Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
B&J skriver: mon dog mon ikke det er en periode dit barn er igennem... for ja op kl 5 er godt nok tidligt men kan i ikke skiftes ind i mellem så i skiftes til at få nok søvn?
mon dog mon ikke det er en periode dit barn er igennem... for ja op kl 5 er godt nok tidligt men kan i ikke skiftes ind i mellem så i skiftes til at få nok søvn?
Ork jo, kæresten er rigtig god til at stå op i weekenderne så jeg kan få inhentet noget af det tabte.
Det er bare så demoraliserende at ligge i sin seng, kl l*** og høre jubelråb inde fra mørket af ...
Krammer hjælper altid
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
MinNoah skriver: Her er det IKKE morgen på det tidspunktt.. Min dreng havde også en periode hvor han vågnede før 6, men her står vi tidligst!!! op kl. 6.30.... (Vores dreng er idag 2,5 år og vågner de fleste dage kl. 7.30 ca.) Jeg ville synes dte er HELT ok at lade ham ligge, for jeg vil personligt nægte at stå op der... så hellere ta en uge med en kamp med ham om at det stadig er nat kl. 5... Han vil jo skrige i starten, men jeg tænker at jeg ville tage ham med ind i jeres seng, bede ham ligge stille og gør han det ikke, ja så ryger han ind i sin egen seng igen... Og så må han vente til kl. bliver 6, eller hvornår i synes det er rimeligt at stå op...... Min dag ville være ødelagt hvis jeg skulle op før kl. 5 hver dag
Her er det IKKE morgen på det tidspunktt.. Min dreng havde også en periode hvor han vågnede før 6, men her står vi tidligst!!! op kl. 6.30.... (Vores dreng er idag 2,5 år og vågner de fleste dage kl. 7.30 ca.)
Jeg ville synes dte er HELT ok at lade ham ligge, for jeg vil personligt nægte at stå op der... så hellere ta en uge med en kamp med ham om at det stadig er nat kl. 5... Han vil jo skrige i starten, men jeg tænker at jeg ville tage ham med ind i jeres seng, bede ham ligge stille og gør han det ikke, ja så ryger han ind i sin egen seng igen... Og så må han vente til kl. bliver 6, eller hvornår i synes det er rimeligt at stå op......
Min dag ville være ødelagt hvis jeg skulle op før kl. 5 hver dag
Lod ham ligge i dag, var inde ved ham 1 gang hver. Det virkede ... et kvarter - så skulle han skiftes ....
Kender du det at det føles som om det er skæbnen der spiller dig et puds?
PT skriver: Min datter havde også en periode, hvor hun vågnede mellem kl 4.30 og 5. I mit hus er det stadig midt om natten, så jeg tog hende ind i min seng og tyssede på hende, hver gang hun ville snakke. Jeg kan ikke huske, hvor lang tid det varede, men i dag sover hun gerne til kl 9 eller 10 i weekenderne. Så der er håb forude
Min datter havde også en periode, hvor hun vågnede mellem kl 4.30 og 5. I mit hus er det stadig midt om natten, så jeg tog hende ind i min seng og tyssede på hende, hver gang hun ville snakke. Jeg kan ikke huske, hvor lang tid det varede, men i dag sover hun gerne til kl 9 eller 10 i weekenderne. Så der er håb forude
Vi har også prøvet at tysse på ham, med det resultat at han bliver halvsur og begynder at råbe .....
Prøvede også at sige "Så SOVER vi!" ... virkede heller ikke...
Måske er det simpelthen fordi han aldrig før har sovet i vores seng? Jeg har været (er) forskruet på mange punkter, det at han skulle sove op ad mig var et af dem..
raca skriver: her har vi i den periode bare stået op.. vores er altså ikke blevet liggende i sengen.. fra kl 5-630(hvilket jeg syntes er sent og stå op når man har børn) hvis jeg skulle havde holdt mine i sengen skulle de havde haft sele på og det er nok ikke lige hensigtsmessigt. så vi er stået op... og det er det.. ind imellem står de da stadig op kl 5 men så stener de bare tv mens jeg blunder vidre.. alt efter 6 rigtig godt her.. hvis de sover til kl 630-700 så har vi sovet meget længe.. men nu er de også født med meget ringe sovehjerte dvs 11 og 10 timers nattesøvn.. til dem.. de er 3 og 6 år...
her har vi i den periode bare stået op.. vores er altså ikke blevet liggende i sengen.. fra kl 5-630(hvilket jeg syntes er sent og stå op når man har børn) hvis jeg skulle havde holdt mine i sengen skulle de havde haft sele på og det er nok ikke lige hensigtsmessigt.
så vi er stået op... og det er det..
ind imellem står de da stadig op kl 5 men så stener de bare tv mens jeg blunder vidre.. alt efter 6 rigtig godt her.. hvis de sover til kl 630-700 så har vi sovet meget længe.. men nu er de også født med meget ringe sovehjerte dvs 11 og 10 timers nattesøvn.. til dem.. de er 3 og 6 år...
Ja, den med tvet har vi tænkt på. Men vi har desværre ingen søskende der kan holde øje med ham ... ved ikke rigtigt om jeg "tør" lade ham rende selv, vi bor på 2. sal så tænker vinduer ...
Men nægter at han skal styre hvornår dagen skal begynde, det kan ikke diskuteres at dagen starter kl 6.
sarahb skriver: Mine børn vågner tidligere jo senere de kommer i seng. Så weekend eller ej så er det 18.30 for ham på 1 og 19 for ham på 3. Og så står den store op 6.30 og den lille mellem 7-7.30Måske prøve at putte ham tidligere... Bare for at give det et forsøg
Mine børn vågner tidligere jo senere de kommer i seng. Så weekend eller ej så er det 18.30 for ham på 1 og 19 for ham på 3. Og så står den store op 6.30 og den lille mellem 7-7.30Måske prøve at putte ham tidligere... Bare for at give det et forsøg
Uuuuuuhhhh ... Det ville altså være en smule modigt .. han er i forvejen ikke en der sover meget, han skal nærmest være totalt udkørt før han sover mere end 1½ time til middag....
Men tak for tanken
K&S skriver: Har I fået tjekket hans ører? Anton er snart 18 måneder og han er ALTID vågnet mellem 04.00-05.00 han er vågnet i et skrig og intet andet end at tage ham op har hjulpet...! Vi har prøvet alle mulige metoder i "tidens løb" for at få ham til at sove længere uden held Han er ligeledes vågnet rigtig mange gange i løbet af natten for at få sutten... MEN da vi (efter mange besøg hos egen læge - hvor der intet var galt) fik en tid hos en ørelæge, fandt vi frem til problemet...!Anton havde væske stående i begge ører, undertryk på det ene øre og totalt tilstoppet på det andet + nedsat høretab på begge ører Han fik lagt dræn i starten af december - fra den dag vågnede han ikke i et skrig men dog stadig ved 5-tiden men 14 dage efter drænet blev lagt, sov Anton så længe som til klokken 09.50 Nu vågner han generelt klokken 6 og det er HELT i orden med os Vi var til tjek hos ørelægen i starten af januar og ALT var SUPER GODT
Har I fået tjekket hans ører?
Anton er snart 18 måneder og han er ALTID vågnet mellem 04.00-05.00 han er vågnet i et skrig og intet andet end at tage ham op har hjulpet...! Vi har prøvet alle mulige metoder i "tidens løb" for at få ham til at sove længere uden held Han er ligeledes vågnet rigtig mange gange i løbet af natten for at få sutten...
MEN da vi (efter mange besøg hos egen læge - hvor der intet var galt) fik en tid hos en ørelæge, fandt vi frem til problemet...!Anton havde væske stående i begge ører, undertryk på det ene øre og totalt tilstoppet på det andet + nedsat høretab på begge ører
Han fik lagt dræn i starten af december - fra den dag vågnede han ikke i et skrig men dog stadig ved 5-tiden men 14 dage efter drænet blev lagt, sov Anton så længe som til klokken 09.50
Nu vågner han generelt klokken 6 og det er HELT i orden med os
Vi var til tjek hos ørelægen i starten af januar og ALT var SUPER GODT
Vi har fået tjekket hans ører og de er helt fine.
Han vågner heller ikke og er ked, det er først når han finder ud af vi ikke står op han bliver sur. Han vågner slet ikke i løbet af natten.
De ører dér var også min første tanke, min søster har haft massive problemer med mellemørebetændelse, så min værste frygt tog straks over
tinasmor skriver: åh ja. Jeg husker at vores datter vågnede kl. 5 i 100 år (føltes det som om) det var lige efter hun var stoppet med natamning og jeg ville ikke starte på flaske så vi stod op kl 05 da vi troede det drejede sig om måske en uges tid. Jeg tog fejl Set i bagspejlet skulle jeg havde givet den flaske eller ammet en enkelt gang og fået hende til at sove videre, for vi endte med at hun i 8-9 måneder var oppe kl 05 fordi hun så vennede sig til at det var normalt. Hold op hvor var jeg flad. Når kl var 9 følte man bare at man havde været i gang i en halv dag og aften synes såååå langt væk. Jeg kan huske vi stod på legepladsen kl 08 søndag morgen og folk kiggede mærkeligt på os
åh ja. Jeg husker at vores datter vågnede kl. 5 i 100 år (føltes det som om) det var lige efter hun var stoppet med natamning og jeg ville ikke starte på flaske så vi stod op kl 05 da vi troede det drejede sig om måske en uges tid. Jeg tog fejl Set i bagspejlet skulle jeg havde givet den flaske eller ammet en enkelt gang og fået hende til at sove videre, for vi endte med at hun i 8-9 måneder var oppe kl 05 fordi hun så vennede sig til at det var normalt. Hold op hvor var jeg flad. Når kl var 9 følte man bare at man havde været i gang i en halv dag og aften synes såååå langt væk. Jeg kan huske vi stod på legepladsen kl 08 søndag morgen og folk kiggede mærkeligt på os
LOL!
Det er præcist det der kommer til at ske idag - vi står søndag morgen kl 8 på legepladsen
Sover hun så længe nu, eller er der intet håb?
Jonatansmor skriver: Ork jo, kæresten er rigtig god til at stå op i weekenderne så jeg kan få inhentet noget af det tabte. Det er bare så demoraliserende at ligge i sin seng, kl l*** og høre jubelråb inde fra mørket af ... Krammer hjælper altid
ej hvor fantastisk
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128