Bonusbarn græder og vil hjem til mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Talbutikken skriver:

Vil lige påpege at det ikke altid er til barnets bedste... Som i vores tilfælde hvor det er mor der søger trykhed hos barnet og ikke barnets behov for at sove sammen med mor..

Og TS har på intet tidspunkt skrevet noget om at tvinge, hun søger tværdigmod råd til, hvordan de løser problemet på den mest skånsomme måde, som er for alles bedste.

Tak for din støtte. Jeg syns nemlig heller ik at jeg har givet udtryk for tvang og undrer mig meget om at en mener jeg ik sætter mig i hans sted. Altså hvorfor oprette dette indlæg hvis jeg var lige glad og ik satte mig i hans sted. Prøver jo derimod at søge om råd til at hjælpe haM bedst mulig. 

Når alt kommer til alt er det jo mor og far der ska løse det her. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Hvis nu det er det der skal til for en kortere periode for at din bonussøn skal føle sig tryg og elsket! Jeg synes det er helt okay, at han sover hos jer i en periode, det er jo nok rigtig hårdt for ham at være delebarn på den måde med en bonus mor og nye søskende...

Jeg synes ikke helt det lyder som om du sætter sig i hans sted på samme måde som du sandsynligvis ville gære, hvis det omhandlede dine egne biologiske børn, og det kan han helt sikkert mærke!

Jeg synes også det lyder som om 50/50-ordningen skal ændres, så han er mere hos sin mor, når nu det er der han er mest tryg og glad. I vil selvfølgelig se ham sjældnere, men tilgengæld have en gladere dreng, når I så er sammen. Kvalitet frem for kvantitet

Jeg håber din mand er med på idéen!

Jeg syns ik at jeg har givet udtryk for tvang og undrer mig meget om at du mener jeg ik sætter mig i hans sted. Altså hvorfor oprette dette indlæg hvis jeg var lige glad og ik satte mig i hans sted. Prøver jo derimod at søge om råd til at hjælpe haM bedst mulig. 

Anmeld

9. februar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Jeg syns ik at jeg har givet udtryk for tvang og undrer mig meget om at du mener jeg ik sætter mig i hans sted. Altså hvorfor oprette dette indlæg hvis jeg var lige glad og ik satte mig i hans sted. Prøver jo derimod at søge om råd til at hjælpe haM bedst mulig. 

Mit indlæg var skam ikke ondt ment! Men mere ment som en opfordring til at tage det med at sove sammen, mere roligt. Du har givet udtryk for, at du synes det er forkert, at børn i den alder sover sammen med deres forældre. Det synes jeg ikke det er, hvis det er for en kortere periode, hvor barnet mangler tryghed. Men vi er helt enige om, at det nok ikke er særligt gunstigt for parforholdet, at have børn i sengen fast

Anmeld

9. februar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Tak for din støtte. Jeg syns nemlig heller ik at jeg har givet udtryk for tvang og undrer mig meget om at en mener jeg ik sætter mig i hans sted. Altså hvorfor oprette dette indlæg hvis jeg var lige glad og ik satte mig i hans sted. Prøver jo derimod at søge om råd til at hjælpe haM bedst mulig. 

Jeg tror altså du har misforstået mit indlæg, eller jeg har ikke udtrykt mig klart nok. Jeg har ikke dømt dig som den onde stedmor  Jeg mener bare at principperne nogen gange må gå fløjten for det umiddelbare behov. Men som du har skrevet tidligere, er det mest farmand der ikke vil gå med til børn i sengen. Og det er også helt og holdent jeres valg, ligesom det også er morens vvalg, om hun vil lade sin søn sove i sin seng. Jeg er helt enig i, at man ikke skal sove med sine børn for sin egen skyld. Men i det her tilfælde lyder det som om drengen har brug for den nærhed med sin mor. Men det ved jeg selvfølgelig ikke noget om, da jeg hverken kender ham eller hende.

Jeg håber I hvert fald at det løser sig på den bedste måde for jer alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.