For overvægtig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

foto på lærred

Muhmi skriver:

Nej og jo...

Man kan godt blive gravid selvom man er overvægtig... Men der er større chance for at miste når man er stor... Min veninde har mistet tre gange og har problemer med at blive gravid... (De har prøvet i 7 år)

Men var det bevist at det var pga overvægt? Jeg tænker at hvis man mister 3 gange så er der måske noget mere galt end "bare" overvægt? (uden at vide det selvfølgelig) Jeg kender desværre også en del som har mistet flere gange og de er helt normal-vægtige, så tror det rammer bredt.

Til Trådstarter:

Jeg tror, at det kan være sværer at blive gravid (derfor vil flere private klinikker heller ikke behandle kvinder med meget høj BMI før de har tabt sig, fordi chancen er mindre) Men det er langt fra sikkert at du vil have svært ved det. Jeg kender i hvertfald selv et par stykker som er blevet hurtige gravide trods stor overvægt. At graviditeten så ikke har været nem pga flere følge sygdomme er så en anden sag.

Jeg håber meget, at du får dit ønske om en graviditet opfyldt. For mange er ønsket om at blive gravide ligefrem med til, at man måske får smidt mange af de kilo man gerne vil af med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Anonym trådstarter

maryjane skriver:

Min bmi var p 39 da jeg blev gravid

Det jeg virkelig glad for at høre så har jeg også et håb

Hvor lang tid gik der før du blev gravid?

Anmeld

11. januar 2012

maryjane

Anonym skriver:

Det jeg virkelig glad for at høre så har jeg også et håb

Hvor lang tid gik der før du blev gravid?

Puh tror der gik 5 el 6 mdr første gang, og 5 mdr anden gang

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

maryjane skriver:

Puh tror der gik 5 el 6 mdr første gang, og 5 mdr anden gang

Hvordan kan det være det to så lang tid?

Anmeld

11. januar 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Jeg tænker at 5-6 måneder ikke er så lang tid?

Men måske er det bare mig

Anmeld

11. januar 2012

maryjane

Anonym skriver:

Hehe det ved jeg ikke? Synes heller ikke det er lang tid, det sker jo ikke altid i første hug

Anmeld

11. januar 2012

maryjane

foto på lærred skriver:

Jeg tænker at 5-6 måneder ikke er så lang tid?

Men måske er det bare mig

Det synes jeg nu heller ikke

Anmeld

11. januar 2012

june1987

det siger de kloge jo, men jeg er nu heller ikke den mindste men alligevel har jeg fået begge mine pige ikke planlagt og den jeg venter nu tog to måneder så tror ikke altid det hænger sammen.. Men min mor hun er også meget fertil og hun har 8 børn hun har mistet 5 ingen for uge 15 og et sæt tvillinger i uge 22 og hun er altså helt normal vægtig så man kan ikke altid regne med det..

tålmodighed er et viunderlig middel

Anmeld

11. januar 2012

Fenja09

Det kan være sværere at blive gravid hvis man er svært overvægtig, men det er ikke slet ikke sikkert. Min veninde har været meget overvægtig og derfor har hun haft flere mandlige hormoner ( kommer hvis man tager meget på) og derfor har hun meget svært ved at blive gravid. Hun taber sig gravidst og har vist tabt 15 kg indtil videre.

Så ja, ligesom rygning kan være en grund til at man ikke bliver gravid så hurtigt som man ønsker, kan overvægt desværre også være en grund til det.

Hvis du ønsker det kan du få det undersøgt, så kan du jo bruge udelukkelses metoden.

/Fenja

Anmeld

11. januar 2012

norenberg

Muhmi skriver:

Nej og jo...

Man kan godt blive gravid selvom man er overvægtig... Men der er større chance for at miste når man er stor... Min veninde har mistet tre gange og har problemer med at blive gravid... (De har prøvet i 7 år)

jeg har så lige fået det modsatte at vide af min fertiliteslæge....at der er ikke større risiko for at miste, hvis man er overvægtig....det der ligger i det er at man kan have sværre ved at blive gravid.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.