arbejdsløse gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Camillos

Anonym skriver:

Hej med jer tøser!!

vil bare høre ad hvor mange der er arbejdsløse herinde og gravide og hvor lang tid i har været ledige både før baby og mens i var gravide.

Jeg står selv og vil super gerne ha nummer to, men har 3,5mdr ledighed bag mig og har svært ved at blive gravid og bange for at tage chancen.

men på den anden side er det jo ikke jobs der er flest af lige nu så måske det os ville passe meget godt, har os fået et par afslag hvor de direkte har sagt at jeg har alder 28år og børn imod mig(pga de tænker jeg gerne vil ha en mere)

men hvad ville i gøre hvis i stod i mit sted, jeg har en mand med en rimlig god løn, et barn på snart 2 år, hus og bil.

håber der er andre der står i evt samme båd som mig eller lign.

At du ønsker et barn mere skal du ALDRIG SKRIVE i en jobansøgning. Eller sige du vil have et barn nummer 2!! 

Om du så er gravid helt op til uge 18 el deromkring, SKAL du ikke sige til en jobsamtale du er gravid. 

De skal udelukkende tage dig for dine kvalifikationer og ikke dine ØNSKER om BØRN! Hvis de spørger dig direkte, er du i din fulde ret til at lyve, for det MÅ de ikke. Jeg ville gå til min fagforening hvis jeg var dig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

vitapigen

Anonym skriver:

Hej med jer tøser!!

vil bare høre ad hvor mange der er arbejdsløse herinde og gravide og hvor lang tid i har været ledige både før baby og mens i var gravide.

Jeg står selv og vil super gerne ha nummer to, men har 3,5mdr ledighed bag mig og har svært ved at blive gravid og bange for at tage chancen.

men på den anden side er det jo ikke jobs der er flest af lige nu så måske det os ville passe meget godt, har os fået et par afslag hvor de direkte har sagt at jeg har alder 28år og børn imod mig(pga de tænker jeg gerne vil ha en mere)

men hvad ville i gøre hvis i stod i mit sted, jeg har en mand med en rimlig god løn, et barn på snart 2 år, hus og bil.

håber der er andre der står i evt samme båd som mig eller lign.

Jeg var i et vikariat da jeg blev gravid og den udløb så under min barsel. Min barsel er endnu ikke slut (slutter d. 28. maj), så jeg er på barselsdagpenge lige pt. Jeg håber at jeg finder et arbejde inden barslen er slut, men det er jo ikke til at vide. Heldigvis har vi ikke sat også økonomisk hårdt med hus, bil osv, så det skal jeg heldigvis ikke bekymre mig om.

Men hvis I har økonomien i orden så er det da bare med at lave en baby I disse tider kan man da ligeså godt få de børn man skal have, for så kan det være at arbejdsmarket ser helt anderledes ud når din barsel slutter

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

At du ønsker et barn mere skal du ALDRIG SKRIVE i en jobansøgning. Eller sige du vil have et barn nummer 2!! 

Om du så er gravid helt op til uge 18 el deromkring, SKAL du ikke sige til en jobsamtale du er gravid. 

De skal udelukkende tage dig for dine kvalifikationer og ikke dine ØNSKER om BØRN! Hvis de spørger dig direkte, er du i din fulde ret til at lyve, for det MÅ de ikke. Jeg ville gå til min fagforening hvis jeg var dig...

jamen jeg har ikke sagt noget om at jeg vil ha flere og er hele med på hvad reglerne siger, men det er dem der vælger at tro det uden at vide noget.

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

først og fremmest er det ulovligt at de giver dig afslag pga alder mht børn. Det kunne din fagforening tage sig af hvis du syns. Jeg har også valgt pb da der ikke er udsigt til job. Gik, næsten i gang samtidig med jeg blev ledig

hvor lang tid har du været ledig nu?

Anmeld

11. januar 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

hvor lang tid har du været ledig nu?

1 år

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

1 år

okay og hvor langt er du henne og hvad gør du efter end barsel?

Anmeld

11. januar 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

okay og hvor langt er du henne og hvad gør du efter end barsel?

Jeg er 24+2 og det jeg har bare status som ledig igen bagefter

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Jeg er 24+2 og det jeg har bare status som ledig igen bagefter

jamen hvor længe kan du gå efter barsel? det er vel kun 2års ledighed man kan ha alt i alt?

Anmeld

11. januar 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

jamen hvor længe kan du gå efter barsel? det er vel kun 2års ledighed man kan ha alt i alt?

ikke lige i mit tilfælde da jeg er fleksjobber men ellers ville jeg have 8 mnd. at løbe på ca.

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

ikke lige i mit tilfælde da jeg er fleksjobber men ellers ville jeg have 8 mnd. at løbe på ca.

okayhvorfor fleks?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.