hvad sker der først? Nogen der vil dele?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

sarahb

slimprop veer og vand begge gange.
Første gang fødte jeg dagen før-
2. gang 8 dage over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Malene76

Tusind tusind tak for alle de beretninger. Spændende læsning. jeg må vist bare væbne mig med tålmodighed og vente og se hvad der sker. Men jeg vil jo bare såp gerne at han snart kommer ud til os. Han er længe ventet.  Endnu en gang tak til alle for jeres beretninger.

KH Malene

Anmeld

11. januar 2012

Pige2009

Malene76 skriver:

Hej de damer.

Nu nærmer min terminsdato sig med hastige skridt. Jeg har termin på søndag, men som de fleste førstegangangsfødende, så går jeg sikkert over tiden.  Men jeg har lige nogle spørgsmål. Tror det er meget forskelligt fra person til person men håber I vil fortælle lidt om jeres forløb alligevel.  Mit spørgsmål lyder på hvad der skete først og hvor langt et forløb I havde. Altså gik slimproppen først, dernæst vandet eller fik I veer først?

KH Malene 

Min slimprop gik ad flere omgange og det er meget normalt, så det kan man ikke altid regne med

Vandet gik først her og så startede veerne, men det er meget forskelligt fra person til person.

Håber du får en lige så nem fødsel som jeg

Anmeld

11. januar 2012

Ansemusen

Jeg blev sat i gang to uger over tid med stikpiller. Den første pille blev sat op om formiddagen. Kom tilbage om eftermiddagen og fik sat endnu en pille op. Havde ingen veer, men min lidmoderhals var blevet mindre, og jeg var vist 1 cm åben.

Jeg fik tjekket blodtryk og baby blev kontrolleret med CTG. Jeg fik forhøjet blodtryk og blev indlagt på svangre. Bare for at de kunne holde øje med det.

Ved 19.30-tiden fik jeg begyndende veer (menstruationslignende murren i underlivet) og de tog løbende til og var omkring kl. 22 sådan at de nev til, og jeg skulle koncentrere mig lidt om vejrtrækningen når der kom en ve.
Den strenge jordemoder ville sende min kæreste hjem trods mine veer, så jeg krævede at komme hjem, da de ikke troede på at mine veer var reelle (mærkeligt når man tænker på, at jeg var blevet sat i gang, og det netop er meningen at stikpillerne skal sætte veerne i gang ). Så vi kørte hjem lidt over midnat, jeg med temmelig mange smerter, en ulidelig tur. Men jeg nægtede at skulle ligge med veer uden min kæreste!!!

Veerne tog meget til over de næste timer og ved tre-tiden ringede vi og jeg bad om at komme ind og få noget smertestillende, som jeg kunne tage hjem og sove på.

Så vi kørte afsted igen til hospitalet og ankom ved 4-tiden om natten. På det tidspunkt havde jeg ulidelige smerter og veerne kom oven i hinanden og var meget uregelmæssige og meget smertefulde. Jeg blev undersøgt på en stue på fødegangen, hvor det viste sig, at jeg var 5-6 cm åben og dårligt kunne nå at få en apiduralblokade. Jeg skulle IKKE have været sendt hjem!!!

Jeg kom ned på en fødestuee og fik vedrop. Mine veer var fortsat meget urregelmæssige og kom som koblede veer, så jeg kunne have veer 5 minutter i træk. De tog vandet for at jeg skulle få mere regelmæssige veer, og jeg fik lagt en blokade.

Kl. 10.37 kom min dejlige dreng ud, sund og rask, efter kun 17 minutters presseperiode

Held og lykke - og husk at stole på din intention og hold på dit

Anmeld

11. januar 2012

klmf

Her gik vandet kl. tre om natten. Det var grønt, så jeg måtte på fødegangen og have ve-stimulerende drop for at sætte gang i det. Han meldte sin ankomst lidt over ni om aftenen.

Held og lykke med fødslen, håber det bliver en god oplevelse

Anmeld

11. januar 2012

Moms

Hej - først og fremmest held og lykke med dit forløb :-)

1. Torsdag: tiltagende pluk-véer, de kraftigste jeg havde følt nogensinde dagen før jeg fik véer.

2. Søvnløs torsdag til fredag: Manglende evne til at sove (jeg havde haft søvnløse nætter sidst i graviditeten, men alligevel ikke HELE natten.

3. Lidt rigeligt vandigt flåd ved 2-tiden om morgenen.

4. Tegnblødning fredag kl. 6 om morgenen hvor véer først var nogenlunde regelmæssige ved 23 tiden.

Jeg åbnede mig ikke, havde koblingsvéer (véstorm), fik bricanyl for at stoppe véer, så jeg kunne sove. Gik i gang igen lørdag aften, vandet blev taget engang i løbet af søndagen. Jeg fødte mandag morgen.

Moms

Anmeld

11. januar 2012

Frøken J.

Malene76 skriver:

Hej de damer.

Nu nærmer min terminsdato sig med hastige skridt. Jeg har termin på søndag, men som de fleste førstegangangsfødende, så går jeg sikkert over tiden.  Men jeg har lige nogle spørgsmål. Tror det er meget forskelligt fra person til person men håber I vil fortælle lidt om jeres forløb alligevel.  Mit spørgsmål lyder på hvad der skete først og hvor langt et forløb I havde. Altså gik slimproppen først, dernæst vandet eller fik I veer først?

KH Malene 

Min slimprop begyndte at gå fra uge 35 og så frem til jeg fødte 41+1. Om aftenen 41+0 havde jeg mega mange plukveer som kom regelmæssigt hver 5. minut. Jeg vågnede kl. 3 om natten 41+1, hvor der var gået noget vand. Det var ikke det "rigtige" vand, men bare forvandet som er en yderste hinde, som kan gå uden det "rigtige" vand går. Kort efter begyndte jeg at få murrende menssmerter, det sidste slimprop kom, så kom veerne og 10.31 var min datter født

Anmeld

11. januar 2012

Frk.S

Jeg havde ikke de store tegn op til fødslen, og var begyndt at indstille mig på at skulle sættes i gang. Jeg skulle ringe til FG dagen efter for at få tid til igangsættelse dagen efter igen.

I løbet af eftermiddagen og aftenen kom der dog noget jeg tror var slimproppen.
Kl. 22.59 om aftenen kom den første ve. Efter en time var jeg helt sikker på jeg havde veer, og der begyndte de så småt at bide til. Henover de næste timer væltede veerne ind over mig så jeg ikke længere kunne holde styr på dem, så vi ankom til FG ved 3-tiden. Her var jeg 3 cm åben.

Vandet gik ved 4-tiden. Ved 5-6 tiden var jeg 9 cm åben og tænkte nu er det snart ovre.
Desværre lå hun forkert, så jeg ikke kunne presse hende ud selv - heller ikke ved hjælp af sugekop.

Så kl. 10.20 kom hun ud ved akut kejsersnit.

Anmeld

11. januar 2012

An&Jo

mine veer startede fredag eftermiddag, og vandet gik lørdag aften, natten mellem lørdag og søndag kl 03:08 er han født, efter en fødsel på ca 32 timer..

Anmeld

11. januar 2012

Muffinmus

jamen 2 forskellige forløb her.

Med min søn fik jeg veer i 2 dage inden han kom ved aks, det staretde med diarre om aftenen og kl 03.30 vågnede jeg med veer. Troede selv proppen var gået fordi jeg jo havde haft slim som alle siger lydersom proppen...men nej, på FG kunne de fortælle mig den stadig var der de første timer derinde.....

Vandet gik slet ikke men belv taget og hadve ingen tegnblødning før de tog vandet.

Med min datter  fik jeg diarre om aftenen 2 gange, sidst omkring kl 21, gik i seng ved ti tiden og så lidt tv  og skulle så slukke og sove....kort tid efter fik jeg den første ve, 5 min senere den anden og så skulle jeg tisse...vandet gik da jeg tissede og der var tegnblødning..

Så både veer, vand og tegnblødning på en gang...så er man sgu da ik det mindste ikke i tvivl om at det er nu

Er meget spændt på 3 gang, hvordan det starter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.