Hjælp! Forvirret graviditetstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.039 visninger
40 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

Ønskebarnet12

Hej Allesammen, nu har jeg nærmest gået amok med at oprette debats herinde, men grunden til det er fordi at jeg har fået en 2 streger, den ene er ret svag eller lysere :-P 

Jeg ved godt i fleste synes den ser positiv og det er den også, for jeg fik det bekræftede af lægen idag, da jeg tog en urintest hos hende, men hun siger at den er svag positiv  Hvilke gjorde mig mere forvirret og i tvivl om hvad hun virkelig mente med det, Jeg spurgte hende hvad hun mente, og hun mente at jeg sku prøve og teste mig i løbet af nogle dage igen, og se om farven bliver mørkere på testen, og så komme tilbage om 2 uger. Men hun sagde noget med at barnet ikke har sat sig fast, det kunne være en af grundene.. 

Nu tænker jeg, så er jeg overhovedet ORDENTLIG gravid? og hvorfor sagde hun svag positiv, hvorfor ikke bare positiv? det min første gang og jeg er overdrevet glad for jeg skal være gravid, men hun fortalte det som om jeg ikke sku ligge nogle forventninger.. er faktisk ret trist nu hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Emily2012<3

Om den er positiv eller svagt positiv, så er du jo altså stadig gravid.

Det er ikke stregen der fortæller dig HVOR gravid du er.. Den fortæller dig bare om du er gravid eller ej.

Om den så er svag betyder intet, for jeg synes også den er fint positiv, så du ER gravid.. Hverken mere eller mindre MEN gravid..

Anmeld

3. februar 2012

Ønskebarnet12

Emily2012<3 skriver:

Om den er positiv eller svagt positiv, så er du jo altså stadig gravid.

Det er ikke stregen der fortæller dig HVOR gravid du er.. Den fortæller dig bare om du er gravid eller ej.

Om den så er svag betyder intet, for jeg synes også den er fint positiv, så du ER gravid.. Hverken mere eller mindre MEN gravid..

Tak, ja det tænkte jeg også, men hun lød bare så kold og som om jeg ikke skal ligge forventninger , for hun sagde at barnet måske ikke sidder fast kan være en af grundene og at det ikke kan være normalt.. det synes jeg var ret ondt sagt, og det var kun sagt ud af en graviditetstest

Anmeld

3. februar 2012

Mor til Majbørn

Babyelsker skriver:

Hej Allesammen, nu har jeg nærmest gået amok med at oprette debats herinde, men grunden til det er fordi at jeg har fået en 2 streger, den ene er ret svag eller lysere :-P 

Jeg ved godt i fleste synes den ser positiv og det er den også, for jeg fik det bekræftede af lægen idag, da jeg tog en urintest hos hende, men hun siger at den er svag positiv  Hvilke gjorde mig mere forvirret og i tvivl om hvad hun virkelig mente med det, Jeg spurgte hende hvad hun mente, og hun mente at jeg sku prøve og teste mig i løbet af nogle dage igen, og se om farven bliver mørkere på testen, og så komme tilbage om 2 uger. Men hun sagde noget med at barnet ikke har sat sig fast, det kunne være en af grundene.. 

Nu tænker jeg, så er jeg overhovedet ORDENTLIG gravid? og hvorfor sagde hun svag positiv, hvorfor ikke bare positiv? det min første gang og jeg er overdrevet glad for jeg skal være gravid, men hun fortalte det som om jeg ikke sku ligge nogle forventninger.. er faktisk ret trist nu hjælp.

nu ved jeg ikke hvor langt du er henne - men det kan vaere en biokemisk graviditet (det testede jeg nemlig ogsaa positiv paa), hvor en graviditetstest viste at der var et befrugtet aeg, men at det ikke nodvendigvis havde sat sig fast i livmoderen endnu.

... Saa jeg maatte paent vente til en udenbleven mens (ca. 1 uge efter) til at se, at jeg var 'rigtigt' gravid fordi der havde aegget sat sig fast....

Har ogsaa en anden veninde, der testede positiv men som 'tabte barnet' fordi aegget aldrig satte sig fast - men hun naaede da baade kvalme og storre bryster i den korte periode....

Anmeld

3. februar 2012

Ønskebarnet12

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

nu ved jeg ikke hvor langt du er henne - men det kan vaere en biokemisk graviditet (det testede jeg nemlig ogsaa positiv paa), hvor en graviditetstest viste at der var et befrugtet aeg, men at det ikke nodvendigvis havde sat sig fast i livmoderen endnu.

... Saa jeg maatte paent vente til en udenbleven mens (ca. 1 uge efter) til at se, at jeg var 'rigtigt' gravid fordi der havde aegget sat sig fast....

Har ogsaa en anden veninde, der testede positiv men som 'tabte barnet' fordi aegget aldrig satte sig fast - men hun naaede da baade kvalme og storre bryster i den korte periode....

Ihh, jeg er 5+1 nu, er det stadig ikke sat sig fast til den her tid? hvor langtid efter sætter det sig, jeg bliver helt nervøs nu.. tror bare jeg skal tag det som det kommer, må passe bedre på mig selv, 

Anmeld

3. februar 2012

Frk.S

Altså, man kan jo ikke bare være lidt gravid. Enten er man gravid eller også er man ikke. Når man tester positivt på en graviditetstest, så er man gravid. Her er der ikke noget der hedder falsk positiv. HVIS man har haft så fin (som jeg synes den er) en streg og alligevel får mens og det viser sig man ikke er gravid, så er det fordi det er gået til grunde igen.

Det KAN selvfølgelig ske, men hvorfor skulle det det?

Jeg synes altså du skal tro på du er gravid - indtil det modsatte er besvist!

Der findes kvinder der ikke engang kan få en positiv test når de er 5+1 - men de er gravide alligevel.

Anmeld

3. februar 2012

Hailiesmom11

Du er gravid, om den er meget positiv eller svagt positiv så er du stadig gravid..

Mine 2 tests så ud som dine og jeg har nu en livlig lille datter på 8 mdr

Her er mine 2 test 1½ år senere og de er blevet mere svage men ikke ret meget

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. februar 2012

Ønskebarnet12

Frk.S skriver:

Altså, man kan jo ikke bare være lidt gravid. Enten er man gravid eller også er man ikke. Når man tester positivt på en graviditetstest, så er man gravid. Her er der ikke noget der hedder falsk positiv. HVIS man har haft så fin (som jeg synes den er) en streg og alligevel får mens og det viser sig man ikke er gravid, så er det fordi det er gået til grunde igen.

Det KAN selvfølgelig ske, men hvorfor skulle det det?

Jeg synes altså du skal tro på du er gravid - indtil det modsatte er besvist!

Der findes kvinder der ikke engang kan få en positiv test når de er 5+1 - men de er gravide alligevel.

Tak søde, tror bare jeg bliver urolig når man virkelig stoler på sin læge, men nu skal jeg jo se positivt på det da jeg er det og glæde mig til min mavse vokser ( min dejlige baby ) kan næsten slet ikke vente nu:-P  

Anmeld

3. februar 2012

Ønskebarnet12

Hailiesmom11 skriver:

Du er gravid, om den er meget positiv eller svagt positiv så er du stadig gravid..

Mine 2 tests så ud som dine og jeg har nu en livlig lille datter på 8 mdr

Her er mine 2 test 1½ år senere og de er blevet mere svage men ikke ret meget

Tak, jeg skal besøge lægen igen om 2 uger så er 9 uger henne der,glæder mig allerede dine billeder gjorde mig glade, for min er samme farve, og det viser bare at man skal stole lidt mere i sig selv, og ikke falde i den negative side for hurtigt.. Tillykke med din datter,  

Anmeld

3. februar 2012

Hailiesmom11

Ønskebarnet12 skriver:

Tak, jeg skal besøge lægen igen om 2 uger så er 9 uger henne der,glæder mig allerede dine billeder gjorde mig glade, for min er samme farve, og det viser bare at man skal stole lidt mere i sig selv, og ikke falde i den negative side for hurtigt.. Tillykke med din datter,  

Der er ingen tvivl på de billeder  Men det er lidt en kamel at skulle sluge i starten og det blev ikke ordentligt virkelig for mig før jeg begyndte at få mave på (i uge 9 kunne jeg selv begynde at se den)

Men hvis du er 5+1 i dag er du jo kun 7+1 om 2 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.