Håber i vil hjælpe :) Er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.979 visninger
41 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Rødhætte

Hej Tøser

Bliver simpelthen nødt til at spørger om det er ok eller ?

Min søn er 10 mdr og vil stadig have en flaske om natten. Han spiser godt i løbet af dagen og får både aftensmad kl 17.30 og tlbudt grød kl 19.30. Alligevel vågner han omkring kl 2 og er sulten (tilbyder altid vand først). Jeg har bare givet ham, men nu skal jeg snart starte på job, så ville rigtig gerne have min nattesøvn. I nat prøvede jeg at nægte ham flasken, men hold da op han skreg i en halv time. Kan ikke finde ud af om det er synd at nægte ham den ? Nogle gange kan jeg høre at hans mave rumler..  Hvad synes I? Skal jeg forsætte at nægte ham flasken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

sarahb

Begge mine var over 1 år og de vågnede stadig, De fik flasken stadig, for jeg følte de havde brug for den.

Ellers skal du give noget der mætter rigtig meget inden sengetid.

Anmeld

19. januar 2012

Rødhætte

sarahb skriver:

Begge mine var over 1 år og de vågnede stadig, De fik flasken stadig, for jeg følte de havde brug for den.

Ellers skal du give noget der mætter rigtig meget inden sengetid.

Han får oftes tilbudt øllebrød som han enten spiser en stor potion af eller bare nipper til, men ligemeget hvad så vågner han. Stoppet dine børn bare pludselig af sig selv?

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

Du kender jo William bedst... Men jeg ville nægte mad om natten i en alder af 10 mdr. (såfremt alm. trivsel er på plads og alt det der..)

Når du beskriver han blev SÅ ked af det i nat, ville jeg trappe ned, istedet for at stoppe brat!

Jeg spurgte min SP da Felix var 8 mdr., og det var ok nu, at nægte ham mad om natten, og det sagde hun god for. Muligvis vil de rigtig gerne have brystet/flasken om natten, men hun sagde at det var vigtigt vi tilbød mad, ikke tryghed - altså om natten.

Anmeld

19. januar 2012

lounika

min søn næsten 7 mdr vil også spise om natten og alle siger stop det dog... men vi har prøvet og han skriger også bare og bliver lys vågen ... hmm... han spiser mellem 2-3 gange om natten får aftens mad og aften flaske med i seng kl 20 ca.. vi har også prøvet med van det nægter han også men nu har vi prøvet med kamille the ( med lille bitte smule sukker i ) ville ikke selv drikke det uden og det virker fint det tager han og det får han så to af sine 3 gange og så tror vi han vener sig af med mad om natten for mælk er jo mere mad en the er meer vi.. så måske??? ved ikke om du kunne bruge det .. men kender alt til det natte roder ri jeg har ikke prøvet og sove 2 timer sammen i nu desvære han vågner tit og græder ..

Anmeld

19. januar 2012

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Du kender jo William bedst... Men jeg ville nægte mad om natten i en alder af 10 mdr. (såfremt alm. trivsel er på plads og alt det der..)

Når du beskriver han blev SÅ ked af det i nat, ville jeg trappe ned, istedet for at stoppe brat!

Jeg spurgte min SP da Felix var 8 mdr., og det var ok nu, at nægte ham mad om natten, og det sagde hun god for. Muligvis vil de rigtig gerne have brystet/flasken om natten, men hun sagde at det var vigtigt vi tilbød mad, ikke tryghed - altså om natten.

Tror jeg giver det en chance igen i nat. Han var mere sur en ked i nat, så håber det bliver bedre dag for dag. Min SP mente også jeg skulle holde efter jul (og det er det hvis nu).. Men nu tænker jeg bare om det er dumt at gøre det nu - han skal starte i vuggestue om små 2 uger? Nej jeg må prøve at se dagene an

Anmeld

19. januar 2012

Rødhætte

lounika skriver:

min søn næsten 7 mdr vil også spise om natten og alle siger stop det dog... men vi har prøvet og han skriger også bare og bliver lys vågen ... hmm... han spiser mellem 2-3 gange om natten får aftens mad og aften flaske med i seng kl 20 ca.. vi har også prøvet med van det nægter han også men nu har vi prøvet med kamille the ( med lille bitte smule sukker i ) ville ikke selv drikke det uden og det virker fint det tager han og det får han så to af sine 3 gange og så tror vi han vener sig af med mad om natten for mælk er jo mere mad en the er meer vi.. så måske??? ved ikke om du kunne bruge det .. men kender alt til det natte roder ri jeg har ikke prøvet og sove 2 timer sammen i nu desvære han vågner tit og græder ..

Kan godt høre jeg ikke skal klage.. Her vil han heldigvis kun have mad 1 gange (nogle gange 2).. Det er bare så hårdt når man ikke får sin søvn. Håber snart dit barn vil sove bedre om natten. Jeg vil prøve at se om jeg ikke kan være standhaftig igen i nat.. Han var trods alt mere sur end ked i nat. Nu må vi se hvad mit moderhjerte kan klare

P.s Har prøvet med kamillethe og det vil han bare ikke have (heller ikke med sukker)..

Anmeld

19. januar 2012

AndreasMor84

Tilbyder du ham vand i flaske eller kop om natten?

Anmeld

19. januar 2012

rose4

Jeg har mit fjerde barn nu på 1 år og 3 måneder hun får stadig en flaske til at sove på alle mine 3 andre børn gav selv udtryk for det ikke var nødvendigt mere da de var mellem 1,5 til 2 år så mit råd er du skal gøre hvad du føler rigtigt ikke hvad andre mener alle børn erforskellige 

Anmeld

19. januar 2012

sarahb

Rødhætte skriver:

Han får oftes tilbudt øllebrød som han enten spiser en stor potion af eller bare nipper til, men ligemeget hvad så vågner han. Stoppet dine børn bare pludselig af sig selv?

Ja lige pludselig var det slut. Men de var begge over 1 år. Det var deres behov og de tager ikk skade.
Men du kan evt fortynde det gradvist. Istedet for 5 skeer så 4 osv, så kan det være det ikke længere er interessant.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.