Hvorfor fik jeg ikk mor-følelsen?? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Jeg havde det på samme måde. Og jeg havde endda en nem følelse! Havde ALTID troet jeg ville tude, og at jeg ville blive ramt af den der "WOW"-følelse, men det gjorde jeg ikke. Den kom snigende hos mig, og lod faktisk vente på sig. Især fordi den første tid var hård og hun skreg konstant. Da jeg fik hende op til mig, tror jeg at jeg havde svært ved at forholde mig til det. Jeg havde det mere sådan "wow, er hun min?" og var mere sådan overvældet over selve fødselsoplevelsen.

I dag elsker jeg hende højere end solen, månen og stjernerne, men jeg fik ikke den der POW-kærlighedsfølelse med det samme, og det er ok. Det er ikke alle der rammes, og skidt med det, så længe vi med tiden får den dybe kærlighed for vores børn.

Ja jeg havde nemlig også altid regnet med at jeg bare ville blive blæst væk af kærlighed, men da jeg ikke gjorde det blev jeg virkelig fortvivlet..

Hvor sjovt! jeg havde nemlig også den der "hvis er den her og hvornår kommer hendes mor og henter hende" - Men der gik nu alligevel ikke længe før jeg ikke ville overlade hende til andre i 5 min..

Ja jeg kan godt huske jeg har læst at i har haft en hård start.. håber alt går bedre hos jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Tror ikke det er alle der har den følelse... Kender der flere der ikke har, mig selv inkl. Jeg fik PKS, ved ikke om det er derfor. Jeg havde beskyttertrangen, men ikke den der alt-overskyggende kærlighed. Skal jeg være helt ærlig, synes jeg først det for alvor kom efter tja... mange måneder? Nu er hun snart 2 og jeg kunne ikke undvære hende for alt i verden. Men tror bestemt ikke du er unormal:-)

Jeg tror du har ret i at der godt kan gå et stykke tid før man har følelsen af ubetinget og overvældende kærlighed..

Nej det er efterhånden ved at gå op for mig at jeg nok er helt normal

Anmeld

17. januar 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Ja jeg havde nemlig også altid regnet med at jeg bare ville blive blæst væk af kærlighed, men da jeg ikke gjorde det blev jeg virkelig fortvivlet..

Hvor sjovt! jeg havde nemlig også den der "hvis er den her og hvornår kommer hendes mor og henter hende" - Men der gik nu alligevel ikke længe før jeg ikke ville overlade hende til andre i 5 min..

Ja jeg kan godt huske jeg har læst at i har haft en hård start.. håber alt går bedre hos jer

Netop, sådan havde jeg det også! Og jeg synes faktisk det var pinligt jeg ikke græd! Blev ved med at sige til min JM: "EJ, jeg troede altså seriøst jeg ville tude!!!" - Jeg har da tudet til samtlige fødsler i DUM, så hvorfor ikke til min egen? Men hvad pokker!

Det går meget bedre nu, tak. Sødt af dig at tænke på det

Anmeld

17. januar 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg ELSKER min lille guldklump overalt på jorden Men da jeg for et halvt år siden skulle føde min datter gennemgik jeg en ekstremt hård fødsel, og ved ikke om det kan have noget med det at gøre..

Sagen er den at når jeg høre andre mødre fortælle om at de kneb en tåre da de så deres barn første gang og at det var den dejligste og mest overvældende følelse da de holdt deres guld i armene, så sidder jeg og tænker -gid det var mig.. For sådan havde jeg det ikk

Jeg synes hun var dejlig og hvor var det mærkeligt! - men så var det også det?? Jeg føler jeg er gået glip af "vores øjeblik" for det føles virkelig som om jeg mangler noget!! Jeg elskede hende mere og mere for hver time, men følelsen af ubetinget kærlighed og lykke kom bare ikke til mig med det samme!  

Er jeg bare ikke den fødte mor, eller hvad gik der galt? - nogen andre der har prøvet det??

ej det gjorde jeg altså heller ikke. og det er noget pjat at ALLE mødre tuder når de får børn... af glæde.. jeg tudede af smerte og udmattelse. så ja.!  jeg kneb faktisk min første rigtige mortårer her da min søn blev et år...!! tænk at der skulle gå et helt år til jeg kneb den første tåre og græd fordi at min søn pludselig var blevet stor..

Anmeld

18. januar 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg ELSKER min lille guldklump overalt på jorden Men da jeg for et halvt år siden skulle føde min datter gennemgik jeg en ekstremt hård fødsel, og ved ikke om det kan have noget med det at gøre..

Sagen er den at når jeg høre andre mødre fortælle om at de kneb en tåre da de så deres barn første gang og at det var den dejligste og mest overvældende følelse da de holdt deres guld i armene, så sidder jeg og tænker -gid det var mig.. For sådan havde jeg det ikk

Jeg synes hun var dejlig og hvor var det mærkeligt! - men så var det også det?? Jeg føler jeg er gået glip af "vores øjeblik" for det føles virkelig som om jeg mangler noget!! Jeg elskede hende mere og mere for hver time, men følelsen af ubetinget kærlighed og lykke kom bare ikke til mig med det samme!  

Er jeg bare ikke den fødte mor, eller hvad gik der galt? - nogen andre der har prøvet det??

Jeg kan huske at jeg lå med begge ben i vejret på en briks, mens overlægen sad mellem mine ben og mumlede lidt med jordemoderen. Jeg kan huske hende, og at jeg spørger hende hvad der foregår. Hun svarer at jeg bare skal slappe af og koncentrere sig om min søn, der ligger på mit bryst (?...), men det kan jeg ikke. Min søn er netop blevet revet ud af underlivet på mig, og jeg kan bare mærke at den er helt gal. Jeg holder fast i at jeg har brug for at vide hvor galt det er. Fortæller hende hvor slemt jeg tror det er, og på dette tidspunkt tror jeg det går op for hende at hun ikke kan aflede mig, og hun kigger mig i øjnene og siger at det er slemt, men at hun nok skal ordne det for mig. Først nu kan jeg se på min søn...

De næste par dage er jeg forvirret og træt. Sover det meste af tiden. Jeg har ondt i mit underliv. Jeg må ikke stå og sidde, og kan/må ikke selv løfte mit barn. Han ligger meget hos mig, men det meste af tiden handler det om at få amningen i gang. Græder han skal jeg trække i en snor, og så kommer der en sygeplejerske og lægger ham ned til mig. Når jeg skal til undersøgelser afleverer jeg jeg ham til sygeplerskerne, der siger han er en dejlig dreng. Da han får ondt i maven er det en sygeplejerske der går op og ned ad gangen med ham. Jeg ligger i min seng og ser andre sidde med min søn i favnen med det der blik man sender et spædbarn, mens jeg selv endnu ikke selv har holdt ham. Der går flere dage inden jeg begynder at kalde ham ved navn. Faktisk også længe inden jeg stopper med at omtale ham som den...

Det er godt 3 år siden nu, og jeg sidder stadig med tårer i øjnene når jeg skriver det. Fødslen af min søn var en meget voldsom oplevelse som vi begge skulle igennem. Han klarede det fint, og det gik HELT galt for mig, og helt er ærligt, så tror jeg simpelthen ikke jeg kunne rumme noget som helst i perioden efter. Der er ingen tvivl om at det at han var der gjorde at min hjerne kunne fortælle mig at det hele havde været det værd, men en flodbølge af moderkærlighed skyllede aldrig ind over mig. Det kom vel nærmere som tidevand; lige så stille, men pludselig stod jeg i det til halsen.

Anmeld

18. januar 2012

TbCp

Sådan ha jeg haft det med begge mine unger..... Men som du selv oplever så kommer følelsen jo ligeså stille snigende

Anmeld

20. januar 2012

KLN

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er, men for mig kom følelsen også nogle dage senere. Min datter blev født ved kejsersnit, og da jeg hørte, at hun skreg med det samme, blev jeg så lykkelig og lettet, at jeg også fældte en tåre. Jeg elskede hende fra første øjeblik, men den der følelse, som du beskriver kom også først til mig nogle dage efter. Tror lige det hele skulle gå op for mig. Kan os mærke at følelsen bare vokser og vokser - hvis muligt, elsker jeg hende højere og højere hver dag. 

Anmeld

20. januar 2012

Ciss

Anonym skriver:

Jeg havde det på nøjagtig samme måde. Begge gange. Ved ikke hvorfor. Troede heller ikke, det skulle være sådan. Men jeg tror ikke, at det betyder, at vi ikke er egnet til at være mor. Vi oplever bare det ene øjeblik på en anden måde.

Elsker selv mine to børn højere, end jeg troede var muligt! Og mere og mere dag for dag. Så nyd livet og barnet! Det er IKKE det ene øjeblik, som afgør, om man er egnet som mor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.