Beskriv fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

Moms

komodo skriver:

som at smutte en mandel, men jeg er også utrolig heldig med mine fødsler, det går hurtigt og som smurt

BUH!

Ud med dig

Nu sidder vi lige her og svælger i al elendigheden

Aj, seriøst. Godt du kom med dit bud. Det er synd, at skræmme dem, som ikke har prøvet det endnu. Det kan jo være det går ligesom for dig.

Men jeg må desværre gå med på kanonkuglen og annanasen.

Men til jer, der ikke har prøvet endnu - så er det altså kun lige når hovedet kommer igennem. Jo, det gør også ondt bagefter, men slet slet ikke så meget.

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

rogerrasch

hmm jeg skulle vist heller ikk lige have læst denne her tråd da jeg er førstegangs fødende og har 17 dage til termin

Anmeld

23. januar 2012

Madam Blå

rogerrasch skriver:

hmm jeg skulle vist heller ikk lige have læst denne her tråd da jeg er førstegangs fødende og har 17 dage til termin

Som Moms skriver, så går det hurtigt! Det gør ondt, men alt er glemt og forladt når babyen kommer op på brystet

Mange beskriver det også som en god smerte, for under presseveerne kan man selv arbejde med, og det er for mange en stor lettelse

Dagen efter min fødsel var jeg klar til at gå det hele igennem igen.

Rigtig god fødsel til dig

Anmeld

23. januar 2012

MaybeBaby

Det værste er altså når JM beder én om at tage fat i begge ben og trække dem op mod én!  Man føler at JM så tager en skærebrænder for at åbne mere op! 2. sidste gang hun bad mig om det, sagde jeg: Jamen det gider jeg ikke, det gør sgu da ondt!

Eller som de sagde på TLC i en af deres fødeprogrammer: IT'S A BURNING RING OF FIRE!

Anmeld

23. januar 2012

Mum33

Har hørt en komiker beskrive det som "at få skåret ben og arme af uden bedøvelse, mens der står en ved siden af og råber "fede luder" ind i hovedet på dig  

Anmeld

23. januar 2012

SSL

Hm... Tænke tænke..

Jeg tror på, at jeg "smutter mandel" i forhold til størstedelen! Jeg synes det VÆRSTE var de 14 dage efterfødslen hvor det gjorde obdt, altså - jeg blev kun syet med 1 eller 2 sting (som egentlig var overflødige"), men de har gjort ondt, og jeg havde et STOORT blåt mærke dernede (måtte til læge en uge efter fødslen fordi det stadig gjorde rigtig ondt at gå, stå og sidde), og hun konstaterede et stort blåt mærke.. Så jeg synes det har været værst selve fødslen gør jeg gerne igen.. Hvis jeg skal beskrive vil jeg betegne det som, Hmmm - en slags voldsom forstoppelse, oveni en VOLDSOM omgang menstruations smerter :-) og hvis jeg skal udvælge det hårdeste ved fødslen var det at presse hende ned til udgangen (hun sku trykkes ned, med ren og skær styrke, da det gik så stærkt, så hun nåede ikke selv at komme heeelt ned es selve fødlsen)  

Anmeld

23. januar 2012

SSL

rogerrasch skriver:

Et par minutter efter min datter kom ud, og jeg græd og græs af glæde og sagde "det her vil jeg med glæde gøre igen hvis man føler det samme bagefter hver gang" !! Tro mig - du er så høj på det hele, du er stolt af din krop bagefter! Det bedste du kan gøre er at have tillid til at din krop SAGTENS kan føde - for det kan den pg det er fantastisk at blive mor! 

Anmeld

23. januar 2012

TbCp

Det kan jeg simpelthen ikke beskrive.
Mikkel blev taget med cup og jeg har aldrig i mit liv oplevet så stor en smerte før...

Anmeld

23. januar 2012

komodo

Moms skriver:

BUH!

Ud med dig

Nu sidder vi lige her og svælger i al elendigheden

Aj, seriøst. Godt du kom med dit bud. Det er synd, at skræmme dem, som ikke har prøvet det endnu. Det kan jo være det går ligesom for dig.

Men jeg må desværre gå med på kanonkuglen og annanasen.

Men til jer, der ikke har prøvet endnu - så er det altså kun lige når hovedet kommer igennem. Jo, det gør også ondt bagefter, men slet slet ikke så meget.

Moms

ja dumme mig jeg har endda fået to over 4 kg og fik at vide at hvis ikke lillemand var kommet før tid havde jeg nok skulle regne med 4800 eller over, men når man kun har haft naturlige drømmefødsler så frygter man det ikke, har prøvet kejsersnit med den mindste og det skal jeg bare ALDRIG igen hvis jeg kan komme udenom, så føder jeg hellere en 5 kilos bebs

Anmeld

23. januar 2012

Kofoed.

MaybeBaby skriver:

Det værste er altså når JM beder én om at tage fat i begge ben og trække dem op mod én!  Man føler at JM så tager en skærebrænder for at åbne mere op! 2. sidste gang hun bad mig om det, sagde jeg: Jamen det gider jeg ikke, det gør sgu da ondt!

Eller som de sagde på TLC i en af deres fødeprogrammer: IT'S A BURNING RING OF FIRE!

Haha, den besked fik jeg ikke, måske fordi hun vidste jeg ikke kunne

TS, då slemt er det ikke nødvendigvis, ved nogen går det så hurtigt, at de slet mærker den smerte. OG DET ER INGENTING VED SIDEN AF UDVIELSES VEERNE. (ved mig altså, min svigerinde siger mig nok imod, men hun lå med presseveer i flere timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.