hvad sker der først? Nogen der vil dele?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.560 visninger
35 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Malene76

Hej de damer.

Nu nærmer min terminsdato sig med hastige skridt. Jeg har termin på søndag, men som de fleste førstegangangsfødende, så går jeg sikkert over tiden.  Men jeg har lige nogle spørgsmål. Tror det er meget forskelligt fra person til person men håber I vil fortælle lidt om jeres forløb alligevel.  Mit spørgsmål lyder på hvad der skete først og hvor langt et forløb I havde. Altså gik slimproppen først, dernæst vandet eller fik I veer først?

KH Malene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Min fødsel startede med at vandet gik ca. kl. 3.30, kl. ca. 4 begyndte veerne med 3 min mellem rum og ca. 1 min varihed, kl. 7.40 fødte jeg min søn 

Anmeld

11. januar 2012

mulle85

ved mig havde jeg først slim med lidt blod og lidt efter gik vandet, men det var ikke så slemt som jeg havde frygtet først

håber du får en god oplevelse og en god fødsel

Anmeld

11. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Dut-ugle skriver:

Min fødsel startede med at vandet gik ca. kl. 3.30, kl. ca. 4 begyndte veerne med 3 min mellem rum og ca. 1 min varihed, kl. 7.40 fødte jeg min søn 

det gik stærkt

Anmeld

11. januar 2012

Muhmi

Min slimprop gik tre uger før jeg fødte... Men jeg startede med at få plukveer, dernæst rigtige veer, de tog vandet på mig da jeg fik presseveer

Fra første plukve til fødsel gik der to dage + - nogle timer

Anmeld

11. januar 2012

Mette.

Hej de damer.

Nu nærmer min terminsdato sig med hastige skridt. Jeg har termin på søndag, men som de fleste førstegangangsfødende, så går jeg sikkert over tiden.  Men jeg har lige nogle spørgsmål. Tror det er meget forskelligt fra person til person men håber I vil fortælle lidt om jeres forløb alligevel.  Mit spørgsmål lyder på hvad der skete først og hvor langt et forløb I havde. Altså gik slimproppen først, dernæst vandet eller fik I veer først?

KH Malene 

Den dag vandet gik var jeg 41+0. Jeg lå inde i sengen og tog en lur om eftermiddagen, da jeg følte en sivende fornemmelse, dog meget lidt, så jeg var ikke sikker på om det var vandet.

Om aftenen, omkring kl. 19 cyklede vi en tur og midt i et lyskryds gik vandet i en stor skylle, så der var jeg hvertfald ikke i tvivl mere. Vi tog på fødegangen omkring kl. 23, hvor jeg fik en pille som jeg skulle sluge, da jeg endnu ikke havde fået veer selv og kun var 1 cm åben. Kl. 1 kom de første veer og først kl. 3-4 stykker blev de rigtig kraftige. Vi kom på fødegangen 5.30, og kl. 7.13 blev Emilie født. Så et hurtigt forløb med vandet som gik først. Jeg tror aldrig jeg så slimproppen, så den satter hvertfald ikke gang i det.

Held og lykke lige om lidt, jeg håber du får en skøn fødsel. 

Anmeld

11. januar 2012

AndreasMor84

Hér gik vandet først. Jeg havde ingen tegn på fødsel inden da - ingen tiltagende plukveer, slimprop eller lign.
Vandet gik kl. 21.30, kl. 23 tog jeg på sygehuset med veer med 3-4 min imellem og kl. 04.21 er han født

Anmeld

11. januar 2012

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
Malene76 skriver:

Hej de damer.

KH Malene 

Jeg vågnede med veer kl. 2 om natten efter jeg havde fået morfin og sove på aften før. Og så gik slimproppen kl. 3.30 og kl. 7.40 tog jm vandet og han var ude kl. 12.08.

Anmeld

11. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

her var vandet gået omkring kl 4.00 og kort efter kom veerne, men kun i 20.sek med 4 min. mellemrum og de blev aldrig stærkere. så kom på v-drop kl. 19.30 og fødte kl. 01.17.

Anmeld

11. januar 2012

lycly

De fleste fødsler starter med veer. Det er kun en lile % del der starter med at vandet går Bare lige lidt info jeg ikke elv var klar dengang jeg var gravid

Min fødsel startede med veer 6.30 søndag morgen. 20.32 samme aften var hun ude (dog ved akut kejsersnit)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.