Muhmi skriver:
Nej og jo...
Man kan godt blive gravid selvom man er overvægtig... Men der er større chance for at miste når man er stor... Min veninde har mistet tre gange og har problemer med at blive gravid... (De har prøvet i 7 år)
Men var det bevist at det var pga overvægt? Jeg tænker at hvis man mister 3 gange så er der måske noget mere galt end "bare" overvægt? (uden at vide det selvfølgelig) Jeg kender desværre også en del som har mistet flere gange og de er helt normal-vægtige, så tror det rammer bredt.
Til Trådstarter:
Jeg tror, at det kan være sværer at blive gravid (derfor vil flere private klinikker heller ikke behandle kvinder med meget høj BMI før de har tabt sig, fordi chancen er mindre) Men det er langt fra sikkert at du vil have svært ved det. Jeg kender i hvertfald selv et par stykker som er blevet hurtige gravide trods stor overvægt. At graviditeten så ikke har været nem pga flere følge sygdomme er så en anden sag.
Jeg håber meget, at du får dit ønske om en graviditet opfyldt. For mange er ønsket om at blive gravide ligefrem med til, at man måske får smidt mange af de kilo man gerne vil af med.

Anmeld