Down Syndrom..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

4kløver

Kæmpe kram herfra.
Jeg kender ikke til ds. Men kan fortælle at min søn er født med NF og jeg kunne ikke vælge ham fra da jeg fik det afvide i ca uge 14-15 i mine øjne ville det være mord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

MyLittleBaby

Anonym skriver:

Hejsa, 

Jeg håber jeg får kommet dette indlæg det rigtige sted.. 

Vi har for et par dage siden, fået konstateret at vores lille dreng i min mave har 2 hjertefejl som han skal opereres for når han kommer til verden.. Ydermere har han også down syndrom.. 
Dette fik vi først at vide da jeg var ret sent henne i min graviditet (20+0), hvilket gør at en abort i min verden fuldstændig er udelukket..

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra andre der har valgt at beholde deres barn med down, og som måske har lyst til at dele oplevelser og erfaringer med os, da vi jo skal igennem en livsomstilling og ændre på vores liv og hverdag.. 

herfra..  

Min stedfar arbejder med folk der har DS, og jeg har været med derude nogen gange, og de er bare SÅ søde!

Det lyder til at det er en hård start jeres lille fyr får når han kommer til, og i ønskes al held og lykke herfra, og en masse varme tanker og knus

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Kæmpe kram herfra.
Jeg kender ikke til ds. Men kan fortælle at min søn er født med NF og jeg kunne ikke vælge ham fra da jeg fik det afvide i ca uge 14-15 i mine øjne ville det være mord.

Hej 4Kløver.. 

Tak for kram, det varmer  

Tilgiv mig min uvidenhed, men hvad er NF?? 

Og ja enig med dig i at det vil faktisk være som at slå et menneske ihjel.. Har det på samme måde også derfor jeg ikke skulle have en abort.. 

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Thalita skriver:

Min stedfar arbejder med folk der har DS, og jeg har været med derude nogen gange, og de er bare SÅ søde!

Det lyder til at det er en hård start jeres lille fyr får når han kommer til, og i ønskes al held og lykke herfra, og en masse varme tanker og knus

Tusind tak Thalita.. 
Det bliver nok en hård start, men tænker at med forberedelse og en masse kærlighed og omsorg skal det vel nok gå

Er det i København din stedfar arbejder? For så kan det jo være jeg støder ind på ham en dag  

Anmeld

12. januar 2012

M (:

Anonym skriver:

Ja tænker også at starten er den sværeste da det er en livsomstilling især for os.. Men håber også at livet er nemt ved ham, så han som din søster kommer til at trives i samfundet..

Det da har været sværest for hende var, at kommunen ikke ville anerkende hendes handicap, så hun har derfor ikke fået den rette støtte før hun blev 13.. Det "problem" kommer I heldivis ikke til at stå i, da jeres barn har en diagnose fra dag ét - og dermed er dørene til hjælpen åben.. (:

Er sikker på, at I nok skal klare det - udfordringerne rammer kun de familier, der er stærke nok til at håndtere dem..

Anmeld

12. januar 2012

Moms

kram til dig.

Det bliver noget andet end I havde forestillet jer, men til gengæld har I god tid til at lære om DS inden I bliver forældre. Vi levede med usikkerheden i en 3 uger inden vi kunne få taget fostervandsprøve og det var tid nok til at jeg kan sætte mig ind i hvordan I må have det - også selvom det i vores tilfælde blot var en risiko og ikke konstareret. Jeg var ved at kunne forene mig med tanken - hellere et DS barn end slet ikke noget barn.

Jeg er nysgerrig efter at vide hvorfor I først fik besked i uge 20. Var det til en misdannelsesscanning? Hvor gammel er du? Fik I normale tal til nakkefoldsscanningen?

Moms

Anmeld

12. januar 2012

MyLittleBaby

Anonym skriver:

Tusind tak Thalita.. 
Det bliver nok en hård start, men tænker at med forberedelse og en masse kærlighed og omsorg skal det vel nok gå

Er det i København din stedfar arbejder? For så kan det jo være jeg støder ind på ham en dag  

Du har helt sikkert den rette tankegang til at komme godt igennem det

Nej, det er ikke i København. Vi er jyder

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Moms skriver:

kram til dig.

Det bliver noget andet end I havde forestillet jer, men til gengæld har I god tid til at lære om DS inden I bliver forældre. Vi levede med usikkerheden i en 3 uger inden vi kunne få taget fostervandsprøve og det var tid nok til at jeg kan sætte mig ind i hvordan I må have det - også selvom det i vores tilfælde blot var en risiko og ikke konstareret. Jeg var ved at kunne forene mig med tanken - hellere et DS barn end slet ikke noget barn.

Jeg er nysgerrig efter at vide hvorfor I først fik besked i uge 20. Var det til en misdannelsesscanning? Hvor gammel er du? Fik I normale tal til nakkefoldsscanningen?

Moms

Hej Moms.. 

Uha det er da også ubehageligt at gå i hele tre uger med usikkerheden og tvivlen.. Og ja jeg er lykkelig for vi ikke fik en surpriser ved fødslen hvilket kunne have været en mulighed.. 

Jeg er en ung kvinde på 26, min mand er 28.. Lever et normalt liv.. og har ikke down i vores familier.. 
Mine tal til nakkefolden var meget fine.. 1: ca. 2000.. Det blev opdaget ved misdannelses scanningen fordi de opdagede hjertefejlen, som i virkeligheden var næsten umulig at få øje på.. Så jeg er rigtig glad for det har været dygtige og kompetente læger.. Hjertefejlen er en fejl mange down-børn lider af, så for at udelukke dette valgte de at tilbyde mig en fostervands prøve som så resulterede i at det var et down-barn.. 

håber ikke det blev for langt

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Det da har været sværest for hende var, at kommunen ikke ville anerkende hendes handicap, så hun har derfor ikke fået den rette støtte før hun blev 13.. Det "problem" kommer I heldivis ikke til at stå i, da jeres barn har en diagnose fra dag ét - og dermed er dørene til hjælpen åben.. (:

Er sikker på, at I nok skal klare det - udfordringerne rammer kun de familier, der er stærke nok til at håndtere dem..

Uha det lyder da som at det har været hårdt at komme igennem.. Og ja min frygt gik også på alt det bøvl man kan få med kommunen men som du rigtig nok skriver når man har en diagnose er det nemmere at få hjælp da man så kan forholde sig konkret til det.. Det er desværre et diagnose-samfund vi lever i..

Tusind tak for den positive opbakning.. Det er personligt også vores holdning her hjemme.. For kan simpelthen ikke forestille mig at disse dejlige uskyldige børn kommer i hjem hvor der ikke er kærlighed og omsorg nok til dem.. 

Kram og knus herfra.. 

Anmeld

12. januar 2012

M (:

Anonym skriver:

Uha det lyder da som at det har været hårdt at komme igennem.. Og ja min frygt gik også på alt det bøvl man kan få med kommunen men som du rigtig nok skriver når man har en diagnose er det nemmere at få hjælp da man så kan forholde sig konkret til det.. Det er desværre et diagnose-samfund vi lever i..

Tusind tak for den positive opbakning.. Det er personligt også vores holdning her hjemme.. For kan simpelthen ikke forestille mig at disse dejlige uskyldige børn kommer i hjem hvor der ikke er kærlighed og omsorg nok til dem.. 

Kram og knus herfra.. 

Med vilje, overskud og kærlighed kommer man langt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.