Stem piger!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvis man kan varetage sit første fødte barn og barnet trives sundt kan kommunen så sige noget til barn nummer 2 ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.044 visninger
115 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

Anonym trådstarter

Vi er i kommunens søglys - 1 pædago kommer og ser til os og den lille.

Vores pædago stopper hos os forhåbentlig inden ret længe. Men - kommunen slipper os ikke af den grund!  men noget familiehus tager over og arbejder med os 1 gang ugeligt for at hjælpe - med de videre udviklings trin der vil ske i et barns liv for at være sikker på vi kan klare den, så på længere afstand vil de stadig være efter os. Så fordi vi planlægger et kan vi ligesom ikke sige at vi venter til kommunen har ladet os være og vi har besvist vi godt kan , for de blir her!! men selvom de blir her roser de os helt vildt.. så piger STEM!

De er her kun for en hjælp og det vi yderst tilfredse med, da de ikke er en trussel i forbindelse med det første barn. Men om de ligeså søde med 2 barn? vi siger ikke alderen på vores barn - men barnet er knap et år.

(OG SVARE IKKE PÅ BESKEDER HVOR DER STÅR, VENT VENT DET HÅRDT MED 2 - SNAKKER AF ERFARINGER! VI VED HVAD VI GÅR IND TIL!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Lunae

Anonym skriver:

Vores pædago stopper hos os forhåbentlig inden ret længe. Men - kommunen slipper os ikke af den grund!  men noget familiehus tager over og arbejder med os 1 gang ugeligt for at hjælpe - med de videre udviklings trin der vil ske i et barns liv for at være sikker på vi kan klare den, så på længere afstand vil de stadig være efter os. Så fordi vi planlægger et kan vi ligesom ikke sige at vi venter til kommunen har ladet os være og vi har besvist vi godt kan , for de blir her!! men selvom de blir her roser de os helt vildt.. så piger STEM!

De er her kun for en hjælp og det vi yderst tilfredse med, da de ikke er en trussel i forbindelse med det første barn. Men om de ligeså søde med 2 barn? vi siger ikke alderen på vores barn - men barnet er knap et år.

(OG SVARE IKKE PÅ BESKEDER HVOR DER STÅR, VENT VENT DET HÅRDT MED 2 - SNAKKER AF ERFARINGER! VI VED HVAD VI GÅR IND TIL!

Nu ved jeg ikke om jeg svarer på netop det du ikke ønsker svar på.

Jeg tænker blot at kommunen vel er involveret af en årsag. Hvis jeres barn end ikke er 1 år, så ville jeg vente et par år. Se om den gode udvikling forsætter og gøre jer parate til at stå helt selv med opgaven.

Det er bare min mening

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Nu ved jeg ikke om jeg svarer på netop det du ikke ønsker svar på.

Jeg tænker blot at kommunen vel er involveret af en årsag. Hvis jeres barn end ikke er 1 år, så ville jeg vente et par år. Se om den gode udvikling forsætter og gøre jer parate til at stå helt selv med opgaven.

Det er bare min mening

kan du ikke bare give en stemme

Anmeld

3. februar 2012

mor-til-en-dejlig-baby

synes du skal følge dit hjerte! hvis i føler for det synes jeg ikke skal holde jer tilbage!

Anmeld

3. februar 2012

Lunae

Anonym skriver:

kan du ikke bare give en stemme

Jow det kunne jeg godt, men afstemningen er efter min mening tvetydig. Du spørger om de kan gøre noget med barn nr 2. Selvfølgelig kan de det, hvis de vurderer at i ikke magter det. Og ja, de kan også tage jeres første barn. Jeg tvivler på at i kan få fjernet det nye uden at det har påvirket det første barn. Det afstemningen spørger om, er jo om børnene kan fjernes hvis tingene går godt - det kan det jo ALDRIG. Man tvangsfjerner jo ikke børn for sjovt!

Anmeld

3. februar 2012

Darling<3

Jeg har en veninde som kom på mødrehjem da hendes første var 3-6 måneder gammel, der boede de et år ca, og hun nåede at føde barn nummer 2 imens de var der..

Nu er de kommet hjem, men får besøg af nogle folk 2-3 gange om ugen, så man bliver ikke bare sluppet løs fordi man har lært nogle ting..

Hvis i gerne vil have nummer 2 og er klar på at kæmpe ekstra meget for at vise at i sagtens kan klare det, så go for it!!

Anmeld

3. februar 2012

DitteFisk

Jeg må være ærlig og erklære mig enig med Lunae, og det er ikke for at støde dig, kære.

Jeg arbejder i øjeblikket på et familiecenter, og jeg føler med de mødre, som er inde i systemet på den måde. Jeg ved også, at alle mødre er i systemet af en årsag, og det er ofte at de har brug for redskaber til at klare dét at være mor, og det er ingen skam at tage imod den hjælp man kan få - tværtimod er det stærke mødre der er i stand til at tage imod al den hjælp de kan få til at blive bedre - alle kan blive bedre. 

Jeg ved af erfaring at det ikke vil gavne din situation, at få barn nr 2. På den måde vil du blive holdt ekstra øje med, og det tror jeg ikke er dit ønske. Jeg ved godt at du ikke ønsker at høre det, men hvis du venter til at du er ude af systemet og er helt dig selv, så er det sikkert at få barn nr. 2, og du slipper for at blive holdt ekstra øje med.

Anmeld

3. februar 2012

Mor til Majbørn

Lunae skriver:

Jow det kunne jeg godt, men afstemningen er efter min mening tvetydig. Du spørger om de kan gøre noget med barn nr 2. Selvfølgelig kan de det, hvis de vurderer at i ikke magter det. Og ja, de kan også tage jeres første barn. Jeg tvivler på at i kan få fjernet det nye uden at det har påvirket det første barn. Det afstemningen spørger om, er jo om børnene kan fjernes hvis tingene går godt - det kan det jo ALDRIG. Man tvangsfjerner jo ikke børn for sjovt!

Jeg har altså også lidt svært ved at lure, hvad vi præcist stemmer om og hvad du vil ha hjælp til at vide.

Anmeld

3. februar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

jeg tror I ville fremstå allermest ansvarlige og voksne ved at være 100% ærlige overfor kommunen

"vi synes det går godt - vores indtryk er at I er enige - vi ønsker at lave familieforøgelse da vi mener det er et passende tidspunkt for os - hvad råder I os til og hvorfor"

jeg tror alle alternativer stiller jer i en dårligere position ift kommunen

Hvis I ikke siger noget og får et barn mere kan der for mig ske to ting

1) de tror I har løjet og bevidst planlagt i 'hemmelighed'

2) I har ikke 'passet nok på' og dermed ageret uansvarligt

Derfor vil jeg klart forsøge mig med ærlighed - isår når I nu har et godt forhold til dem

Jeg ville så tage beslutningen omkring forøgelsen skulle ske nu eller senere ud fra deres reaktion

Anmeld

3. februar 2012

LR85

Synes det er en dårlig ide a få barn nummer 2 når man i forvejen har brug for ekstrs støtte. Vent du lidT endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.