Dreng! sov! nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.853 visninger
21 svar
0 synes godt om
21. januar 2012

Jonatansmor

Den sidste uge er han vågnet lidt i 5, 1 af gangene fordi han havde rigtig klm ble, så den ser vi igennem fingre med. Men alle de andre gange er det bare uendeligt irriterende at vores dag skal startes et sted mellem 04.15 og 04.55

Først havde jeg en teori om at han kunne komme med ind i sengen, har læst mange der praktiserer det der samsovning. Og han er nu blevet en størrelse hvor jeg ikke frygter at have ham liggende i midten. Desværre har drengen ikke læst de samme succesoplevelser som jeg har - for han bider bare ikke rigtigt på, men tager det istedet som en direkte opfordring til racerbane i sengetøj med misserne som ivrige deltagere

Han kommer ikke for tidligt i sin seng, i hverdagene går han selv i sin seng mellem 19.30 og 20 og i weekenderne kan den godt snige sig op på 20.30, når det er vildt.

Og det er ikke fordi han får sig en god dag med masser af aktivitet, for kl 9 er han sådan set grydeklar igen

Så jeg har taget en beslutning, at imorgen tidlig så tager vi den bare som han vil, men han kommer ikke ud af sin seng før kl 06.00 ...

Mit problem er så: Kan jeg tillade mig det? Kæresten frygter varige skader på sind og sjæl, hvis han bliver "tvunget" til at sove videre når han en gang er vågnet.. Min frygt er en del mindre, men alligevel ...

Hvad gør I andre når poderne står alt, alt, alt for tidligt op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

B&J

nu ved jeg ikke hvor længe det har stået på men da vores dreng var 1½år ca der havde han en periode på 3mdr hvor han stod op kl 5 og ja der var han frisk og han er totalt gryde klar kl 19 så vi kunne ikke gøre andet ind at stå op og gå det tidligere i seng desværre....

men det stoppe da...

en af dem jeg arbejde med hendes søn vågner hver morgen kl 5 og kommer i seng kl 20 og han er 3år nu og har altid gjord det

Anmeld

21. januar 2012

Jonatansmor

B&J skriver:

nu ved jeg ikke hvor længe det har stået på men da vores dreng var 1½år ca der havde han en periode på 3mdr hvor han stod op kl 5 og ja der var han frisk og han er totalt gryde klar kl 19 så vi kunne ikke gøre andet ind at stå op og gå det tidligere i seng desværre....

men det stoppe da...

en af dem jeg arbejde med hendes søn vågner hver morgen kl 5 og kommer i seng kl 20 og han er 3år nu og har altid gjord det

Årh nej ... det var præcist sådan noget jeg frygtede ...

Jeg kommer til at stå op kl 5 resten af mit aktive voksenliv

Anmeld

21. januar 2012

B&J

Jonatansmor skriver:

Årh nej ... det var præcist sådan noget jeg frygtede ...

Jeg kommer til at stå op kl 5 resten af mit aktive voksenliv

mon dog mon ikke det er en periode dit barn er igennem... for ja op kl 5 er godt nok tidligt men kan i ikke skiftes ind i mellem så i skiftes til at få nok søvn?

Anmeld

21. januar 2012

MinNoah

Her er det IKKE morgen på det tidspunktt.. Min dreng havde også en periode hvor han vågnede før 6, men her står vi tidligst!!! op kl. 6.30.... (Vores dreng er idag 2,5 år og vågner de fleste dage kl. 7.30 ca.)

Jeg ville synes dte er HELT ok at lade ham ligge, for jeg vil personligt nægte at stå op der... så hellere ta en uge med en kamp med ham om at det stadig er nat kl. 5...  Han vil jo skrige i starten, men jeg tænker at jeg ville tage ham med ind i jeres seng, bede ham ligge stille og gør han det ikke, ja så ryger han ind i sin egen seng igen... Og så må han vente til kl. bliver 6, eller hvornår i synes det er rimeligt at stå op......

Min dag ville være ødelagt hvis jeg skulle op før kl. 5 hver dag

Anmeld

21. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter havde også en periode, hvor hun vågnede mellem kl 4.30 og 5. I mit hus er det stadig midt om natten, så jeg tog hende ind i min seng og tyssede på hende, hver gang hun ville snakke. Jeg kan ikke huske, hvor lang tid det varede, men i dag sover hun gerne til kl 9 eller 10 i weekenderne. Så der er håb forude

Anmeld

21. januar 2012

raca

her har vi i den periode bare stået op.. vores er altså ikke blevet liggende i sengen.. fra kl 5-630(hvilket jeg syntes er sent og stå op når man har børn) hvis jeg skulle havde holdt mine i sengen skulle de havde haft sele på og det er nok ikke lige hensigtsmessigt.

så vi er stået op... og det er det..

ind imellem står de da stadig op kl 5 men så stener de bare tv mens jeg blunder vidre..  alt efter 6 rigtig godt her.. hvis de sover til kl 630-700 så har vi sovet meget længe.. men nu er de også født med meget ringe sovehjerte dvs 11 og 10 timers nattesøvn..  til dem.. de er 3 og 6 år...

Anmeld

21. januar 2012

sarahb

Mine børn vågner tidligere jo senere de kommer i seng. Så weekend eller ej så er det 18.30 for ham på 1 og 19 for ham på 3. Og så står den store op 6.30 og den lille mellem 7-7.30

Måske prøve at putte ham tidligere... Bare for at give det et forsøg

Anmeld

21. januar 2012

K&S

Jonatansmor skriver:

Den sidste uge er han vågnet lidt i 5, 1 af gangene fordi han havde rigtig klm ble, så den ser vi igennem fingre med. Men alle de andre gange er det bare uendeligt irriterende at vores dag skal startes et sted mellem 04.15 og 04.55

Først havde jeg en teori om at han kunne komme med ind i sengen, har læst mange der praktiserer det der samsovning. Og han er nu blevet en størrelse hvor jeg ikke frygter at have ham liggende i midten. Desværre har drengen ikke læst de samme succesoplevelser som jeg har - for han bider bare ikke rigtigt på, men tager det istedet som en direkte opfordring til racerbane i sengetøj med misserne som ivrige deltagere

Han kommer ikke for tidligt i sin seng, i hverdagene går han selv i sin seng mellem 19.30 og 20 og i weekenderne kan den godt snige sig op på 20.30, når det er vildt.

Og det er ikke fordi han får sig en god dag med masser af aktivitet, for kl 9 er han sådan set grydeklar igen

Så jeg har taget en beslutning, at imorgen tidlig så tager vi den bare som han vil, men han kommer ikke ud af sin seng før kl 06.00 ...

Mit problem er så: Kan jeg tillade mig det? Kæresten frygter varige skader på sind og sjæl, hvis han bliver "tvunget" til at sove videre når han en gang er vågnet.. Min frygt er en del mindre, men alligevel ...

Hvad gør I andre når poderne står alt, alt, alt for tidligt op?

Har I fået tjekket hans ører?

Anton er snart 18 måneder og han er ALTID vågnet mellem 04.00-05.00  han er vågnet i et skrig og intet andet end at tage ham op har hjulpet...! Vi har prøvet alle mulige metoder i "tidens løb" for at få ham til at sove længere uden held  Han er ligeledes vågnet rigtig mange gange i løbet af natten for at få sutten...

MEN da vi (efter mange besøg hos egen læge - hvor der intet var galt) fik en tid hos en ørelæge, fandt vi frem til problemet...!
Anton havde væske stående i begge ører, undertryk på det ene øre og totalt tilstoppet på det andet + nedsat høretab på begge ører

Han fik lagt dræn i starten af december - fra den dag vågnede han ikke i et skrig men dog stadig ved 5-tiden  men 14 dage efter drænet blev lagt, sov Anton så længe som til klokken 09.50

Nu vågner han generelt klokken 6 og det er HELT i orden med os  

Vi var til tjek hos ørelægen i starten af januar og ALT var SUPER GODT

Anmeld

21. januar 2012

tinasmor

åh ja. Jeg husker at vores datter vågnede kl. 5 i 100 år (føltes det som om) det var lige efter hun var stoppet med natamning og jeg ville ikke starte på flaske så vi stod op kl 05 da vi troede det drejede sig om måske en uges tid. Jeg tog fejl Set i bagspejlet skulle jeg havde givet den flaske eller ammet en enkelt gang og fået hende til at sove videre, for vi endte med at hun i 8-9 måneder var oppe kl 05 fordi hun så vennede sig til at det var normalt. Hold op hvor var jeg flad. Når kl var 9 følte man bare at man havde været i gang i en halv dag og aften synes såååå langt væk. Jeg kan huske vi stod på legepladsen kl 08 søndag morgen og folk kiggede mærkeligt på os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.