Nogle unge forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

smukkeJosefine

Drømme skriver:

Jah, efterhånden

Går alt som det skal, så bliver det en hjemmefødsel som jeg virkelig glæder mig til, men det kræver den bette bliver derinde minimum tre uger endnu, og det virker ikke helt som om spirevippen har de planer :b

Men ja, langt det meste har vi på plads - barnevogn, lift, senc, puslepude og en masse neutralt tøj

Så det er kun småtingene der mangler nu

Er I ved at være klar ? Og hvordan er dine tanker om fødslen ?

det må vi håbe at du får lov til at føde derhjemme... det ville jeg ikke turde... men jeg er os lidt pjevset

Jamen vi er ved at være klar, vi mangler lige lidt til personlig pleje eller har vi alt klar....

jeg er ikke bange for at føde, men jeg er sikker på at jeg skal have en rygmarvsbedøvelse og den er jeg satme bange for!!!

+ jeg har mistet 2 halv søskende.. den ene under graviditet i uge 38 og den anden 1 mdr efter hun blev født i uge 25...

Det er godt nok ikke min egen mor,(papmor) så vi har ikke samme gener... men jeg er rigtig bange for at det skulle ske noget lignende for mig os... den sidste døde sidste år i feb... og jeg er ikke kommet over det helt endnu.... nu hvor jeg os selv er blevet gravid.... er jeg bare lidt bange for at min lille pige ikke overlever... ved ikke hvordan jeg skal forklare det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Krussedulle

CKJ skriver:

Hold da op, ung mor med mange børn....

det bliver spændende.... glæder dine børn sig?

Det er skønt elsker at kunne være ung med mine børn ... Den store glæder sig meget til at blive storebror igen og den mindste aner ikke hvad der foregår han er kun 11 mdr.

Anmeld

17. januar 2012

Drømme

CKJ skriver:

det må vi håbe at du får lov til at føde derhjemme... det ville jeg ikke turde... men jeg er os lidt pjevset

Jamen vi er ved at være klar, vi mangler lige lidt til personlig pleje eller har vi alt klar....

jeg er ikke bange for at føde, men jeg er sikker på at jeg skal have en rygmarvsbedøvelse og den er jeg satme bange for!!!

+ jeg har mistet 2 halv søskende.. den ene under graviditet i uge 38 og den anden 1 mdr efter hun blev født i uge 25...

Det er godt nok ikke min egen mor,(papmor) så vi har ikke samme gener... men jeg er rigtig bange for at det skulle ske noget lignende for mig os... den sidste døde sidste år i feb... og jeg er ikke kommet over det helt endnu.... nu hvor jeg os selv er blevet gravid.... er jeg bare lidt bange for at min lille pige ikke overlever... ved ikke hvordan jeg skal forklare det...

Tja, det er netop også fordi, jeg er pivet, jeg gerne vil føde hjemme. Hader sygehuse og frygter nåle, så for mig er det meste smertestillende i forvejen udelukket - jeg tør simpelthen ikke at få det. Både pga. Nåle men også pga. De forfærdelige bivirkninger, der er ved en del af det. Jeg er nemlig heller ikke meget for smertestillende :b

Har aldrig været på p-piller, så bilder mig selv ind, at jeg kender min krop godt nok til at kunne håndtere smerterne :b

Samtidig er det ikke en mulighed at føde i vand på hospitalet her på Bornholm, og det vil jeg virkelig gerne, så endnu engang en fortaler for hjemmefødsel, hvor man kan købe eller leje et fødekar.

Til at starte med, var det faktisk min jordemoder, der kom med ideen. Og så er den bare vokset siden.

Det skal måske lige siges, at dødligheden er lige stor ved planlagte hjemmefødsler som ved hospitaltsfødsler. 15-20 % af det der starter som planlagte hjemmefødsler, bliver overflyttet ti hospitalet for at være på den sikre side, de færreste overflytninger sker med udrykning.
Og så er jordemoderen hos én hele vejen igennem forløbet - altså ingen vagtskift eller lignende. Man har jordemoderen for sig selv, så hun er også meget opmærksom på én.

Den sidste ting, der gør, vi har valgt det, er at det max tager 15 min. At komme til hospitalet herfra. Ca. 7 hvis man kører hurtigt

Jeg kan godt forstå din frygt. Frygteligt at have været igennem de tab, og selvfølgelig sidder den meget tæt på dig, når det er nogen, du har så tæt ind på dit liv.

Prøv evt. At tage en snak med din jordemoder om den frygt. De har også psykologer tilknyttet, hvis du får brug for det. Det er i hvert fald ikke rart at skulle igennem en fødsel eller graviditet med frygten For tæt på, for den er jo i os alle, men sidder nok lidt mere fremme hos dig, hvis du forstår hvad jeg mener..

Held og lykke med det hele

Anmeld

17. januar 2012

Cookiemonsteret

CKJ skriver:

ej er det rigtigt at din egen jm så ned på dig, det burde være hende som skulle støtte dig!

jaaa, jeg har også mistet mange venner og valgt mange fra... men er glad for dem jeg har nu...

Ja men fandt først ud af det da jeg så min journal hun havde skrevet igennem min graviditet havde hele vejen igennem troet at hunstøttede mig

Anmeld

17. januar 2012

Kofoed.

Cookiemonsteret skriver:

Min graviditet var et helvede for mig, med nogle små gode punkter, Elskede min mave overalt i verden, men jeg havde kvalme fra uge 4´-20 og fra 24-39 ,plukkeveer konstant fra uge 11, og fik veer i uge 24,27,33 og fødte uge 39, var indlagt 3 gange .. alle mine Venner forsvandt pånær to..   

Og min oplevelse som ung mor var fantastisk, blev kun set ned på af min egen jm, af alle andre jm og læger osv blev jeg behandlet som enhver anden gravid  

Og jeg elsker livet som ung mor selvom det er mega hårdt at få hverdagen til at fungere nogle gange

Jeg blev eller nærmere kom tilbage Men det er svært for folk der ikke ønsker eller er det samme sted. De ved jo ikke hvordan de skal håndtere det hele og man forandre sig altså meget, når man er gravid og er blevet mor.

Anmeld

17. januar 2012

onlyme

CKJ skriver:

Hej piger.

Er der andre unge som skal til at være forældre eller som er?
syntes det kunne være hyggeligt at starte samtaler sammen og høre til andre unge mennesker, ligesom mig selv.

Håber på at få svar!

KNUS

Hej :-)
Jeg var 19 da jeg blev gravid med min søn, nåede lide at fylde 20 enden han kom til verdenen,.
Nu jeg gravid igen med nr 2 (pige) og jeg når lige at blive 21 efter terminen

Anmeld

17. januar 2012

Kofoed.

Jeg er vel også ung mor. Blev første gang gravid som 19 årig, men mistede i 9. uge, blev det igen som 20 årig med tvillinger, mistede den ene i 21. uge og fødte så 1½ måned efter min 21 årige fødselsdag, hun er på fredag 4 måneder.

Anmeld

17. januar 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

CKJ skriver:

DDeDet

Hvor dejligt. Hvordan er det så for dig nu at være mor?

Hvor lang tid tog det?

Det er stadig lidt uvirkeligt endnu, men stadig det bedste i hele verden. Har det stadig som om at jeg lever i en helt anden verden. Jeg bruges flere timer om dagen på bare at ligge med ham hud mod hud, og kigge på ham .... Der findes ikke noget mere fantastisk ! Det er så svært at beskrive hvordan det er :-)

Jeg kom ind på sygehuset klokken 03.30 og var 1 cm åben .. fik så noget at sove på, og så sov jeg indtil klokken 9. Og der var jeg 4cm åben og derefter skete der ikke det vilde for klokken 3 hvor de tog vandet og Mikkas er født klokken 17.49:-)

Anmeld

17. januar 2012

Aalexandra

CKJ skriver:

jeg glæder mig også rigtig meget. men syntes stadigvæk det er svært at forstå at jeg skal være mor om 2 mdr cirka

Ja det kan jeg godt forstå du synes. Når man får børn så får man jo et stort ansvar man skal have resten af sit liv det er det største ansvar i livet

Anmeld

17. januar 2012

smukkeJosefine

Aalexandra skriver:

Ja det kan jeg godt forstå du synes. Når man får børn så får man jo et stort ansvar man skal have resten af sit liv det er det største ansvar i livet

NEMLIG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.