Stem piger!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

jeg tror I ville fremstå allermest ansvarlige og voksne ved at være 100% ærlige overfor kommunen

"vi synes det går godt - vores indtryk er at I er enige - vi ønsker at lave familieforøgelse da vi mener det er et passende tidspunkt for os - hvad råder I os til og hvorfor"

jeg tror alle alternativer stiller jer i en dårligere position ift kommunen

Hvis I ikke siger noget og får et barn mere kan der for mig ske to ting

1) de tror I har løjet og bevidst planlagt i 'hemmelighed'

2) I har ikke 'passet nok på' og dermed ageret uansvarligt

Derfor vil jeg klart forsøge mig med ærlighed - isår når I nu har et godt forhold til dem

Jeg ville så tage beslutningen omkring forøgelsen skulle ske nu eller senere ud fra deres reaktion

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Jeg har en veninde som kom på mødrehjem da hendes første var 3-6 måneder gammel, der boede de et år ca, og hun nåede at føde barn nummer 2 imens de var der..

Nu er de kommet hjem, men får besøg af nogle folk 2-3 gange om ugen, så man bliver ikke bare sluppet løs fordi man har lært nogle ting..

Hvis i gerne vil have nummer 2 og er klar på at kæmpe ekstra meget for at vise at i sagtens kan klare det, så go for it!!

og de sagde intet til det

dagens bedste nyhed

Anmeld

3. februar 2012

Darling<3

Anonym skriver:

og de sagde intet til det

dagens bedste nyhed

Nej det gjorde de ikke

Selvfølgelig har det været hårdt for hende, men hun klare sig da fint

Anmeld

3. februar 2012

Kofoed.

Synes det er svært at stemme med de valgmuligheder, synes der mangler nogle. Men jeg vil støtte op om, at du skal i kontakt med kommunen, smid kortene på bordet og lyt til hvad de siger, evt start ud med "hvordan vil i forholde jer til, at vi får en nummer to nu?" Og de siger nok noget negativt, men så snak med dem om, hvornår de vil anse det for at være anstændigt, hvilket nok er når jeres første nærmer sig to år. Måske er i heldige, at de bare vil videre føre det med familie centeret, bare to eller tre gange i ugen.

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Synes det er svært at stemme med de valgmuligheder, synes der mangler nogle. Men jeg vil støtte op om, at du skal i kontakt med kommunen, smid kortene på bordet og lyt til hvad de siger, evt start ud med "hvordan vil i forholde jer til, at vi får en nummer to nu?" Og de siger nok noget negativt, men så snak med dem om, hvornår de vil anse det for at være anstændigt, hvilket nok er når jeres første nærmer sig to år. Måske er i heldige, at de bare vil videre føre det med familie centeret, bare to eller tre gange i ugen.

jeg sms'er pædagoen nu

Anmeld

3. februar 2012

SpunkenJo

Jeg har stemt blankt, for jeg synes faktisk det er netop det det er....

Det virker på mig som om du slet ikke har forstået alvoren i at kommunen mener I har behov for støtte til barn nr. 1.
Kan simpelthen slet ikke forstå I mener I har resourcer til barn nr. 2.

Måske min udmelding er fordomsfuld, men ikke desto mindre helt ærlig og med kærlighed til det barn I allerede har. Personligt tænker jeg fååårk over at sku ha et mere nu, selvom storebror er 3 år og utrolig selvstændig. 1 barn er en stor mundfuld og et utrolig stort ansvar. 2 børn er dobbelt op, og i min verden kan det for en ikke-resourcestærk-familie blive på bekostning af barn nr. 1......

Så selvom du ikke gider svare på "VENT"- indlæg, så fik du et alligevel.

Mvh Jo

Anmeld

3. februar 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

jeg sms'er pædagoen nu

Den var måske bedre face to face, men bare end ingenting selvfølgelig.

Anmeld

3. februar 2012

LR85

SpunkenJo skriver:

Jeg har stemt blankt, for jeg synes faktisk det er netop det det er....

Det virker på mig som om du slet ikke har forstået alvoren i at kommunen mener I har behov for støtte til barn nr. 1.
Kan simpelthen slet ikke forstå I mener I har resourcer til barn nr. 2.

Måske min udmelding er fordomsfuld, men ikke desto mindre helt ærlig og med kærlighed til det barn I allerede har. Personligt tænker jeg fååårk over at sku ha et mere nu, selvom storebror er 3 år og utrolig selvstændig. 1 barn er en stor mundfuld og et utrolig stort ansvar. 2 børn er dobbelt op, og i min verden kan det for en ikke-resourcestærk-familie blive på bekostning af barn nr. 1......

Så selvom du ikke gider svare på "VENT"- indlæg, så fik du et alligevel.

Mvh Jo

Enig. 

Anmeld

3. februar 2012

Maja88

Anonym skriver:

jeg sms'er pædagoen nu

Jeg synes i skal vente....

Lige den her med du skriver en sms. det slår mig bare du ikke har forstået alvoren i at komunnen er inde over jer...

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Enig. 

har ellers bare en veninde, der sad i samme situation som jeg' og hun har fået nr 2 og kommunen har trods det ladet hende være ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.