Anonym skriver:
Hej Kim..
Mange tak for dit svar og åbenhed omkring Jeres oplevelse..
Jeg er dog meget ked af at jeg ikke har fået svaret dig i god tid, men vores liv er nu lidt hektisk for tiden med en masse møder, samtaler og nye ting vi skal forholde os til, så det er ikke altid jeg lige finder energien til at skrive..
Dette er vores første barn, så for os så er vi glade for han kommer nu som den første så vi både har tid og ekstra overskud til ham.. Ikke at vi skal have så mange men kunne forestille mig det straks var værre hvis han var nr 3 el 4 i børneflokken.. Men igen blot min forestilling..
Hvor må det have været hårdt for jer at sidde med jeres datter, og ikke have svar.. Og kan forestille mig at det har været en følelsesmæssig rutsjebane man har skulle igennem.. For det har det da været for os, og det er enda mens han ligger i maven..
Vi er også ret taknemlige for at det er blevet opdaget inden fødslen så vi kunne finde tid til at finde os selv og affinde os med vores nye tilværelse...
Men når det er sagt, hvor jeg dog glæder mig til min lille engel kommer til verden.. Kan ikke forestille mig andet end at han bliver vores helt egen solstråle.. Og med alt hvad jeg har hørt og læst om hvor positive børn med down syndrom er, så kan jeg jo ikke andet end glæde mig, på trods af vi jo også skal være realistiske omkring at det selvfølgelig også bliver hårdt.. Især da vores lille også har 2 hjertefejl han skal opereres for 1-3 mdr efter fødslen..
Vi har været i kontakt med down foreningen og skal nu bare lige finde tid til at give svar på hvornår vi kan mødes med en forældre der bor i vores nærområde.. Kan forestille mig at man får et solidt bånd med de forældre der sidder i samme situation og hvor dejligt at man har nogen der kan forstå en
Men ja det har været en postiv oplevelse at snakke med andre med børn der har down, for vi er kun blevet mødt med åbenhed og venlighed..
Vi er fra Amager/Tårnby, bor i mon også i nærheden??
Mange hilsner
Ouafae