Jeg har en bonussøn på 7, som har samme problem. vi har ham kun hver 2 weekend og her bunder det dels i, at han også kun kan sove når hans sover med en voksen. (hans mor går i seng sammen med ham) dels i at hun fortæller ham at hun vil sidde og vente på ham indtil han kommer tilbage og vil savne ham.
Det giver ham en enorm dårlig samvittighed for at kommer hos os og samtidig vil han jo bare hjem så hans mor ikke er alene!
Vi har gjort det, at han bliver puttet..vi har et fast ritual og han får lov til at ligge og se fjernsyn i sin seng inden sove tid. Har han savnet meget, har han sendt en sms til sin mor og det har givet ro.
Vi har også en madras på gulvet ved siden at vores seng, så når han kommer ind kan han ligge der.
Det har taget lang lang tid, men nu virker det. Det er kun når rytmen i samværet er blevet brudt vi oplever problemer nu, men ellers lægger han sig fint til at sove nu og det er heller ikke hver nat han kommer ind mere.
Jeg ville starte med at give ham mulighed for at sende en sms og hjælper det ikke på situationen, så ville jeg snakke med drengen. Han er 9 år og kan godt forklare HVORFOR han savner mor så meget..hvad er det der gør han ligger og føler så stort et savn.
Jeg vil også sige at evt. konfliktmægling i SFV kan give en bedre kommunikation forældrene imellem.
sisse bonusmor
Anmeld