Jeg blev sat i gang to uger over tid med stikpiller. Den første pille blev sat op om formiddagen. Kom tilbage om eftermiddagen og fik sat endnu en pille op. Havde ingen veer, men min lidmoderhals var blevet mindre, og jeg var vist 1 cm åben.
Jeg fik tjekket blodtryk og baby blev kontrolleret med CTG. Jeg fik forhøjet blodtryk og blev indlagt på svangre. Bare for at de kunne holde øje med det.
Ved 19.30-tiden fik jeg begyndende veer (menstruationslignende murren i underlivet) og de tog løbende til og var omkring kl. 22 sådan at de nev til, og jeg skulle koncentrere mig lidt om vejrtrækningen når der kom en ve.
Den strenge jordemoder ville sende min kæreste hjem trods mine veer, så jeg krævede at komme hjem, da de ikke troede på at mine veer var reelle (mærkeligt når man tænker på, at jeg var blevet sat i gang, og det netop er meningen at stikpillerne skal sætte veerne i gang
). Så vi kørte hjem lidt over midnat, jeg med temmelig mange smerter, en ulidelig tur. Men jeg nægtede at skulle ligge med veer uden min kæreste!!!
Veerne tog meget til over de næste timer og ved tre-tiden ringede vi og jeg bad om at komme ind og få noget smertestillende, som jeg kunne tage hjem og sove på.
Så vi kørte afsted igen til hospitalet og ankom ved 4-tiden om natten. På det tidspunkt havde jeg ulidelige smerter og veerne kom oven i hinanden og var meget uregelmæssige og meget smertefulde. Jeg blev undersøgt på en stue på fødegangen, hvor det viste sig, at jeg var 5-6 cm åben og dårligt kunne nå at få en apiduralblokade. Jeg skulle IKKE have været sendt hjem!!!
Jeg kom ned på en fødestuee og fik vedrop. Mine veer var fortsat meget urregelmæssige og kom som koblede veer, så jeg kunne have veer 5 minutter i træk. De tog vandet for at jeg skulle få mere regelmæssige veer, og jeg fik lagt en blokade.
Kl. 10.37 kom min dejlige dreng ud, sund og rask, efter kun 17 minutters presseperiode 
Held og lykke - og husk at stole på din intention og hold på dit 
Anmeld