1 års undersøgelse i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.333 visninger
42 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

DK

Hej

Nogen der har været afsted? Og blev ungerne syge af vaccinen? Uhh jeg GRUER for det, plus jeg glæder mig til at få ham målt og vejet af en "proff". Det er jo længe siden nu.

Mener selv at vi til fulde opfylder kravene til en et årig. Men nu må vi jo  se hvad lægen siger. Uhhh det er lidt som en eksamen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Mettemus

Hej

Nogen der har været afsted? Og blev ungerne syge af vaccinen? Uhh jeg GRUER for det, plus jeg glæder mig til at få ham målt og vejet af en "proff". Det er jo længe siden nu.

Mener selv at vi til fulde opfylder kravene til en et årig. Men nu må vi jo  se hvad lægen siger. Uhhh det er lidt som en eksamen

Vi har været afsted. Han reagerede lissom 2. gang han bleve vaccineret - lidt feber og kæmpe, hævede kugler på lårerne der hvor han blev stukket, men ikke med timelange tudeture som første gang. Han græd minimalt - vist mest fordi han blev holdt fast, og grinede og lavede ansigter af lægen med det samme igen. Han havde et stykke legetøj med ind, så lægen kunne kigge på finmotorik. Han var faldet i vægt. Da han blev ammet lå han to kurver over gennemsnit, nu ligger han en kurve under, men fordi længde (nu er det vel efterhånden blevet til højde?) og vægt følges ad, var han ikke urolig. Så kiggede lægen efter skelen - der var ikke noget - og i ørerne. Det var vist det? Og så fik han en ballon

Anmeld

18. januar 2012

Marco2

Vi har ikke været afsted. Vi skal på skiferie nu her den 28. og vil ikke løberisikoen for at hun er/bliver syg af vaccinen inden eller når vi er afsted. SÅ hun får den først når vi er kommet hjem. Men vi har også været lidt bagud med de andre så det passer nok meget godt tidsmæssigt.

Men jeg frygter det lidt mht målingerne. Specielt vejningen, for synes hun kører så meget efter de kurver og jeg ved at Smilla ligger under. Og det mad er bare en kæmpe udfordring herhjemme, så orker næsten ikke at få flere bekymringer omkring det. 

Så det er noget der bare skal overståes. Men først efter ferien.

Men pøj pøj med det.

AG

Anmeld

18. januar 2012

Mettemus

Marco2 skriver:

Vi har ikke været afsted. Vi skal på skiferie nu her den 28. og vil ikke løberisikoen for at hun er/bliver syg af vaccinen inden eller når vi er afsted. SÅ hun får den først når vi er kommet hjem. Men vi har også været lidt bagud med de andre så det passer nok meget godt tidsmæssigt.

Men jeg frygter det lidt mht målingerne. Specielt vejningen, for synes hun kører så meget efter de kurver og jeg ved at Smilla ligger under. Og det mad er bare en kæmpe udfordring herhjemme, så orker næsten ikke at få flere bekymringer omkring det. 

Så det er noget der bare skal overståes. Men først efter ferien.

Men pøj pøj med det.

AG

Kører det stadig ikke med maden? Øv hvor træls  Hvordan går det efter hun er startet i VS? LAurits spiser og drikker pludselig ting han ikke gider her hjemme - fx rugbrød og mælk. Det er åbenbert sjovt når de andre børn også får det

Men hep hey for skiferie! Hvordan gør man det med Smilla som ikke kan stå på ski?

Anmeld

18. januar 2012

AnneBJ

Jeg læser lige med... 

For jeg overvejer hvornår jeg skal bestille tid til Felixen! I april har jeg eksamen og magter ikke syg dreng (med mindre jeg skal selvfølgelig), så alternativt skal han være 1 år, minus fx 5 dage... Mon ikke det går an - så når han nemlig at komme sig over vaccinen inden sin fødselsdag...

Anmeld

18. januar 2012

Marco2

Mettemus skriver:

Kører det stadig ikke med maden? Øv hvor træls  Hvordan går det efter hun er startet i VS? LAurits spiser og drikker pludselig ting han ikke gider her hjemme - fx rugbrød og mælk. Det er åbenbert sjovt når de andre børn også får det

Men hep hey for skiferie! Hvordan gør man det med Smilla som ikke kan stå på ski?

Arhmen det madpis er bare så irriterende. Og så frustrerende. Men vi lader ikke Smilla mærke at det er frustrerende så vi lytter når hun siger fra og så er det så sådan det er.

Men som Laurits spiser hun også fint oppe i vuggeren. Det er kun herhjemme hun er en terrorist. Har snakket med hendes gog om det og hun mener at det måske lidt er en kamp hun kører med os, for deroppe spiser og drikker hun fint.

Bla vil hun gerne tage mme deroppe. Vi fik nogle af deres brikker med hjem og tror du ungen ville drikke det herhjemme?? Nænej …

Mht skiferie er der tryk på ferie og ikke ski når man har én på 1 år med. Men vi har bl.a farmor og bedstefar med som også gerne vil være sammen med Smilla, så vi regner med at vi skiftes lidt. Men ellers har vi booket familieværelse, som består af to værelser så der er lidt plads til at være på for den som er hjemme med Smilla, og desuden er hotellet et familiehotel, så der er swimmingpool og legerum på hotellet, så der er noget at foretage sig med hende dernede. Og så ellers op på bjerget med Smilla i klapvognen og en god bog så man forhåbentligt kan sidde og nyde solen men hun sover lur Bare det at komme på ferie og være sammen bliver dejligt. Vi er 13 der skal afsted sammen, så der skal npk være nogen der gider tage sig lidt at børnene så alle får stået på ski. Men ski fra 8-16 for både T og jeg bliver det selvfølgelig ikke. Men det er også ligemeget. Bare man så har det godt med det man så ellers skal lave. Og jeg elsker jo bare at tilbringe tid med ungerne så det går nok.

AG

Anmeld

18. januar 2012

Mettemus

Marco2 skriver:

Arhmen det madpis er bare så irriterende. Og så frustrerende. Men vi lader ikke Smilla mærke at det er frustrerende så vi lytter når hun siger fra og så er det så sådan det er.

Men som Laurits spiser hun også fint oppe i vuggeren. Det er kun herhjemme hun er en terrorist. Har snakket med hendes gog om det og hun mener at det måske lidt er en kamp hun kører med os, for deroppe spiser og drikker hun fint.

Bla vil hun gerne tage mme deroppe. Vi fik nogle af deres brikker med hjem og tror du ungen ville drikke det herhjemme?? Nænej …

Mht skiferie er der tryk på ferie og ikke ski når man har én på 1 år med. Men vi har bl.a farmor og bedstefar med som også gerne vil være sammen med Smilla, så vi regner med at vi skiftes lidt. Men ellers har vi booket familieværelse, som består af to værelser så der er lidt plads til at være på for den som er hjemme med Smilla, og desuden er hotellet et familiehotel, så der er swimmingpool og legerum på hotellet, så der er noget at foretage sig med hende dernede. Og så ellers op på bjerget med Smilla i klapvognen og en god bog så man forhåbentligt kan sidde og nyde solen men hun sover lur Bare det at komme på ferie og være sammen bliver dejligt. Vi er 13 der skal afsted sammen, så der skal npk være nogen der gider tage sig lidt at børnene så alle får stået på ski. Men ski fra 8-16 for både T og jeg bliver det selvfølgelig ikke. Men det er også ligemeget. Bare man så har det godt med det man så ellers skal lave. Og jeg elsker jo bare at tilbringe tid med ungerne så det går nok.

AG

Ih hvor kan jeg godt forstå det trækker tænder ud! Har lige haft en af pigerne fra min mødregruppe i telefonen, som kan fortælle ca. samme historie om sin datter. De havde også sagt i vuggeren at det var en kamp den lille kæmpede for at vinde. Det skulle være nogle dyriske instinkter?

Spiser hun bare stadig ikke hjemme? Det lyder som en god plan ikke at lade hende mærke frustrationerne.

Ih hvor det lyder som en virkelig god form for ferie - også selv om den ikke står på lange dage på pisterne. Altså jeg står jo ikke på ski, så måske synes jeg det lyder godt ISÆR fordi det ikke er lange dage på pisterne Også fedt med så mange villige hænder, så kan i jo også holde fri med god samvittighed!

GOD TUR!!! Og selvfølgelig -

Anmeld

18. januar 2012

DK

Hej

Det lyder jo ikke til at være så slemt med den vaccine. Jeg krydser fingre.

Ang. Smilla og mad: ØV. Hvor er det bare træls for jer! Jeg har ingen gode tips! I forhold til at spise synes jeg at Richard er blevet mere kræsen af at spise i vuggestuen. Han er nu begyndt at åbne munden og tørre tungen af med fingrene og sige tydeligt: AD! Det har han i hvert fald IKKE lært herhjemme....

Jeg kommer med update senere.

Anmeld

18. januar 2012

DK

Så er det overstået. Det hele gik fint. Richard var 83 cm og vejede 10,4 kg. Det var lige lidt for lidt, men lægen sagde at det var ikke noget vi skulle gå og tænke over i hverdagen, da han synes at Richard så normal og "ikke tynd"-ud. Dog vil han gerne lige måle ham igen når vi kommer om 3 mdr. til 15 mdr. vaccinen. Han lå 1,5 streg under det han skulle vægtmæssigt på den der gennemsnitskurve. Det var først alvorligt når det var 2 streger sagde han (altså længde mod vægt stregerne).

Nå. Men så afventer vi bare feber og pyller-baby. Må man mon give panodil på forhånd

Anmeld

18. januar 2012

Mettemus

DK skriver:

Så er det overstået. Det hele gik fint. Richard var 83 cm og vejede 10,4 kg. Det var lige lidt for lidt, men lægen sagde at det var ikke noget vi skulle gå og tænke over i hverdagen, da han synes at Richard så normal og "ikke tynd"-ud. Dog vil han gerne lige måle ham igen når vi kommer om 3 mdr. til 15 mdr. vaccinen. Han lå 1,5 streg under det han skulle vægtmæssigt på den der gennemsnitskurve. Det var først alvorligt når det var 2 streger sagde han (altså længde mod vægt stregerne).

Nå. Men så afventer vi bare feber og pyller-baby. Må man mon give panodil på forhånd

Nøjagtig samme vægt som Laurits, det er da lidt sjovt? Richard er så bare 8-9 cm længere (højere?). Men du og Mikkel er jo også høje. Hvad skal i gøre? Mere fedt i maden eller? Har da indtrykket af at han spiser godt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.