Tvillinger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.232 visninger
39 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Aprilmor11

Der går så meget snak om, om man kan blive gravid med tvillinger, hvis der ikke er tvillinger i nogen af dem fra familien. Kan man det ?

Ville rigtig gerne have tvillinger, men mister håbet når jeg får af vide at det ikke kan lade sig gøre, hvvis der ikke er tvillinger i familien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har en veninde som lige har fået tvillinger i sommers og der er ingen i deres familier som har tvillinger. Vh stine

Anmeld

29. januar 2012

Malthes mor

Jeg har også en veninde, som fik tvillinger - drenge - for snart 2 år siden. Så det kan sagtens lade sig gøre, uden tidligere tvillinger i familien.

Anmeld

29. januar 2012

morethanperfect

Aprilmor11 skriver:

Der går så meget snak om, om man kan blive gravid med tvillinger, hvis der ikke er tvillinger i nogen af dem fra familien. Kan man det ?

Ville rigtig gerne have tvillinger, men mister håbet når jeg får af vide at det ikke kan lade sig gøre, hvvis der ikke er tvillinger i familien.

Man plejer at sige , at der sagtens kan være tvillinger et sted meget langt ude .. Og det er der jo i manges familier uden man ved det ..

Anmeld

29. januar 2012

Albsil

Det kan sagtens ske. Alle kvinder kan i princippet løsne to æg som så bliver befrugtede (hvis man naturligvis ikke har sygdom el. Lign der gør at man ikke kan få børn)Nogle kvinder er dog genetisk disponerede for at gøre det, og har derfor større chance. (hvis der er tvillinger i familien)

Enæggede tvillinger, hvor et æg deler sig, er en "fejl" (som lægerne kalder det) fra naturens side. Dette kan man ikke være disponeret for.

Du har altså også mulighed for tvillinger

Hilsen en mor til tvillinger :-)

Anmeld

29. januar 2012

Fenja09

Prøv at læse dette link - alle kvinder har mulighed for at få enæggede tvillinger, men det er ikke alle kvinder der har mulighed for at få tveæggede.

http://www.min-mave.dk/artikler/tvillinger/er-du-gravid-med-tvillinger/hvem-faar-tvillinger.htm

Så synes ikke at du skal miste håbet

/Fenja

Anmeld

29. januar 2012

Albsil

Fenja09 skriver:

Prøv at læse dette link - alle kvinder har mulighed for at få enæggede tvillinger, men det er ikke alle kvinder der har mulighed for at få tveæggede.

http://www.min-mave.dk/artikler/tvillinger/er-du-gravid-med-tvillinger/hvem-faar-tvillinger.htm

Så synes ikke at du skal miste håbet

/Fenja

"alle" har i princippet mulighed for tveæggede. Det kræver bare at man løsner to æg. Dette kan man selvfølgelig ikke vide, men man kan ikke afskrive sig fordi der ikke er tvillinger i familien. Dette sker for mange kvinder, det er bare ikke altid at begge bliver befrugtede

Anmeld

29. januar 2012

D-Micka

Min søster har fået tvillinger .. og det er de første i vores familie
Udover min morfars brødre.. Men de siger jo at det ikke kan gå videre fra mændenes side ..

Anmeld

29. januar 2012

Fenja09

Albsil skriver:

"alle" har i princippet mulighed for tveæggede. Det kræver bare at man løsner to æg. Dette kan man selvfølgelig ikke vide, men man kan ikke afskrive sig fordi der ikke er tvillinger i familien. Dette sker for mange kvinder, det er bare ikke altid at begge bliver befrugtede

Alle har vel mulighed for tvillinger - men hvad jeg kunne læse er der flere faktorer der spiller ind ved tveæggede end ved enæggede. Nu har jeg ikke super meget forstand på tvillinger...ikke andet end at vi har det i familien og at jeg gerne vil springe det over hehe

Anmeld

29. januar 2012

An&Jo

du må gerne låne mine gener lidt hvis det er..

her er jeg i stor fare for tvillinger, der er nemlig tvillinger tæt på, på begge sider af familien..

min farmor er tvilling, og min mormor har mistet et sæt tvillinger, og det samme har min mor..

Så her krydser vi altså for at der kun er en..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.