Hvordan er man sikke på ens baby har det godt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.502 visninger
40 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

Anonym trådstarter

Mit barn er 5+4 og jeg bekymre mig om det har det godt? Skal jeg blive ved med at tag en graviditetstest eller skal jeg bare tro det har det godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

fairlady

I laaaang tid vil du ikke kunne føle din baby i maven. Du vil i denne periode måske ikke føle dig særlig gravid.

Du kan intet til eller fra gøre for at baby er derinde, og bliver der.

Det kan som de kontrol-kvinder vi er, være meget frustrerende ikke at have kontrol, og bare lade graviditeten gå sin gang.

Hvis du vil have vished og tager en test, kan du jo teste hele tiden og det vil absolute ikke give dig ro.

Så tro på at den bliver ved med at være der og tag en dag af gangen.

Når du når længere hen, kan du begynde at mærke liv og det er bare vidunderligt:-)

Ja og så kan du jo også glæde dig til 1. scanning og første besøg hos jordemoder, hvor du hører babys hjertelyd.

Anmeld

4. februar 2012

Ciss

Anonym skriver:

Mit barn er 5+4 og jeg bekymre mig om det har det godt? Skal jeg blive ved med at tag en graviditetstest eller skal jeg bare tro det har det godt

Sålænge du ikke har ondt eller bløder, tror jeg ikke, du skal bekymre dig. Man kan jo ikke rigtig vide, hvad der foregår derinde, men det du kan gøre, er jo at være omhyggelig med, hvad du spiser osv, så du gør det bedste du kan for at babyen skal trives.

Selvom det er vanskeligt, så tror jeg, du bare må forsøge at stole på, at din krop kan det her, og så glæde dig til scanningen, hvor du i hvert fald kan få lidt sikkerhed for, hvordan tingene står til (Og i de aller fleste tilfælde få skuldrene lidt ned, fordi alt ser rigtig fint ud.)

Anmeld

4. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

der er INGEN grund til at tage en test, fordi den kan sagten vise positiv selvom fostret er gået til grunde..

jeg kom på hospitalet med mavesmerter, de startede med at tage en graviditetstest og den var MEGET positiv, men da jeg blev scannet ku de se fosteret ikke var vokset i flere uger..

- ikke for at skræmme dig på nogen måde,  bare for at forhindre dig i at spilde en masse penge på tests!

Anmeld

4. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tag den med ro! Og bare glæd dig over det, jo mere man bekymre sig, jo være får man det bare!! Vh stine

Anmeld

4. februar 2012

Rødhætte

fairlady skriver:

I laaaang tid vil du ikke kunne føle din baby i maven. Du vil i denne periode måske ikke føle dig særlig gravid.

Det kan som de kontrol-kvinder vi er, være meget frustrerende ikke at have kontrol, og bare lade graviditeten gå sin gang.

Hvis du vil have vished og tager en test, kan du jo teste hele tiden og det vil absolute ikke give dig ro.

Når du når længere hen, kan du begynde at mærke liv og det er bare vidunderligt:-)

Ja og så kan du jo også glæde dig til 1. scanning og første besøg hos jordemoder, hvor du hører babys hjertelyd.

Kunne ikke siger det bedre..

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

fairlady skriver:

Tak for dine ord, det giver en vis tryghed! jeg tror bare det føles så uvirkeligt og at det er første gang jeg er blevet gravid efter nogle måneders forsøg, at jeg bliver bange for at miste det.. Men vil tænke positivt og leve ind i at jeg altså har en lille baby inde i min mavse! ;-) jeg tænkte på, hvornår er det man kan tag til scanning for at høre babyens hjertelyd? Og er det noget lægen aftaler med hospitalet? 

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Sålænge du ikke har ondt eller bløder, tror jeg ikke, du skal bekymre dig. Man kan jo ikke rigtig vide, hvad der foregår derinde, men det du kan gøre, er jo at være omhyggelig med, hvad du spiser osv, så du gør det bedste du kan for at babyen skal trives.

Selvom det er vanskeligt, så tror jeg, du bare må forsøge at stole på, at din krop kan det her, og så glæde dig til scanningen, hvor du i hvert fald kan få lidt sikkerhed for, hvordan tingene står til (Og i de aller fleste tilfælde få skuldrene lidt ned, fordi alt ser rigtig fint ud.)

Ja, tak for dine ord 

Jeg bløder heldigvis ikke, men hvad er konsekvensen hvis man bløder? Og jeg har engang imellem smerter, altså menstruation smerte agtigt! Jeg har det flere gange i løbet af dagen, mine bryster er mega ømme og vorterne gør ondt, jeg fik så kvalme fornemmelsen igår.. Men ja! Glæder mig ihvertfald til min mave udvikler sig,

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

der er INGEN grund til at tage en test, fordi den kan sagten vise positiv selvom fostret er gået til grunde..

jeg kom på hospitalet med mavesmerter, de startede med at tage en graviditetstest og den var MEGET positiv, men da jeg blev scannet ku de se fosteret ikke var vokset i flere uger..

- ikke for at skræmme dig på nogen måde,  bare for at forhindre dig i at spilde en masse penge på tests!

Det er jeg ked af at høre, håber du har det bedre! Hvor mange uger henne var du ? 

Ja, d skrammer mig da lidt og man bliver da en smule urolig, håber jeg snart kan besøge lægen igen.

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

Det er jeg ked af at høre, håber du har det bedre! Hvor mange uger henne var du ? 

Ja, d skrammer mig da lidt og man bliver da en smule urolig, håber jeg snart kan besøge lægen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.