på prisen og han HAR også sagt at jamen det er jo også de færreste huse i dagens Danmark der bliver solgt til faktisk pris, så vi synes jo han har givet klart udtryk for at sælger er villig til forhandling. Så er det jo bare lige hvor meget!.....

Nå ville bare lige lufte ud inde i mit hovede, der er FYLDT med tal og regnerier til bristepunktet!....

God aften piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

blomst84

Jeg svare lige kort da jeg er på vej i seng vi bød 300.000 under pris på vores hus og det gik sælger med til... I kan jo altid byde lavt også forøge hvis sælger ikke går med til prisen... I er heldige da det er købers marked for tiden og ALT kan forhandles håber drømmehuset bliver jeres

Anmeld

9. februar 2012

piadas

Vi har jo lige solgt vores hus.

Det var sat til salg for kr. 1.145.000,-, køber bød kr. 1.025.000,- og vi blev enige om 1.085.000,-. Altså midt i mellem.

Vi var godt tilfredse, for vi havde regnet med 1,1 mio. fra starten, og med det marked, vi har idag, skal vi være glade for, at vi slap med et afslag på kun kr. 60.000,- (faktisk kun kr. 15.000,- hvis man regner med den pris vi ville være tilfredse med at få).

Vores hus var til salg i et år.

Men i jeres tilfælde har huset jo været til salg længe, så mon ikke sælger er til at snakke med? Er der lån i huset? Hvis ikke der er, er der måske større sandsynlighed for, at de er til at handle med. Hvis huset er belånt til op over skorstenen er der jo også et pengeinstitut bagved, der gerne vil have penge ind til at indfri det boliglån, sælger har hos dem - så typisk vil pengeinstituttet ikke acceptere et for stort afslag, så sælger står tilbage med et stort blanco-lån.

På den anden side sidder sælger måske så hårdt i det, at pengeinstituttet også går med til, at de sælger billigt...

Der kan ligge mange ting bagved, som vejer både for og imod, men jeg tror bare, I skal følge mavefornemmelsen og byde, hvad I føler er den rigtige pris og så tage den derfra. Hvis sælger stejler helt, kan I jo altid hæve budet lidt og se, om I kan mødes et eller andet sted!

Pøj pøj med det hele!

Anmeld

9. februar 2012

Maria-s

blomst84 skriver:

Jeg svare lige kort da jeg er på vej i seng vi bød 300.000 under pris på vores hus og det gik sælger med til... I kan jo altid byde lavt også forøge hvis sælger ikke går med til prisen... I er heldige da det er købers marked for tiden og ALT kan forhandles håber drømmehuset bliver jeres

Tak for dit svar Det er også det vi tænker, at vores udspil jo kan forhandles ligeledes og vi så måske kan ende på et niveau vi "alle" kan være tilfredse med Må jeg være fræk og spørge hvad udbudspris var på jeres hus eller inden for hvilket niveau det lå? Snakker vi 1,5 2 2,5 3 3+ eller hvordan? (jeg tænker jo sådan procentvis i afslagets størrelse)

Uhhh det er spændende at kigge på hus!

-men OGSÅ angstprovokerende synes jeg

Anmeld

9. februar 2012

Maria-s

piadas skriver:

Vi har jo lige solgt vores hus.

Det var sat til salg for kr. 1.145.000,-, køber bød kr. 1.025.000,- og vi blev enige om 1.085.000,-. Altså midt i mellem.

Vi var godt tilfredse, for vi havde regnet med 1,1 mio. fra starten, og med det marked, vi har idag, skal vi være glade for, at vi slap med et afslag på kun kr. 60.000,- (faktisk kun kr. 15.000,- hvis man regner med den pris vi ville være tilfredse med at få).

Vores hus var til salg i et år.

Men i jeres tilfælde har huset jo været til salg længe, så mon ikke sælger er til at snakke med? Er der lån i huset? Hvis ikke der er, er der måske større sandsynlighed for, at de er til at handle med. Hvis huset er belånt til op over skorstenen er der jo også et pengeinstitut bagved, der gerne vil have penge ind til at indfri det boliglån, sælger har hos dem - så typisk vil pengeinstituttet ikke acceptere et for stort afslag, så sælger står tilbage med et stort blanco-lån.

På den anden side sidder sælger måske så hårdt i det, at pengeinstituttet også går med til, at de sælger billigt...

Der kan ligge mange ting bagved, som vejer både for og imod, men jeg tror bare, I skal følge mavefornemmelsen og byde, hvad I føler er den rigtige pris og så tage den derfra. Hvis sælger stejler helt, kan I jo altid hæve budet lidt og se, om I kan mødes et eller andet sted!

Pøj pøj med det hele!

Altså vi kan se der er et kreditlån i huset på omkring 900000 kr mener jeg det er, men vi kan jo ikke se om der er noget banklån, men det TROR vi ikke rigtig der er. Historien på huset er at ejer købte det i 99 for 750.000 kr. Har derefter lavet en MASSE ved huset med tilbygninger, nyt tag, gulve, køkken, stue, badeværelse mv. Meget er lavet i 2004. Manden er tømre og har selv lavet en masse af det. i 2010 ser det ud til at de er gået fra hinanden og han har købt hende ud så han selv sidder med det (vi fik af ejendomsmægler af vide at det var et skilt par der solgte). Så ud fra dette regner vi ikke med at det er belånt ind i himlen

Men ja vi må jo bare smide et bud og så se hvad der sker derfra  

Anmeld

10. februar 2012

piadas

Maria-s skriver:

Altså vi kan se der er et kreditlån i huset på omkring 900000 kr mener jeg det er, men vi kan jo ikke se om der er noget banklån, men det TROR vi ikke rigtig der er. Historien på huset er at ejer købte det i 99 for 750.000 kr. Har derefter lavet en MASSE ved huset med tilbygninger, nyt tag, gulve, køkken, stue, badeværelse mv. Meget er lavet i 2004. Manden er tømre og har selv lavet en masse af det. i 2010 ser det ud til at de er gået fra hinanden og han har købt hende ud så han selv sidder med det (vi fik af ejendomsmægler af vide at det var et skilt par der solgte). Så ud fra dette regner vi ikke med at det er belånt ind i himlen

Men ja vi må jo bare smide et bud og så se hvad der sker derfra  

Ja, I kan desværre ikke se i salgsopstillingen, om der er et banklån i huset.

Men idet de er blevet skilt, kan det jo sagtens være, at manden har en lidt presset økonomi, fordi han sidder alene med det, og er villig til at forhandle bare for at komme af med det hurtigt!

Anmeld

10. februar 2012

Marco2

Altså et bud på 225.000,- under udbudsprisen er da SLET ikke urealistisk. Og selt ikke når huset har ligget til salg så længe som det har. Og det er jo netop en forhandling man indgår. Så kommer sælger jo med et alternativ. MEn når huset har ligget så længe så tror jeg han er mere end villig til at indgå en forhandling. Og lige nu er det jo købers marked. Så hit it!!

PS. vi vil da se billeder

AG

Anmeld

10. februar 2012

Maria-s

Marco2 skriver:

Altså et bud på 225.000,- under udbudsprisen er da SLET ikke urealistisk. Og selt ikke når huset har ligget til salg så længe som det har. Og det er jo netop en forhandling man indgår. Så kommer sælger jo med et alternativ. MEn når huset har ligget så længe så tror jeg han er mere end villig til at indgå en forhandling. Og lige nu er det jo købers marked. Så hit it!!

PS. vi vil da se billeder

AG

Vi er lige ved at finde ud af om vi skal tage en mure med ned at se på de fugtproblemer der er, eller om vi "bare" skal smide et bud med det samme. Min far (som efterhånden har bygget og renoveret rigtig meget selv) var med nede og se huset igår og mente ikke det var noget der ville komme til at koste VILDT meget som i +100.000 kr. Måske en dags løn til en mure det ene sted og så noget med noget fyldning af isolering i ydervæggene, men at vi jo ved at få prisen ned på huset, har råd til dette.

Jeg tænker lidt at hvis vi tager en mure med ned og se på det og altså dukker op til huset en 3. gang så tænker de; de er super interesseret og vil derfor være mere villige til at betale prisen. End hvis vi "bare" smider et bud og så siger "take it or leave it" (mere eller mindre selvfølgelig )

Men jeg er glad for I er flere der bare siger BYD og at det IKKE er urealistisk at byde dét under

Hehe billeder kommer når vi er liiidt længere i forløbet Men altså uhhh vi synes det er fint/ og kan blive RIGTIG fint med lidt maling og ny gulv i værelser indenfor og frugttræer, højbede, hængekøje, sandkasse og gyngestativ udenfor Mmmmmmmm drømme-drømme-drømme.......

Anmeld

10. februar 2012

Sofia

Jeg kommer fra Brædstrup! Har boet hele mit liv på en gård lidt uden for. Må lige høre HVOR i Brædstrup huset ligger?

Anmeld

10. februar 2012

Maria-s

Sofia skriver:

Jeg kommer fra Brædstrup! Har boet hele mit liv på en gård lidt uden for. Må lige høre HVOR i Brædstrup huset ligger?

Det ligger i nord-øst Brædstrup, tæt på børnehaven Tinggården (ifølge kortet)

Kan du ikke fortælle lidt om Brædstrup (hvis du har tid altså! ) Godt/ skidt. Sådan lidt overordnet?

Vi synes nemlig det virker som en ok hyggelig by med hvad der skal være af muligheder for indkøb, fritidsaktiviteter og pasning/ skole. Men altså vi kender jo ikke byen som sådan?.....

Må man spørge hvorhenne uden for Brædstrup?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.