At blive gravid efter 14 år på p piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

tinasmor

StineW79 skriver:

En mdr efter p-pille stop. Hvis du ik har haft æl endnu, syntes jeg du sku prøve at snakke med din læge. Har en kollega som oplevede det samme og først kom til lægetjek da de havde prøvet at få barn i et år. Hun har så pco! Vh stine

ville skrive det samme. Jeg havde fint mens mens jeg var på piller. Da jeg stoppede fandt de ud af at jeg havde PCO. ville gå til en gynækolog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Moms

Jeg tror, det må være noget lignende antal år, jeg tog p-piller.

Jeg stoppede godt et år før jeg blev gravid som et forsøg på at bedre migræne.

Jeg fik regelmæssig menstruation med det samme og vi valgte så at forsøge at blive forældre. Blev gravid på 3 måneder.

Jeg er iøvrigt 37.

Moms

Anmeld

30. januar 2012

**Ønskebabyen

Karin1982 skriver:

Er der noget man selv kan gøre for at kroppen kan finde sig selv efter så mange år?

Det aner jeg desværr eikke noget om. Min cyklus er rimelig stabil - den svinger med 2 dage +/- men alligevel sker der ikke noget.

Jeg skal så til lægen Onsdag og have lavet en gyn undersøgelse, og snakke med dem om henvisning.

Anmeld

30. januar 2012

TaAsJu

Jeg havde vært på p-piller i godt 10 år da selv med dem var kuk i i min cyklus. Så i samråd med lægen stoppede jeg i august og i dec stod jeg med en positiv test. 3 md før det var planen vi ville prøve!! Så hun r lidt et uheld, men stadig et ønske barn!! Og efter fødslen fik jeg p-ring og efter jeg smed den for vi skulle forsøge igen sad den i første forsøg!!

Anmeld

30. januar 2012

Karin1982

tinasmor skriver:

ville skrive det samme. Jeg havde fint mens mens jeg var på piller. Da jeg stoppede fandt de ud af at jeg havde PCO. ville gå til en gynækolog

Hvordan finder de ud af at man har pco? Nå jeg må se hvad lægen siger på onsdag, og ellers må jeg forbi gynækologen. Skal alligevel til kontrol, fordi jeg har været så heldig at blive smittet med hpv virus

Anmeld

31. januar 2012

tinasmor

Hvordan finder de ud af at man har pco? Nå jeg må se hvad lægen siger på onsdag, og ellers må jeg forbi gynækologen. Skal alligevel til kontrol, fordi jeg har været så heldig at blive smittet med hpv virus

har fandt de ud af det ved scanning og ved blodprøve. Ægene ligger på en bestemt måde ved PCO men mine var ikke så slemt, men blodprøve viste også forhøjet testotoron(staves) og det var en sammensætning af de to ting. Så mener jeg også TSH var forhøjet. Dog har jeg alm. mens bare med lidt længere i mellem i forhold til de normale 28 dage.

Anmeld

11. februar 2012

Karin1982

tinasmor skriver:

har fandt de ud af det ved scanning og ved blodprøve. Ægene ligger på en bestemt måde ved PCO men mine var ikke så slemt, men blodprøve viste også forhøjet testotoron(staves) og det var en sammensætning af de to ting. Så mener jeg også TSH var forhøjet. Dog har jeg alm. mens bare med lidt længere i mellem i forhold til de normale 28 dage.

Så fik jeg svar på mine blodprøver som alle var fine. Nu skal jeg så vente en måned på at komme til gynækolog.

Så piger kryds alt hvad i kan for at der intet er i vejen, og at min krop bare lige skal finde sig selv. Men kom gerne med gode råd til at sparke cyklusen igang.

Anmeld

11. februar 2012

serinasmor

hej med dig

Jeg havde været på p-piller i 12 år da vi bestemte os for at nu ville vi gerne snart være forældre ...

Vi havde regnet med der ville gå LAAAANG tid før kroppen faldt på plads og fandt sig selv igen og jeg kunne blive gravid .. vi tænkte ikke nærmere over det egentllig ... der gik ikke mere end 2 mdr før jeg stod med en positiv graviditetstest i hånden ..

Der behøver altså ikke nødvendigvis gå lang tid  bare fordi man har været på p-piller i mange år

(dine pletblødninger kan sagtens være din mens, kroppen ændrer sig jo )

Anmeld

11. februar 2012

Mor til Majbørn

Karin1982 skriver:

Jeg ville høre hvor mange herinde der er blevet gravid efter så mange år på p piller. Jeg stoppede med dem i november, men har endnu ikke haft æl.
Hvor længe gik der før jeres krop havde fundet sig selv?

Mvh Karin

Jeg spiste p-piller i 9 år, stoppede og det gik 7 mdr før min første mens kom. Først mere end 1,5 år efter havde jeg regelmæssig mens.

Jeg gik til lægen med det efter 1,5 år - fordi jeg nu stod i en situation hvor vi gerne ville ha en barn, og ville vide hvordan vi skulle forholde os til min mens... og fik at vide, at jeg skulle prøve i 6 mdr, før de ville gøre noget.

3 uger efter var den så i hus... men jeg er godt nok glad for, at jeg stoppede med ppiller i SÅ god tid...

Anmeld

11. februar 2012

Karin1982

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Jeg spiste p-piller i 9 år, stoppede og det gik 7 mdr før min første mens kom. Først mere end 1,5 år efter havde jeg regelmæssig mens.

Jeg gik til lægen med det efter 1,5 år - fordi jeg nu stod i en situation hvor vi gerne ville ha en barn, og ville vide hvordan vi skulle forholde os til min mens... og fik at vide, at jeg skulle prøve i 6 mdr, før de ville gøre noget.

3 uger efter var den så i hus... men jeg er godt nok glad for, at jeg stoppede med ppiller i SÅ god tid...

Var du ikke ved at gå ud af dit gode skind i de 7 måneder?
Brugte i nogen form for beskyttelse, eller tænkte i at det kunne være lige meget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.