Rødhætte skriver:
Hej Tøser
Bliver simpelthen nødt til at spørger om det er ok eller ?
Min søn er 10 mdr og vil stadig have en flaske om natten. Han spiser godt i løbet af dagen og får både aftensmad kl 17.30 og tlbudt grød kl 19.30. Alligevel vågner han omkring kl 2 og er sulten (tilbyder altid vand først). Jeg har bare givet ham, men nu skal jeg snart starte på job, så ville rigtig gerne have min nattesøvn. I nat prøvede jeg at nægte ham flasken, men hold da op han skreg i en halv time. Kan ikke finde ud af om det er synd at nægte ham den ? Nogle gange kan jeg høre at hans mave rumler.. Hvad synes I? Skal jeg forsætte at nægte ham flasken?
Mange siger jo at børnene burde kunne klare sig uden mad om natten når de er 6 mdr. +, så jeg tror det må være en vurderingssag for en selv. 
Min datter fik selv flaske om natten indtil hun var 1 1/2 år, fordi hun var dybt ulykkelig ellers og kunn hvertfald ikke undvære den. Hvis du føler han ikke skal have den, kan det helt sikkert også lykkedes, men det kræver nok et par nætter hvor han er ked og måske i skal prøve at tanke ham godt op lige inden sengetid. 
Anmeld