Tvillinger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Albsil

Alle har vel mulighed for tvillinger - men hvad jeg kunne læse er der flere faktorer der spiller ind ved tveæggede end ved enæggede. Nu har jeg ikke super meget forstand på tvillinger...ikke andet end at vi har det i familien og at jeg gerne vil springe det over hehe

Nemlig:-) alle har mulighed. Nogle blot mere disponerede end andre:-) enæggede er ens chance for alle

(bruger bevidst ordet chance og ikke risiko som alle andre FOR DET ER FANTASTISK AT HAVE TVILLINGER)

Men kan godt forstå det kan virke afskrækkende:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Fenja09

Albsil skriver:

Nemlig:-) alle har mulighed. Nogle blot mere disponerede end andre:-) enæggede er ens chance for alle

(bruger bevidst ordet chance og ikke risiko som alle andre FOR DET ER FANTASTISK AT HAVE TVILLINGER)

Men kan godt forstå det kan virke afskrækkende:-)

Det er helt klart en chance fremfor en risiko, det er jeg enig med dig i, selvom jeg helst ser mig fri - synes det er hårdt nok med en  Men ventede jeg tvillinger, så ville jeg jo få dem. Har læst at man kan få fjernet den ene...troede jeg slet ikke var muligt, medmindre man ventede 6 eller i den stil. Det blev jeg godt nok chokeret over at læse

Anmeld

29. januar 2012

Albsil

Fenja09 skriver:

Det er helt klart en chance fremfor en risiko, det er jeg enig med dig i, selvom jeg helst ser mig fri - synes det er hårdt nok med en  Men ventede jeg tvillinger, så ville jeg jo få dem. Har læst at man kan få fjernet den ene...troede jeg slet ikke var muligt, medmindre man ventede 6 eller i den stil. Det blev jeg godt nok chokeret over at læse

Det ved jeg ikke hvor du har læst, for en fosterreduktion er kun tilladt ved trillinger (det er ihvertfalddret jeg erinformeret om)

Anmeld

29. januar 2012

Krussedulle

Aprilmor11 skriver:

Der går så meget snak om, om man kan blive gravid med tvillinger, hvis der ikke er tvillinger i nogen af dem fra familien. Kan man det ?

Ville rigtig gerne have tvillinger, men mister håbet når jeg får af vide at det ikke kan lade sig gøre, hvvis der ikke er tvillinger i familien.

Alle kvinder har mulighed for at blive gravid med tvillinger ENæggede vel at mærke enæggede tvillinger opstår ved at det ene æg man frigiver under ægløsning, deler sig, og vupti to fostre i én 'skal' ... Så der er da en lille chance for tvillinger

Anmeld

29. januar 2012

Aprilmor11

StineW79 skriver:

Har en veninde som lige har fået tvillinger i sommers og der er ingen i deres familier som har tvillinger. Vh stine

Dejligt at høre. Jeg opgiver ikke. Og tak for svar

Anmeld

29. januar 2012

kimfrit

vi har ingen tvillinger i vores familie, og jeg var gravid med tvillinger, dog mistede vi dem i uge 8. Men det kan godt lade sig gøre

Anmeld

29. januar 2012

Fenja09

Albsil skriver:

Det ved jeg ikke hvor du har læst, for en fosterreduktion er kun tilladt ved trillinger (det er ihvertfalddret jeg erinformeret om)

Det har jeg læst i en debat herinde...men det behøver selvfølgelig heller ikke være fakta. Der blev bare skrevet en masse om det og at nogen ville have valgt den ene fra osv. Man skal selvfølgelig ikke tro på alt man læser...men går da ikke ud fra at folk skriver sådan noget uden at have lidt viden om det...

/Fenja

Anmeld

29. januar 2012

Albsil

Det har jeg læst i en debat herinde...men det behøver selvfølgelig heller ikke være fakta. Der blev bare skrevet en masse om det og at nogen ville have valgt den ene fra osv. Man skal selvfølgelig ikke tro på alt man læser...men går da ikke ud fra at folk skriver sådan noget uden at have lidt viden om det...

/Fenja

Hmm der må være nogen der bare tror de ved det, for det er ikke lovligt (hvis det altså bare erfordi man ikke har lyst til at få tvillinger)

http://www.tvillinger.com/index-filer/kritiske_livssituationer/fosterreduktion.htm

Anmeld

29. januar 2012

Plysbjørnen

Aprilmor11 skriver:

Der går så meget snak om, om man kan blive gravid med tvillinger, hvis der ikke er tvillinger i nogen af dem fra familien. Kan man det ?

Ville rigtig gerne have tvillinger, men mister håbet når jeg får af vide at det ikke kan lade sig gøre, hvvis der ikke er tvillinger i familien.

Så vidt jeg ved er det tve-æggede tvillinger der er arveligt, og ikke enæggede, så teknisk set kan det jo godt lade sig gøre.  læs eventuelt her.

Anmeld

29. januar 2012

Fenja09

Albsil skriver:

Hmm der må være nogen der bare tror de ved det, for det er ikke lovligt (hvis det altså bare erfordi man ikke har lyst til at få tvillinger)

http://www.tvillinger.com/index-filer/kritiske_livssituationer/fosterreduktion.htm

Okay, jamen så er det da rart at du lige kunne informere mig om det rigtige - syntes også at det virkede meget voldsomt når der "kun" er to.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.