Jaaa i ved jo nok, hvis I har læst med tidligere, at vi herhjemme går og kigger efter vores eget.
Vi har kigget, kigget og set jeg ved ikke hvor mange huse efterhånden. I Ry og uden for Ry.
Vi er nok kommet frem til den konklusion at vi ikke har økonomi til at vores drømmehus skal ligge i Ry by desværre
Eller vi kan godt købe et hus i Ry, men så har vi ikke råd til en bil mere, hvis det skulle blive nødvendigt og vi ville heller ikke have råd til at sætte det i stand som vi gerne vil. SÅ vi er begyndt at kigge uden for Ry i byer som Salten, Them, Brædstrup mv.
For selvom vi ikke har råd til Ry vil vi stadig bo i en by der har indkøbsmuligheder, børnehave, fritidsaktiviteter og folkeskole. Vi er kommet frem til at landet (uanset hvor romantisk det end kan være) ikke er noget for os, hovedsageligt tænkt i fremtiden med al den kørsel der vil komme med hente og bringe børn, frem og tilbage, frem og tilbage....
OG vi har faktisk fundet et hus i Brædstrup som vi finder ret interessant!
Det er praktisk talt lige til at flytte ind i. Der er lige noget med lidt fugt vi skal have afklaret, men ellers skal der bare males og lige ligges lidt gulv i istedet for gulvtæpper i nogle værelser (jeg får nemlig ticks over gulvtæpper med bakterier!....) Det er et hus der er stort nok til udvidelse af familie OG min hobby OG lave et badeværelse mere i fremtiden så der er 2 (når der kommer teen(s) i familien, så vi undgår mord i familien
) Det er et hus hvor vi har råd til bil nr 2 (ikke så stor fin bil som manden gerne vil, men ok bil
) OG vi vil have råd til at kunne blive der, skulle én af os miste arbejdet for en periode.
Men så kommer mit lille dilemma. Hvor meget under udbudspris kan man byde???
Huset er i pæn stand med forholdsvis nye vinduer og nyere asbestfrit eternittag. Indvendigt er meget renoveret mellem 2000 -2010 og holdt pænt.
Gennemsnitlig kvm priser i Brædstrup i 3. kvartal 2011 var 6015 kr. og priserne er jo ikke gået op siden da. Udbudsprisen for det hus vi kigger på er næsten 2000 kr højere pr. kvm.
Altså selvom vi planlægger at købe hus efter at vi skal bo der i mange år, jamen så er vi jo til at tænke på HVIS vi pludselig står om fx. 5 år og skal sælge, at vi kan holde prisen på huset hjemme (og rigtig mange økonomer spår at boligmarkedet ikke kommer til at stige betragteligt de næste 10 år)
Hvor "fræk" kan man tillade sig at være? Huset har været til salg i knap 500 dage, hvilket jo også indikere at prisen er for høj som den er nu. Der har været en prisnedsættelse på 10% i alt indtil videre.
Vi har tænkt os at byde 225.000 kr under udbudspris. Men altså uhhhhh jeg synes det er sværtog jeg har oooondt i min mave!..... Går sælger helt i baglås ved buddet eller er han mon til at handle med? Vi HAR sagt til mægler at der ikke kommer et bud på prisen og han HAR også sagt at jamen det er jo også de færreste huse i dagens Danmark der bliver solgt til faktisk pris, så vi synes jo han har givet klart udtryk for at sælger er villig til forhandling. Så er det jo bare lige hvor meget!..... 
Nå ville bare lige lufte ud inde i mit hovede, der er FYLDT med tal og regnerier til bristepunktet!....
God aften piger