Besværlige arbejdstider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

Ciss

Babymor2010 skriver:

Uhh jeg hører også rigtig mange kommentarer om mit arbejde  Jeg fik faktisk på puklen fra vuggestuen en af dagene inden jeg skulle starte på arbejde igen efter endt barsel. 

Jeg arbejder i Kbh og bor i Holbæk, så jeg har dagligt 4 timers transport med DSB. Jeg tager afsted 6.30 og er først hjemme kl. 17. For mig betyder det, at jeg hverken har mulighed for at aflevere eller at hente, så det er fars job - og han nyder det!

Til gengæld har jeg muligheden for at arbejde hjemme 1-2 dage om ugen, så der udnytter jeg, at jeg kan aflevere og hente 

Jammen herlighed, det er da slet ikke vuggestuens sag? Så der er nogen dage i ugen, hvor du har mindre tid med barnet end mange andre - men så er der også nogen dage, hvor du har mere tid med barnet end de fleste! Og når det i tillæg er faren som så henter og bringer, så er der da virkelig intet opsigtsvækkende ved det? I min søns vuggestue er der da en lille pige, som altid hentes og bringes af sin far. Jeg har aldrig set moren. Men det ville da aldrig falde mig ind at kommentere det. Hun er en glad lille sjæl og virker ikke, som om hun har problemer. Jeg går bare ud fra, at det er ham som gør det, fordi det passer bedst med familiens rutiner.

Jeg bliver helt forarget her jeg sidder, at nogen kan finde på at blande sig i det!

Fokuser på de fordele du har. De er guld værdt!

Tak for svar. Beklager at det har taget lang tid, før jeg har fået svaret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Ciss

MissMammy skriver:

Så mærkeligt ikk!!! Her er jeg også den første der er ude af døren om omrgenen og den sidste der kommer hjem 5 dage om ugen. Min mand aflevere og henter og laver mand og rydder op efter mad så jeg kan få lov at have min kvalitets tid med vores datter. Han er suværen, men arbejder til gengæld weekender hvor jeg så kan få lov at hygge med divaen.

Jeg venter mig igen og ønsker selv at få mig et arbejde med mindre timer for et stykke tid efter barsel da barsel kun er 6 måneder her i Irland, men ja man får mange kommentarer og hvis man ikke har tendens til at føle sig skyldig ( hvilket jeg har) så kan man sagtens få grim smag i munden til tider.

Og ja jeg må give de andre ret i, man er to om at lave et barn så hvorfor overraskelsen når man også er to om at få det hele til at hænge sammen.

Ens børn kan vel kun have det godt af at man er glad for sin hverdag, følger det man brænder for og er glad og har lyst til at være sammen med dem når man er hjemme!

Bliver så skuffet når man hører hvordan kvinder stadig skal hakkes på!

Tak for svar.

Jeg er helt enig med dig. Og det burde virkelig være unødvendigt at give folk (kvinder) dårlig samvittighed, sålænge familien fungerer og alle har det godt!

Hvor er det godt at høre, at du har en mand, som virkelig stiller op for dig og familien, når der er brug for det i hverdagen. Det er alt for ofte, man hører det modsatte.  Krydser fingre for at du finder dig et godt arbejde, som du trives med og med et timeantal, som passer dig bedre. Kan godt se, at det kan være lidt vanskelig, når barslen er færdig så tidlig.

Beklager at det har taget så lang tid, før jeg fik svaret.

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

raca skriver:

det holder ikke i min familie.. der er alle arbejdtider de rigtige, bare man passer sit job og er glad for det..

der skældnes ikke mellem køn men mellem evner..

så det er ok at den ene kvinde jeg kender arbejder 2 aftner om uge+ weekend+ eftermiddage. mens hendes mand henter og ligger i seng osv... han har sågar haft barsel på begge børn fra de ca var 5 mdr..

vi førsøger at arbejde på en sådan måde at børne ikke ender ud med og skulle være i ins fra 7-16 men kun fra 830-1530 og det kan vi godt...

men ingen køns diskrimination her..

Det lyder rigtig godt!

Som sagt så faldt det mig ikke ind, at detteher skulle være et tema i det hele taget, for jeg tog det da som en selvfølge, at vi begge skulle gøre det bedste vi kunne for familien uanset, hvem som havde hvilke arbejdstider. Man er jo vokset op med at høre, at mænd og kvinder er ligestillede både med hensyn til rettigheder og pligter i samfundet - og det troede jeg da på! - men de gamle ideer ligger stadig i hjernen hos mange mennesker, lader det til....

Tak for svar!

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

Lou87 skriver:

Jeg, da jeg arbejde, havde selv to lange vagter om ugen (skal så siges jeg hellere ville være hjemme ved min datter.. men sådan er man nok forskellige ..) og derved sku han jo så klare alt de to dage, dvs hente, lave mad og putte.
Men 4 ud af 5 dage hentede han.. pånær på min fridag.
Men til gengæld afleverede jeg jo.. Så jeg synes det var rimeligt.
Det eneste jeg synes var øv var at han SKU ordne alt de to dage jeg var så sent hjemme - men han brokkede sig skam ikke.. Men det var nok bare mig der havde det dårligt med det. hehe.
Han har også haft hende hver anden lørdag når jeg sku arbejde.

Så nej - synes bestemt ikk han har lov til og beklage sig.. I har vel fælles besluttet at sku ha barn, såå
Og man ved jo på forhånd hvordan man arbejder.. Så ja..

Tak for svar.

Jeg må indrømme, at jeg mange gange savner børnene, når jeg arbejder sent. Men til gengæld nyder jeg den ekstra tid, jeg får med dem andre gange. Og jeg tror faktisk også, at børnene har fået et nærere forhold til sin far pga det, for han er lidt typen til at overlade dem og det meste til mig, når jeg så er hjemme. Og så skal det også siges, at jeg stoler 100% på ham og ved, at de har det godt sammen, så jeg ser ingen logisk grund til at have dårlig samvittighed. Men derfor kan man jo godt savne dem lidt alligevel.....

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

snøvsen skriver:

Jeg har også skiftende arbejdstider og weekendarbejde. Min mand og jeg har det helt fint med det.

MEN der er mange i familien, der mener, at jeg skal være glad for, at jeg har min mand, da jeg ellers ikke kunne arbejde sådan som jeg gør. Nej men vi er en familie, der hjælper hinanden og gerne vil have, at vi hver især er glad for vores arbejde.

Min mand arbejder tilgengæld længe de dage, hvor jeg har fri eller dagvagt, men han skal ikke være glad for, at han har mig. Det er nærmest bare en selvfølge, at kvinden tager sig af børnene og hjemmet. Så der er stadig en skæv fordeling af kønsroller i vores familie.

Jeg gik ned i tid, da vi fik børn, da det ellers ikke kunne hænge sammen hjemme hos os. Men det var da også helt naturligt, at jeg skulle gøre det

Jeg synes altså, at det er mærkeligt, at de holdninger hænger ved endnu! Det er jo helt typisk det der med, at du får kommentarer på, at du skal være glad for, at du har ham, mens han ikke hører et pip om det modsatte.....

At manden nogen dage henter, laver mad og putter unger burde virkelig ikke være revolutionerende nu. Man skal da deles om det?

Jeg er egentlig lidt rystet, jo flere jeg hører om, som kommentarer/påtvinges dårlig samvittighed pga noget som ikke burde være et problem. Der er jo på ingen måde tale om omsorgssvigt eller lignende. Det er jo bare et spørgsmål om at spare den stakkels mand for lidt husarbejde og alenetid med ungerne - noget som regnes som en selvfølge at kvinden gør uden at mugge....

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

LunaLykke skriver:

Jeg synes ikke du skal høre på hvad folk siger. Du ved bedst selv, hvad der fungerer for dig og din familie - det er jo dine børn, så selvfølgelig skal du da nok sørge for at have masser af tid med dem! Men der er sådan en misforståelse med, at når man får børn, så er man ikke længere den man var før, nej nu er man bare mor. Så alle ens drømme, lyster, interesser skal lægges på hylden. 

Det synes jeg er meget forkert, og jeg synes virkelig det er synd når jeg ser nogle mødre der bare har givet op, fordi de tror at det ikke er i orden at have drømmejobbet, bare fordi nogen siger at det kan man ikke tillade sig. Det ER i orden!

Både min kæreste og jeg er i butiksbranchen, og det er virkelig dårlige arbejdstider i forhold til at have børn. Men vi skal da nok få det til at fungere, for det er noget vi brænder for begge to

Sidebemærkning: Jeg har oplevet, at mænd også får at vide, at de da ikke bør arbejde så meget nu, og måske burde finde et mere familievenligt arbejde. Så det er ikke kun kvinder

Tak. Det er lidt godt at få lidt støtte, for nogen gange kan jeg godt begynde at spekulere på, om det bare er mig, som er helt gal på den...

Og så dejligt at høre, at enkelte mænd også kan få den slags kommentarer!!! Nu smiler jeg faktisk. Så er verden måske ikke helt så forskruet, som den nogen gange kan virke.... Selvom jeg heller ikke unner mændene at have dårlig samvittighed for arbejdstiderne, så længe familien får det til at fungere, og de stadig har masser af god tid med sine børn på andre tidspunkter...

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

merichs skriver:

Åh, jeg kan også sagtens savne (og gør det oftest) min datter utrolig meget når jeg er på job .

Ja, man glemmer dem ikke, fordi om man er på arbejde.....

Anmeld

8. marts 2012

Lone Jakobsen

ork ja, fordommene lever bestemt.

her er det så ikke børnene far, men derimod deres bonus far, der tager en ordentligt tørn på hente bringe området, og det har jeg måtte høre for.

min ene søn går i skole/sfo i en anden by, og da vi kun har en bil, har min mand stået for al indkøring, og alt hente bringe. så en dag hvor jeg havde mulighed for at hente ham, blev jeg mødt med spørgsmålet: "hvem søren er du" og da jeg forklarede hvem jeg var mor til, kom svaret: "nå du havde pludselig en dag hvor du fik tidligt fri"

min mand er en meget kompetent forældre, og han har lige så stort ansvar som mig for at hverdagen fungere.

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

Lone Jakobsen skriver:

ork ja, fordommene lever bestemt.

her er det så ikke børnene far, men derimod deres bonus far, der tager en ordentligt tørn på hente bringe området, og det har jeg måtte høre for.

min ene søn går i skole/sfo i en anden by, og da vi kun har en bil, har min mand stået for al indkøring, og alt hente bringe. så en dag hvor jeg havde mulighed for at hente ham, blev jeg mødt med spørgsmålet: "hvem søren er du" og da jeg forklarede hvem jeg var mor til, kom svaret: "nå du havde pludselig en dag hvor du fik tidligt fri"

min mand er en meget kompetent forældre, og han har lige så stort ansvar som mig for at hverdagen fungere.

Det er da utroligt!

Er man familie, så er man familie. Og familier er forskellige, og det er der vel intet galt i? (Nu ser jeg bort fra tilfælde med direkte forsømmelse mm)

Anmeld

8. marts 2012

Lone Jakobsen

Ciss skriver:

Det er da utroligt!

Er man familie, så er man familie. Og familier er forskellige, og det er der vel intet galt i? (Nu ser jeg bort fra tilfælde med direkte forsømmelse mm)

ja jeg ryster også på hovedet. det er så også det eneste sted hvor jeg har mødt en så åbenlys negativ indstilling til at det er min mand der henter og bringer.

jeg arbejder 48 timer om ugen, min mand arbejder ca 37, så selvfølgelig er der mange ting som han tager sig af. og han nyder bare at han kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.