Hej de damer.
Nu nærmer min terminsdato sig med hastige skridt. Jeg har termin på søndag, men som de fleste førstegangangsfødende, så går jeg sikkert over tiden.
Men jeg har lige nogle spørgsmål. Tror det er meget forskelligt fra person til person men håber I vil fortælle lidt om jeres forløb alligevel. Mit spørgsmål lyder på hvad der skete først og hvor langt et forløb I havde. Altså gik slimproppen først, dernæst vandet eller fik I veer først?
KH Malene
Den dag vandet gik var jeg 41+0. Jeg lå inde i sengen og tog en lur om eftermiddagen, da jeg følte en sivende fornemmelse, dog meget lidt, så jeg var ikke sikker på om det var vandet.
Om aftenen, omkring kl. 19 cyklede vi en tur og midt i et lyskryds gik vandet i en stor skylle, så der var jeg hvertfald ikke i tvivl mere. Vi tog på fødegangen omkring kl. 23, hvor jeg fik en pille som jeg skulle sluge, da jeg endnu ikke havde fået veer selv og kun var 1 cm åben. Kl. 1 kom de første veer og først kl. 3-4 stykker blev de rigtig kraftige. Vi kom på fødegangen 5.30, og kl. 7.13 blev Emilie født.
Så et hurtigt forløb med vandet som gik først. Jeg tror aldrig jeg så slimproppen, så den satter hvertfald ikke gang i det.
Held og lykke lige om lidt, jeg håber du får en skøn fødsel. 
Anmeld