Hvordan er man sikke på ens baby har det godt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Tag den med ro! Og bare glæd dig over det, jo mere man bekymre sig, jo være får man det bare!! Vh stine

Lol det sku rigtigt, burde bare slappe af, og tænke på at jeg bliver mommy snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Bak

Anonym skriver:

Mit barn er 5+4 og jeg bekymre mig om det har det godt? Skal jeg blive ved med at tag en graviditetstest eller skal jeg bare tro det har det godt

Jeg tror, jeg er ligeså bekymret som du er Er selv 6+2, men har allerede været ved lægen og få lavet vandrejournal, så nu er der bare ikke andet at gøre end vente! Har slet ikke kvalme (7,9,13) og har det egentlig bare godt, så jeg må også bare stole på at bebs har det godt Jeg er dog så utålmodigt anlagt, at jeg har købt mig til en skanning om en uge Så håber jeg på at se hjerteblink

Men et godt råd til dig: tænk positivt Langt de fleste graviditeter ender godt

Anmeld

4. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Lol det sku rigtigt, burde bare slappe af, og tænke på at jeg bliver mommy snart

Nemlig og stort tillykke!!! Vh stine

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

anbo skriver:

Jeg tror, jeg er ligeså bekymret som du er Er selv 6+2, men har allerede været ved lægen og få lavet vandrejournal, så nu er der bare ikke andet at gøre end vente! Har slet ikke kvalme (7,9,13) og har det egentlig bare godt, så jeg må også bare stole på at bebs har det godt Jeg er dog så utålmodigt anlagt, at jeg har købt mig til en skanning om en uge Så håber jeg på at se hjerteblink

Men et godt råd til dig: tænk positivt Langt de fleste graviditeter ender godt

TilLykke !! (l) ja, det så min første gang og jeg er bare overlykkelig at jeg er blevet gravid for første gang!! men jeg vil så spørge om du kan se en lille baby bule? Hvad er en Vandrejournal? :-p jeg er så uviden omkring alt det her

Anmeld

5. februar 2012

fairlady

Anonym skriver:

Tak for dine ord, det giver en vis tryghed! jeg tror bare det føles så uvirkeligt og at det er første gang jeg er blevet gravid efter nogle måneders forsøg, at jeg bliver bange for at miste det.. Men vil tænke positivt og leve ind i at jeg altså har en lille baby inde i min mavse! ;-) jeg tænkte på, hvornår er det man kan tag til scanning for at høre babyens hjertelyd? Og er det noget lægen aftaler med hospitalet? 

Nakkefoldscanningen ligger ca imellem uge 11-14

Første jordmoderbesøg ligger ca imellem uge 12-16

Når du har været oppe ved din læge og fået lavet vandrejournal, sender han dine oplysninger videre og du vil få tider til jordemoder, scanning mv. via posten.

Hvis du alligevel ikke hører noget, vil jeg råde dig til lige at kontakte din læge.

Anmeld

5. februar 2012

Anonym trådstarter

fairlady skriver:

Nakkefoldscanningen ligger ca imellem uge 11-14

Første jordmoderbesøg ligger ca imellem uge 12-16

Når du har været oppe ved din læge og fået lavet vandrejournal, sender han dine oplysninger videre og du vil få tider til jordemoder, scanning mv. via posten.

Hvis du alligevel ikke hører noget, vil jeg råde dig til lige at kontakte din læge.

Tusind tak for oplysningerne, så jeg ved hvad jeg skal Jeg er lige idag 5+4 og skal til lægen først om 2 uger, så jeg venter spændt :-P glæder mig til den første scanning, hvornår kan man se hvilket køn det er? for jeg kan nærmest slet ikke vente længere ha ha ..

Anmeld

5. februar 2012

Nattøs

Anonym skriver:

Tusind tak for oplysningerne, så jeg ved hvad jeg skal Jeg er lige idag 5+4 og skal til lægen først om 2 uger, så jeg venter spændt :-P glæder mig til den første scanning, hvornår kan man se hvilket køn det er? for jeg kan nærmest slet ikke vente længere ha ha ..

puha jeg er selv første gang gravid og fik en masse info fra andre mødre

Jeg startede med at tabt 8 kg i starten frem til uge 9, simpelthen fordi at jeg kastede så meget op og havde bestemt ikke lyst til at spise noget. Jeg var ved lægen første gang i uge 6. så igen i uge 9, hvor jeg fik taget forskellige blodprøver og prøver. fik min vandra jounal dog ikke alle 8 sider som lægen lavet kun 2 sider hehe.. min mave begyndte så småt at vokse efter uge 9 og er nu 16 uger henne og kan IKKE skjule min mave længere. Lidt muggen er jeg, for ja var lige blevet så pæn med min tynde mave. 

Jeg havde også nervøse drømme i starten, hvor jeg drømte jeg tabte barnet, men efter 3 drøm var der en stemme i det fjerne, som fortalte mig, at barnet havde det fint og siden har jeg ikke været nervøs.

Du kan nemt resikere at du plet bløder, virkelig en krumme og hver ikke bange, hvis det sker efter sex. (ringet selv til vagtlægen og snakket med lægen dagen efter) Jeg oplevet i uge 13 at jeg blødte som mins en enkel wcbesøg. Men efter en trygheds scanning fik jeg afvide, at det højst sandsynlig var gammelt mins blod som lige ville ud og siden har jeg hverken plet blødet eller noget  

Jeg mærkede første gang bobler i uge 14-15 og hørte hjertelyd hos jordmoder i uge 15 og jeg har kun taget 500 gram på siden uge 9 og tabt 400 gram igen hehe så 100 gram på på trods af stor mave

Anmeld

5. februar 2012

Nattøs

Anonym skriver:

glemte lige noget de smerter du snakker om, er ganske normale

Anmeld

5. februar 2012

Anonym trådstarter

Nattøs skriver:

puha jeg er selv første gang gravid og fik en masse info fra andre mødre

Jeg startede med at tabt 8 kg i starten frem til uge 9, simpelthen fordi at jeg kastede så meget op og havde bestemt ikke lyst til at spise noget. Jeg var ved lægen første gang i uge 6. så igen i uge 9, hvor jeg fik taget forskellige blodprøver og prøver. fik min vandra jounal dog ikke alle 8 sider som lægen lavet kun 2 sider hehe.. min mave begyndte så småt at vokse efter uge 9 og er nu 16 uger henne og kan IKKE skjule min mave længere. Lidt muggen er jeg, for ja var lige blevet så pæn med min tynde mave. 

Jeg havde også nervøse drømme i starten, hvor jeg drømte jeg tabte barnet, men efter 3 drøm var der en stemme i det fjerne, som fortalte mig, at barnet havde det fint og siden har jeg ikke været nervøs.

Du kan nemt resikere at du plet bløder, virkelig en krumme og hver ikke bange, hvis det sker efter sex. (ringet selv til vagtlægen og snakket med lægen dagen efter) Jeg oplevet i uge 13 at jeg blødte som mins en enkel wcbesøg. Men efter en trygheds scanning fik jeg afvide, at det højst sandsynlig var gammelt mins blod som lige ville ud og siden har jeg hverken plet blødet eller noget  

Jeg mærkede første gang bobler i uge 14-15 og hørte hjertelyd hos jordmoder i uge 15 og jeg har kun taget 500 gram på siden uge 9 og tabt 400 gram igen hehe så 100 gram på på trods af stor mave

Hold da op, dit svar gør jo en total glad 

Jeg kan nærmest slet ikke vente til at komme igennem det hele.. 

Jeg har lige taget en ny test for at være sikker på at måske farven på stregen ville være mørkere, og tja den blev sku MEGET pænere end den første jeg tog, den er blevet rigtig flot.. og jeg turde nærmest slet ikke kigge på den fordi jeg var så bange, gik ind og gikkede efter 20 minutter og den er blevet pisse flot :-D positiv.. jeg glæder mig til at gå igennem det hele, jeg har ikke blødt igennem min graviditet indtil nu ihvertfald, hellere ikke nå jeg har samleje med min mand, så det godt men glæder mig sku til at gå igennem det hele, jeg har så ikke tabt mig, men har kvalme engang imellem.. og ikke så meget apetit som jeg plejede..  så håber jeg ikke tag ekstrem meget på, for jeg har allerede en del kød på benene og maven hahaha

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. februar 2012

Nattøs

Anonym skriver:

Hold da op, dit svar gør jo en total glad 

Jeg kan nærmest slet ikke vente til at komme igennem det hele.. 

Jeg har lige taget en ny test for at være sikker på at måske farven på stregen ville være mørkere, og tja den blev sku MEGET pænere end den første jeg tog, den er blevet rigtig flot.. og jeg turde nærmest slet ikke kigge på den fordi jeg var så bange, gik ind og gikkede efter 20 minutter og den er blevet pisse flot :-D positiv.. jeg glæder mig til at gå igennem det hele, jeg har ikke blødt igennem min graviditet indtil nu ihvertfald, hellere ikke nå jeg har samleje med min mand, så det godt men glæder mig sku til at gå igennem det hele, jeg har så ikke tabt mig, men har kvalme engang imellem.. og ikke så meget apetit som jeg plejede..  så håber jeg ikke tag ekstrem meget på, for jeg har allerede en del kød på benene og maven hahaha

Nu behøver du vist hellere ikke tage flere test Min skat forlangte nærmest at jeg tog en test dagen efter, for han var sikker (i sit chok tilstand) at testen var i stykker eller for gammel (den var så købt 14 dage forinden) men testen næste dag sagde det samme jeg havde sindsyg travlt med at få lægen til at bekræfte det, ved ikke om jeg havde fået ind i mit hovede, at lægen havde en bedre test hehe men lægen nægtede at se mig før uge 6 kæft hvor blev jeg skuffet. men som lægen sagde, de test man køber er lige så gode som min hehe.. 

Var barnet planlagt? og hvordan tog kæresten det

og angående mærke liv.. der mærket jeg en masse forskellige ting, men troede ærligtalt bare det var min fantasi og håb der gjorede at jeg bildte mig selv ind at jeg mærkede liv. men jordmoderen bekræftet det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.