Jeg har med stor interesse fulgt debatten og jeg må sige, at barnet fortjener en god far som dig!
Min egen situation er således, at jeg har haft et forhold til en gift mand og er ulykkeligvis blevet gravid på trods af, at jeg har taget P-piller. I mit tilfælde er der dog ingen tvivl om faderskabet, og jeg forbereder mig på at lade bomben sprænge for ham. Meget vanskeligt. Jeg frygter selvsagt for hans reaktion, da han stadig er gift og har børn.
Jeg ønsker ikke at ødelægge noget for ham, så hvis han ikke vil have noget med barnet at gøre, vil jeg respektere dette, og vil ikke tvinge ham til at betale eller noget, men kun at han vedkender sig faderskabet. Omvendt er jeg også villig til at have fælles forældremyndighed såfremt han ønsker at tage del i barnets opvækst, hvilket jeg selvfølgelig håber. For i dette tilfælde skal man som forældre tage udgangspunkt i barnet og ikke sine egne behov, og det må som udgangspunkt være bedst for barnet med begge forældre tæt på.
Din beretning har rørt mig dybt, og jeg håber for din søns skyld, at du er far til barnet og at du får gennemført fælles forældremyndighed, for det må unægteligt være det bedste for barnet.
Bedste hilsner og tanker
Gravid - 20 uger
Anmeld