Rødhætte skriver:
Hej Tøser
Bliver simpelthen nødt til at spørger om det er ok eller ?
Min søn er 10 mdr og vil stadig have en flaske om natten. Han spiser godt i løbet af dagen og får både aftensmad kl 17.30 og tlbudt grød kl 19.30. Alligevel vågner han omkring kl 2 og er sulten (tilbyder altid vand først). Jeg har bare givet ham, men nu skal jeg snart starte på job, så ville rigtig gerne have min nattesøvn. I nat prøvede jeg at nægte ham flasken, men hold da op han skreg i en halv time. Kan ikke finde ud af om det er synd at nægte ham den ? Nogle gange kan jeg høre at hans mave rumler.. Hvad synes I? Skal jeg forsætte at nægte ham flasken?
Jeg har ikke læst hele tråden, så beklager hvis jeg spørger om noget du har svaret på.
Har du overvejet at rykke hans aftensmad til kl 18 og så skære den grød væk 19.30?
Kommer han i sin seng med et fordøjelsessystem igang, vågner han netop om natten og er skrupsulten. Du spiser jo heller ikke noget nævneværdigt efter din aftensmad og kan sgtens holde dig frem til morgenen efter?
Da min dreng var 10 måneder, han er nu 19 mdr, fik han ingen flaske overhovedet. Det er hamrende usundt for tænderne, det giver ham en rastløs, usammenhængende nattesøvn og han ville tro den flaske var et tilvalg i dagligdagen, når den egentligt burde være på vej ud.

Anmeld