Nogle unge forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

smukkeJosefine

Christina Cecilie Rud Svenningsen skriver:

Det er stadig lidt uvirkeligt endnu, men stadig det bedste i hele verden. Har det stadig som om at jeg lever i en helt anden verden. Jeg bruges flere timer om dagen på bare at ligge med ham hud mod hud, og kigge på ham .... Der findes ikke noget mere fantastisk ! Det er så svært at beskrive hvordan det er :-)

Jeg kom ind på sygehuset klokken 03.30 og var 1 cm åben .. fik så noget at sove på, og så sov jeg indtil klokken 9. Og der var jeg 4cm åben og derefter skete der ikke det vilde for klokken 3 hvor de tog vandet og Mikkas er født klokken 17.49:-)

Kan slet ikke vente... når du skriver det... jeg glæder mig så utroligt meget!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

smukkeJosefine

onlyme skriver:

Hej :-)
Jeg var 19 da jeg blev gravid med min søn, nåede lide at fylde 20 enden han kom til verdenen,.
Nu jeg gravid igen med nr 2 (pige) og jeg når lige at blive 21 efter terminen

Hold da op ! det er gået stærkt...

Glæder du dig ikke til at se hvordan din søn tager det når lillesøster kommer til verden

Anmeld

17. januar 2012

smukkeJosefine

Cookiemonsteret skriver:

Ja men fandt først ud af det da jeg så min journal hun havde skrevet igennem min graviditet havde hele vejen igennem troet at hunstøttede mig

Spurgte du ikke til hvorfor hun havde skrevet det?

Anmeld

17. januar 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

CKJ skriver:

DDeDetjkakanjjejeg

Kan slet ikke vente... når du skriver det... jeg glæder mig så utroligt meget!!

Det kan jeg godt forstå at du gør. Der er heller ikke noget mere fantastisk !

Anmeld

17. januar 2012

onlyme

CKJ skriver:

Hold da op ! det er gået stærkt...

Glæder du dig ikke til at se hvordan din søn tager det når lillesøster kommer til verden

Jo det kan du tro
Jeg håber på den bedste reaktion

Anmeld

17. januar 2012

smukkeJosefine

Drømme skriver:

Tja, det er netop også fordi, jeg er pivet, jeg gerne vil føde hjemme. Hader sygehuse og frygter nåle, så for mig er det meste smertestillende i forvejen udelukket - jeg tør simpelthen ikke at få det. Både pga. Nåle men også pga. De forfærdelige bivirkninger, der er ved en del af det. Jeg er nemlig heller ikke meget for smertestillende :b

Har aldrig været på p-piller, så bilder mig selv ind, at jeg kender min krop godt nok til at kunne håndtere smerterne :b

Samtidig er det ikke en mulighed at føde i vand på hospitalet her på Bornholm, og det vil jeg virkelig gerne, så endnu engang en fortaler for hjemmefødsel, hvor man kan købe eller leje et fødekar.

Til at starte med, var det faktisk min jordemoder, der kom med ideen. Og så er den bare vokset siden.

Det skal måske lige siges, at dødligheden er lige stor ved planlagte hjemmefødsler som ved hospitaltsfødsler. 15-20 % af det der starter som planlagte hjemmefødsler, bliver overflyttet ti hospitalet for at være på den sikre side, de færreste overflytninger sker med udrykning.
Og så er jordemoderen hos én hele vejen igennem forløbet - altså ingen vagtskift eller lignende. Man har jordemoderen for sig selv, så hun er også meget opmærksom på én.

Den sidste ting, der gør, vi har valgt det, er at det max tager 15 min. At komme til hospitalet herfra. Ca. 7 hvis man kører hurtigt

Jeg kan godt forstå din frygt. Frygteligt at have været igennem de tab, og selvfølgelig sidder den meget tæt på dig, når det er nogen, du har så tæt ind på dit liv.

Prøv evt. At tage en snak med din jordemoder om den frygt. De har også psykologer tilknyttet, hvis du får brug for det. Det er i hvert fald ikke rart at skulle igennem en fødsel eller graviditet med frygten For tæt på, for den er jo i os alle, men sidder nok lidt mere fremme hos dig, hvis du forstår hvad jeg mener..

Held og lykke med det hele

Jeg går ved nogle speciale jordemødre... Som har mange gravide som har nogle i familien som har mistet eller selv har... og jeg kommer til at føde ved en af de 3 jordemødre - lige meget hvad! så det er dejligt.. det gør mig mere tryg og jeg får snakket med med min jordemoder om min frygt... derfor får jeg et bælte på under hele fødslen som gør vi kan se hendes hjerterytme.... det er rart...

- hvis du tror det er bedst for dig at føde hjemme... skal du bare gøre det!

Anmeld

17. januar 2012

smukkeJosefine

onlyme skriver:

Jo det kan du tro
Jeg håber på den bedste reaktion

kan jeg godt forstå, det bliver rigtig spændende!

er din søn ved at forstå at lillesøster er inden i din mave

Anmeld

17. januar 2012

smukkeJosefine

Krussedulle skriver:

Det er skønt elsker at kunne være ung med mine børn ... Den store glæder sig meget til at blive storebror igen og den mindste aner ikke hvad der foregår han er kun 11 mdr.

Nååårh okay... det bliver spændende!

Anmeld

17. januar 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
CKJ skriver:

Hej piger.

Er der andre unge som skal til at være forældre eller som er?
syntes det kunne være hyggeligt at starte samtaler sammen og høre til andre unge mennesker, ligesom mig selv.

Håber på at få svar!

KNUS

Jeg fik Victor 5 mdr. efter at jeg fyldte 19, så jeg hører vist også under "ung mor"

Anmeld

17. januar 2012

smukkeJosefine

Malle skriver:

Jeg fik Victor 5 mdr. efter at jeg fyldte 19, så jeg hører vist også under "ung mor"

ja det gør du

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.