Moms skriver:
kram til dig.
Det bliver noget andet end I havde forestillet jer, men til gengæld har I god tid til at lære om DS inden I bliver forældre. Vi levede med usikkerheden i en 3 uger inden vi kunne få taget fostervandsprøve og det var tid nok til at jeg kan sætte mig ind i hvordan I må have det - også selvom det i vores tilfælde blot var en risiko og ikke konstareret. Jeg var ved at kunne forene mig med tanken - hellere et DS barn end slet ikke noget barn.
Jeg er nysgerrig efter at vide hvorfor I først fik besked i uge 20. Var det til en misdannelsesscanning? Hvor gammel er du? Fik I normale tal til nakkefoldsscanningen?
Moms
Hej Moms..
Uha det er da også ubehageligt at gå i hele tre uger med usikkerheden og tvivlen.. Og ja jeg er lykkelig for vi ikke fik en surpriser ved fødslen hvilket kunne have været en mulighed..
Jeg er en ung kvinde på 26, min mand er 28.. Lever et normalt liv.. og har ikke down i vores familier..
Mine tal til nakkefolden var meget fine.. 1: ca. 2000.. Det blev opdaget ved misdannelses scanningen fordi de opdagede hjertefejlen, som i virkeligheden var næsten umulig at få øje på.. Så jeg er rigtig glad for det har været dygtige og kompetente læger.. Hjertefejlen er en fejl mange down-børn lider af, så for at udelukke dette valgte de at tilbyde mig en fostervands prøve som så resulterede i at det var et down-barn..
håber ikke det blev for langt 
Anmeld