Nogen mener jeg er noget så sippet angående tøj..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

sandorff

endnu en sipper her så....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

MorEllen

Jeg kan nok ikke melde mig ind i sippeklubben... Hvis der er pletter på tøjet så ryger det selvfølgelig til vask,  men hvis det er brugt men rent, så lægger jeg det ind i skabet igen. Hvorfor skal det vaskes hvis det ikke er beskidt? Det er ikke ofte min pige får det samme tøj på to dager i træk, men det er fordi jeg kan lide at variere lidt... Både bukser og trøjer kan sagtens bruges både tre og fire ganger så længe det ikke er pletter på

Anmeld

19. januar 2012

lio

Det mener jeg ikke er sippet.

Børn bruger en del af deres aktitets-tid på gulvet, og mon ikk' gulvet i institution kan være lidt beskidt? (idet det bruges til at gå på)

SÅ det forstå jeg godt du gør.

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

Det samme tøj som "igår" behøver jo ikke nødvendigvis være beskidt tøj? Eller det er det i hvert fald ikke herhjemme. Hvis der ikke er pletter på, og det ikke lugter af gylp eller lignende, så ryger det på igen.

Anmeld

19. januar 2012

Zeus

Mira0911 skriver:

Når Jeres børn skal i inst. hver dag - Giver I dem så nyt sæt tøj på hver dag? 

Jeg er en af dem som altid giver Julie et nyt sæt tøj på hver evige eneste dag... Jeg har det bare bedst med at hun er pæn når hun skal afsted en hel dag... 

Jeg får tit at vide at jeg er noget så sippet med det tøj... 

Altså, sådan både og... De får et sæt tøj på, de ikke havde på dagen før, men jeg vasker det ikke altid lige så snart de har haft det på Hvis det er beskidt ryger det til vask, er det "rent" og lugtfrit, så vasker jeg det ikke

Anmeld

19. januar 2012

lycly

Nu er Julia kun 6 mdr og går ikke i inst eller noget, men hun får rent tøj på hver dag. Body, strømper, bukser, bluse og hagesmæk Så må folk mene at jeg er sippet

Anmeld

19. januar 2012

Nessie

Rent tøj på hver dag

Bukserne kan godt bruges igen, hvis de ellers er pletfri, men det sker yderst sjældent

Anmeld

19. januar 2012

Isabella_mor

Mira0911 skriver:

Jeg er en af dem som altid giver Julie et nyt sæt tøj på hver evige eneste dag... Jeg har det bare bedst med at hun er pæn når hun skal afsted en hel dag... 

det kommer altså an på om det er fordi det er beskidt, er kommet mad på eller andet, så det trænger til at blive vasket, 

jeg vil hellere tænke på miljøet i den forstand at fejler tøjet ikke noget er der ingenting galt i at min dreng får de samme par bukser eller den samme body på i to dage i streg... 

syntes sgu det er for meget at smide tøj der ikke er beskidt til vask fordi at det er blevet brugt i en dag..  

det sker dog ikke så tit fordi at mit barn er et vuggestuebarn, så der bliver han automatisk rimelig beskidt på en dag.. både med mad og snot osv i tøjet. men når børnene er større og de ikke sviner så meget så kan det da godt lade sig gøre at bruge det samme sæt tøj i to dage.

Anmeld

19. januar 2012

Isabeau

Det kommer an på hvor beskidt tøjet er fra dagen før...? Er det møgbeskidt, får hun nyt på, ellers kan hun godt ha' et par bukser, strømpebukser eller trøje på i et par dage. 

Det gælder for begge unger

Anmeld

19. januar 2012

Zafir

Altså Frigg får som regel skiftet tøj hverdag, fordi hun jo gerne vil spise selv og grisser sig selv heeeeeeeeeeeelt vildt til

Men Idun fx. hun får skiftet det der er beskidt. Jeg er ikke fan af at man vasker tøj der ikke er beskidt. Det er en mega miljø belastning at vaske tøj + at jeg hader at vaske tøj, så jeg prøver at begrænse omfanget. (selvom vi fråser med håndklæder... Det er så heller ikke så slemt at vaske )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.