1 års undersøgelse i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

DK

Sofia skriver:

Ja det gjorde de måske. Jeg kan bare huske jeg næsten ikke følte jeg kunne løfte Richard, troede han vejede et par kg mere end Alfred. Men altså, sikkert bare fordi det er et "uvant" barn at bære på.. Og Alfred er jo en tyk lille prop. Synes på ingen måde Richard ser tynd ud. Han bliver sådan en høj slank fyr!

Ja det må vi satse på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Lilje82

Uh vi skal afsted på fredag og jeg er også noget spændt på, hvordan han reagere, de sidste 2 gange er han virkelig blevet dårlig. Og er spændt på længde og vægt, ifølge vægten herhjemme havde han tabt sig 500g sidst jeg vejede ham i forholdt til måneden før.

Anmeld

18. januar 2012

Mettemus

DK skriver:

Jo! Underligt?! Men altså, lægen sagde ikke at vi skulle gøre noget. Jeg spurgte om vi skulle igang med flasken igen for at give et tilskud kalorier før sengetid, men det mente han ikke. Altså så længe han spiser fint og varieret skulle han ikke på "fede"kur. Altså han har jo altid været lidt tynd i forhold til højden (eller længden).

Jeg tror dog lige at jeg smider en mail til SP på sundhedsvejen.dk og hører hvad hun siger.

Altså han er jo SINDSYGT aktiv. Han sidder stort set ikke stille, så han forbrænder en masse tror jeg. Men jeg kan da også godt se at han ikke er så stor (tyk?) som de små andre propper på 1 år der er startet i vuggestuen her på det sidste.

Men hverken Mikkel eller jeg er bekymrede. Altså, han ser altså helt alm ud, og ikke sådan tynd eller noget. Og han har appelsinhud på ridebukse-lårene og fine kinder, så han er jo ikke mager eller noget. Lægen sagde jo også at han synes han så helt alm og fin ud.

Sååå... Men ihhh... kan jo godt se på statestikken at han pt er den der har taget mindst på OG er den der er vokset mest!? Og så følges det jo ikke helt ad som det bør.

En gennemsnits-/normalkurve findes jo kun fordi der er nogle der ligger over og nogle der ligger under. Så længe han trives og i øvrigt er godt med sådan rent udviklingsmæssigt, er jeg sikker på at alt er som det skal være. Han har måske bare en vildt høj forbrænding fordi han er så aktiv?

Så vidt jeg husker sagde min læge også at de 10,4 kg er inden for normalen - bare i den lidt lave ende.

Dejligt at feber stadig er udeblevet. Må lige skrive bag øret af favorit-sauce er febernedslående

Anmeld

18. januar 2012

piadas

Vi har af gode grunde ikke været afsted endnu, for Ida rundede først 11 måneder i søndags...men jeg har da overvejet at bestille en tid snart! Men det skal vist afpasses med, at en af os har fri i dagene efter, for sidste gang blev hun syg af vaccinen.

Jeg også megaspændt på at få hende målt og vejet, for det er hun jo ikke blevet, siden hun var 2 mdr.!

Mht. Richard er han da bare høj og slank lige som resten af familien, så det ville jeg ikke ligge noget i!

Anmeld

19. januar 2012

DK

Mettemus skriver:

En gennemsnits-/normalkurve findes jo kun fordi der er nogle der ligger over og nogle der ligger under. Så længe han trives og i øvrigt er godt med sådan rent udviklingsmæssigt, er jeg sikker på at alt er som det skal være. Han har måske bare en vildt høj forbrænding fordi han er så aktiv?

Så vidt jeg husker sagde min læge også at de 10,4 kg er inden for normalen - bare i den lidt lave ende.

Dejligt at feber stadig er udeblevet. Må lige skrive bag øret af favorit-sauce er febernedslående

Uhh nej, whiskey sauce... Meget vigtigt Hmm... derudover har det vist en ret kort effekt. Richard vågnede i hvert fald hylende op kl. 22 og var SÅ ked af det. Han kunne slet ikke komme over det. Han havde ikke feber, men han græd og græd og græd. Til sidst holdt han op, og far havde fundet den magiske kur: kold sødmælk og de sidste pebernødder fra jul. Så efter at han havde siddet i 30 min med en pebernød i hver hånd og en i munden, og havde hikstet og set ulykkelig ud, så kom han op i seng og har sovet til her kl. 6. Han har stadig ikke feber og virkede frisk, så han er røget i vs her til morgen. Så må vi se om de ringer efter mig senere.

Anmeld

19. januar 2012

DK

piadas skriver:

Vi har af gode grunde ikke været afsted endnu, for Ida rundede først 11 måneder i søndags...men jeg har da overvejet at bestille en tid snart! Men det skal vist afpasses med, at en af os har fri i dagene efter, for sidste gang blev hun syg af vaccinen.

Jeg også megaspændt på at få hende målt og vejet, for det er hun jo ikke blevet, siden hun var 2 mdr.!

Mht. Richard er han da bare høj og slank lige som resten af familien, så det ville jeg ikke ligge noget i!

Nej det er også rigtigt. Hmm... altså det var også først da jeg kiggede i min bog online fra sp, og så at han nu igen ligger noget under det han skal vægt/længde-mæssigt at jeg blev bekymret. LIge da jeg kom ud fra lægen var jeg sådan: tsk! Han er da overhovedet ikke for tynd! Hvornår mon jeg lærer bare at lade den være ved det, og ikke løøøber hjem og googler og undersøger alt muligt som jeg alligevel ikke kan gøre noget ved

Ihh jeg kan godt forstå at du glæder dig til at få hende målt og vejet!

Anmeld

19. januar 2012

DK

Lilje82 skriver:

Uh vi skal afsted på fredag og jeg er også noget spændt på, hvordan han reagere, de sidste 2 gange er han virkelig blevet dårlig. Og er spændt på længde og vægt, ifølge vægten herhjemme havde han tabt sig 500g sidst jeg vejede ham i forholdt til måneden før.

Hmm? Men Noah ligner da også en stor og fin basse?

Anmeld

19. januar 2012

Mettemus

DK skriver:

Uhh nej, whiskey sauce... Meget vigtigt Hmm... derudover har det vist en ret kort effekt. Richard vågnede i hvert fald hylende op kl. 22 og var SÅ ked af det. Han kunne slet ikke komme over det. Han havde ikke feber, men han græd og græd og græd. Til sidst holdt han op, og far havde fundet den magiske kur: kold sødmælk og de sidste pebernødder fra jul. Så efter at han havde siddet i 30 min med en pebernød i hver hånd og en i munden, og havde hikstet og set ulykkelig ud, så kom han op i seng og har sovet til her kl. 6. Han har stadig ikke feber og virkede frisk, så han er røget i vs her til morgen. Så må vi se om de ringer efter mig senere.

Nå ja selvfølgelig - WHISKEY! Og pebernødder åbenbart...

Milk and cookies er ikke for sjov! Det er noget møg med de vacciner. Jeg gruer faktisk lidt for den næste ved 15 mdr. Jeg forestiller mig at de bliver rigtig syge af den. Jeg ved ikke hvorfor?

Anmeld

19. januar 2012

DK

Mettemus skriver:

Nå ja selvfølgelig - WHISKEY! Og pebernødder åbenbart...

Milk and cookies er ikke for sjov! Det er noget møg med de vacciner. Jeg gruer faktisk lidt for den næste ved 15 mdr. Jeg forestiller mig at de bliver rigtig syge af den. Jeg ved ikke hvorfor?

Min læge sagde igår at den ikke gjorde så ondt at få og at de heller ikke blev så dårlige af den

Anmeld

19. januar 2012

Mettemus

DK skriver:

Min læge sagde igår at den ikke gjorde så ondt at få og at de heller ikke blev så dårlige af den

Skønt - det var lige det jeg gerne ville høre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.