Kay skriver:
det er helt vildt mystisk... stort set alle mine kollegaer har uafhængigt af hinanden spurgt hvor meget jeg har tabt mig siden jeg blev gavid... jeg svare 1-2 kg. som er det jeg har... og alle kigger de vandtro på mig... alle mener jeg har tabt mig mere og at man tydelig kan se på min mave at jeg er gravid!?!?
jeg er ikke engang 10 fulde uger.... men alligevel kan jeg ikke skjule det... der er mennesker i toget der kigger på min mave og smiler til mig... jeg kan ikke lade være med at frygte hvor stor jeg ender med at blive!!!
og ja det er min første graviditet så det kan jo ikke være fordi jeg er udvidet!? eller kan det godt være det... for jeg har jo tabt en del kilo det sdste år... kan det være det der gør det??
Jeg oplevede præsis det samme.
Jeg tabte mig omkring 40 kg kort tid inden jeg blev gravid første gange. Min mave bulede også vildt ud fra start nærmest. Jeg måtte købe ventebukser i uge 10 og det var bestemt ikke for tidligt. Det var umuligt at skjule det længere end til der. Jeg var også bange for bare at blive enorm fordi maven lagde så hårdt fra land, men jeg blev det ikke. Jeg voksede eksplosivt indtil omkring uge 16-20 og så faldt der ro på det sådan at jeg faktisk endte med langt fra at være den der havde den største gravid mave overhovedet. Det gik bare stærkere i starten 
Min personlige teori er at når man har været gravid før/overvægtig så har mavens muskler været strukket før, og det gør så at man buler ud nærmest med det samme når man bliver gravid. Da jeg blev gravid 2 gang var det endnu vildere.
Anmeld