At holde et barn fra samværet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

Nemesis

Rosa skriver:

Lige præcis, kunne ikke have udtrykt det bedsre selv. Det med at booke ferie ind er jo fair nok, men risikerer jeg så ikke at han booker 14 dage i streg? Hvor meget ferie har han ret til?

Tror det med ferie er fra sag til sag..men nu har han jo allerede haft ham på ferie i 10 dage så mon ikke han som minimum også kan få det til sommer.
Max er så 14 dage.Det gælder for jer begge.

Men som oftest fastsætter de ikke mere ferie end der er samvær..men det bedste du kan gøre er at skrive til SFV og høre ad. så har du en mail med et vejledende svar og det kan du bruge overfor SF.

Knus Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

smølfine

millemai skriver:

Jeg tror altså, at I skal droppe fleksibiliteten i et stykke tid. Han lyder altså noget konfliktsøgende (måske på opfordring fra hans mor)

Tror det vil være smart for jer blot at følge aftalen. Jeg ved at det lyder rigidt og hårdt, men tilgengæld giver det noget stabilitet for J. Og både du og SF ved så hvad I har at holde jer til. Selvfølgeligt skal der være mulighed for godt samarbejde og fleksibilitet senere hen. Jeg tror bare I lige nu er et sted, hvor I skal holde jer til aftalen.

Hvor er jeg i øvrigt ked af at høre om hans reaktion. Håber at han tager sig sammen og dropper alt den fjendskab og koncentrerer sig om at få alt til at køre for J's skyld.

Kan kun erklære mig enig. Jeg har selv stået i samme situation, hvor samarbejdet var kørt helt i hårdknude og gennem et halvt år holdt vi os strengt til afgørelsen fra SFV. I øvrgit en anbefaling fra en børnesagkyndig rådgiver hos SFV. Det seneste halve år har vi kunne bytte og ændre aftaler efter behov, dog er vores samarbejde ved at bryde sammen igen, men det er en helt anden snak

Til Rosa: Mit råd til dig er at lade være med at puste mere til ilden og holde dig strengt til jeres aftale og ikke indgå nogle aftalerne uden om med faderen, på den måde ved du, hvad du har at holde dig til og du bliver ikke skuffet over brudte løfter.

Held og lykke fremover.

Anmeld

13. januar 2012

morNov2010

Rosa skriver:

Lige præcis, kunne ikke have udtrykt det bedsre selv. Det med at booke ferie ind er jo fair nok, men risikerer jeg så ikke at han booker 14 dage i streg? Hvor meget ferie har han ret til?

Hej Rosa

Æv hvor en træls situation at stå i.

Jeg mener at ikke-bopælsforælderen har ret til følgende ferie:

Hver 2. vinterferie, efterårsferie og påskeferie.

16 sammenhængende dage i skolens sommerferie.

Derudover hver 2. jul og nytår.

Med mindre andet er aftalt parterne imellem.

Du må ikke hænge mig 100 % op på det, men mener det er reglerne.

Kh Mette

Anmeld

13. januar 2012

Rosa

morNov2010 skriver:

Hej Rosa

Æv hvor en træls situation at stå i.

Jeg mener at ikke-bopælsforælderen har ret til følgende ferie:

Hver 2. vinterferie, efterårsferie og påskeferie.

16 sammenhængende dage i skolens sommerferie.

Derudover hver 2. jul og nytår.

Med mindre andet er aftalt parterne imellem.

Du må ikke hænge mig 100 % op på det, men mener det er reglerne.

Kh Mette

16 sammenhængende dage??!!!  Det er jo vanvittigt!!!! 

Anmeld

13. januar 2012

Louise mortil4

Rosa skriver:

Altså set ud fra at vi der har bopælen på ungerne som regle har dem mere i den anden ende så er det vel ok at ungerne ser deres far 2 uger i sommerferien, du har vel ret til det samme? Så vit jeg ved er SF en god far så det er vel også godt for jeres søn at ha den tid med sin far. 

At vi så vil savne vores unger helt ekstremt den tid de er væk, det er jo så noget helt andet . Heldigvis kan vi så se frem til hele 14  dages (ELLER MERE) sammenhængende ferie sammen med ungerne. Jeg har Sommerferie halv juni, hele juli månede og noget af August hvor jeg langt det meste af tiden kan ha ungerne hjemme og hygge. Så set fra mit tilfælde vil det nok være hlet på sin plads hvis far vælger at ville ha dem 14 dage i sommerferien også (hvilket han nok desværre ikke gør)

Anmeld

13. januar 2012

smølfine

Rosa skriver:

Her har vi ferie som beskrevet ovenfor og det er vel kun rimeligt at far også har mulighed for at være sammen med børnene i længere perioder. Og hos os har far altså kun børnene 3 ud af 14 dage, da han bor for langt væk til mere, alligevel har han ret til 16 dages sommerferie i streg. Ja, det er hårdt for os mødre, men det er lige så hårdt for fædrene, som ofte må undvære deres børn endnu mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.