hvornår positiv efter MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

FrkZier

Krussedulle skriver:

Det lyder mærkeligt! .. Jeg fik min mens 28 dage efter min MA.. Holdte en frivillig pause på en måned, så 3 mdr efter min MA stod jeg med en positiv test igen! .... Har godt nok aldrig hørt at det skulle kunne tage 10 uger før hcg er ude af kroppen igen..

Hvis man oplever at abortere, spontant eller provokeret, så vil mængden af HCG naturligt også variere fra kvinde til kvinde. Det vil dog normalt være sådan, at der i flere uger vil være en vis mængde HCG at måle i urinen. Nedbrydningstiden af HCG går langsomt og man vil derfor rent teoretisk godt kunne teste positivt, selvom man har aborteret.

Det har naturligvis noget at sige, hvor langt i graviditeten man var, da man aborterede. Jo længere henne i graviditeten, jo højere HCG niveau og jo længere til vil man altså kunne måle positivt resultat af en graviditetstest, selvom man ikke længere er gravid. Nogle kvinder oplever at kunne teste positiv op til 8-10 uger efter en spontan abort, mens andre kun tester positiv i nogle få uger.

- det ovenstående er tyvstjålet fra netsundhedsplejskern

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

FrkZier

BabyWish2012 <3 skriver:

Åh, nej, det problem havde jeg også  Jeg tror bare du skal se tiden an. Det er dumt at gå ud og købe g-teste for at blive enten skuffet eller afklaret, men kan godt forstå dit problem Desværre, kan jeg ikke hjælpe dig

jeg har en enkelt test liggende, kunne være jeg sku prøve at tage den - fordi hvis den så er negativ ved jeg jo med sikkerhed at den næste jeg for er rigtig nok

tak

Anmeld

25. januar 2012

FrkZier

l.kjoeller skriver:

tror godt du kan regne med svaret efter der er gået et par uger

det ville bare være ret ærgeligt hvis jeg så troede der var bid, og så ikke alligvel /:

Anmeld

25. januar 2012

M&N

k skriver:

jeg har en enkelt test liggende, kunne være jeg sku prøve at tage den - fordi hvis den så er negativ ved jeg jo med sikkerhed at den næste jeg for er rigtig nok

tak

Nemlig 

Håber for dig at den er negativ (det lyder vildt dumt at sige ) og al held og lykke med projektet

- Må man spørge, hvorfor du fik en kirurgisk abort? 

Anmeld

25. januar 2012

FrkZier

BabyWish2012 <3 skriver:

Nemlig 

Håber for dig at den er negativ (det lyder vildt dumt at sige ) og al held og lykke med projektet

- Må man spørge, hvorfor du fik en kirurgisk abort? 

haha ja sad også selv lige og overvejde hvor dumt det lyder at jeg håber på en negativ

- taaak!

det må du da, jeg fik afvide d. 29/12 at fosteret ikke var udviklet, fik så nogen stikpiller jeg skulle tage, så ville jeg bløde for at få det ud osv, var til tjek en uge efter på hospitalet hvor de så sagde det hele ikke var ude, så skulle have resten fjernet kirugisk

Anmeld

25. januar 2012

Krussedulle

k skriver:

Hvis man oplever at abortere, spontant eller provokeret, så vil mængden af HCG naturligt også variere fra kvinde til kvinde. Det vil dog normalt være sådan, at der i flere uger vil være en vis mængde HCG at måle i urinen. Nedbrydningstiden af HCG går langsomt og man vil derfor rent teoretisk godt kunne teste positivt, selvom man har aborteret.

Det har naturligvis noget at sige, hvor langt i graviditeten man var, da man aborterede. Jo længere henne i graviditeten, jo højere HCG niveau og jo længere til vil man altså kunne måle positivt resultat af en graviditetstest, selvom man ikke længere er gravid. Nogle kvinder oplever at kunne teste positiv op til 8-10 uger efter en spontan abort, mens andre kun tester positiv i nogle få uger.

- det ovenstående er tyvstjålet fra netsundhedsplejskern

Jeg fik i hvert fald min mens efter 28 dage og jeg havde en MA 14+0! .... krydser fingre for at der ikke går 10 uger hos dig

Anmeld

25. januar 2012

M&N

k skriver:

haha ja sad også selv lige og overvejde hvor dumt det lyder at jeg håber på en negativ

- taaak!

det må du da, jeg fik afvide d. 29/12 at fosteret ikke var udviklet, fik så nogen stikpiller jeg skulle tage, så ville jeg bløde for at få det ud osv, var til tjek en uge efter på hospitalet hvor de så sagde det hele ikke var ude, så skulle have resten fjernet kirugisk

Ej hvor er jeg ked af det på dine vegne  Det er så uretfærdigt.

Lurede lige i din profil og så godt at du var nåede alligevel helt til NF? Næsten. Det gjorde jeg også! Vi nåede til 13+, men vores foster levede, men havde stoppet med at vokse og lå helt krøllet sammen. Det var hårdt at dagen inden aborten, skulle tage piller, som slog den ihjel 

Men kan godt forstå den smerte du har været igennem! Du er meget velkommen til at skrive en pb, hvis du har lyst 

Anmeld

25. januar 2012

FrkZier

Krussedulle skriver:

Jeg fik i hvert fald min mens efter 28 dage og jeg havde en MA 14+0! .... krydser fingre for at der ikke går 10 uger hos dig

jeg håber bestemt også det kommer, men med mit held så går der min. 10 uger! men vi må jo vente og se

Anmeld

25. januar 2012

FrkZier

BabyWish2012 <3 skriver:

Ej hvor er jeg ked af det på dine vegne  Det er så uretfærdigt.

Lurede lige i din profil og så godt at du var nåede alligevel helt til NF? Næsten. Det gjorde jeg også! Vi nåede til 13+, men vores foster levede, men havde stoppet med at vokse og lå helt krøllet sammen. Det var hårdt at dagen inden aborten, skulle tage piller, som slog den ihjel 

Men kan godt forstå den smerte du har været igennem! Du er meget velkommen til at skrive en pb, hvis du har lyst 

ja jeg var deropppe da jeg var 12+4 /:

er bestemt også ked af det på dine vejne, det helt sikkert! men vi er stærke og vi klare det alt sammen!

Anmeld

25. januar 2012

l.kjoeller

k skriver:

det ville bare være ret ærgeligt hvis jeg så troede der var bid, og så ikke alligvel /:

ville ikke prøve før jeg var sikker på jeg havde haft mens da ens slimhinde skal hele først. men ellers kan du måske få lægen til at tage bloprøver og se om de stiger hvis du skulle ende med en positiv test i første hug

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.