At holde et barn fra samværet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.593 visninger
35 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

Rosa

Nej FANDME nej!!!!!!! NU STOPPER DET!!!! Jeg har været i Billund og har hentet Jonte efter hans ferie i Egypten med sin far, helt vildt fantastisk og han var bare så skøn!!! Jeg fik "armene om mit hoved og gok med sutten i min pande"-kysset og var bare lykkelig!!!

Lige indtil jeg kommer op at diskutere med Svenskefanden, som helt seriøst mener at han skal have Jonte igen efter skemaet - dvs. om 6 dage!!! Og så 6 dage frem!!! Say what?! Han har lige haft ham i 11 (!!!!) dage, inkl. nytår, hvoraf de 9 af dem har været i EGYPTEN uden mulighed for Skype - og så mener han at Jonte lige skal mellemlande her og så afsted igen?

NEJ!!! NEJ NEJ NEJ!!! Nu bliver jeg fandme vred!!! Jeg har helt klart RET til at beholde min søn hos mig og give ham en tryg og stabil hverdag igen før han skal nogen steder! 

Har netop siddet og regnet på det , og Jonte har faktisk været hos sin far en hel del mere end vores 8-6 ordning foreskriver. Og hvis Svenskefanden får sin vilje nu så vil Jonte i tidsrummet 21.dec-23.januar have været 19 dage hos ham og kun 15 dage hos mig - hans bopælsforælder!!!!! Aftalen fra statsamtet er som sagt 8-6 til mig... 

Jeg er bare så rasende og jeg har bare ikke tænkt mig at udlevere ham før jeg har fået mine ekstra dage, - og så vil jeg da blæse på om Svenskefanden skal til SE den efterfølgende uge!!!! Det har ikke noget med Jonte at gøre!!!

Rasende, skuffet og skidebange for hvad den her konflikt fører med sig hvis jeg en gang for alle sætter foden ned!!!!

Kan han melde mig? Slæbe fogeden ind i det??? Hvad vil statsamtet sige??? 

Sådan her har samværet set ud siden 21.december:

December: 

Mor: 21.-27. (6 dage)

Far: 27.-29. (2 dage)

Mor:  29.-31. (2 dage)

Far: (31.- 10. Januar) (11 dage, hvoraf 8 dage uden besøgsmuligheder)

Mor: (10. Januar-17.januar) (7 dage)

Far: (17.-  23. Januar) (6 dage)

Mor: 15 dage

Far: 19 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

jette1983

Hvis i ikke har aftalt på forhånd at hans samvær bortfalder pga. Rejsen så kan jeg da godt forstå at han forventer at i holder planen som i plejer, men jeg går heller ikke ind for milimeter demokrati.

Anmeld

10. januar 2012

Rosa

Vi havde aftalt at jeg skulle have "kompensation", men nu siger han at det går lige op med julen - hvilket det jo tydeligvis ikke gør... 

Anmeld

10. januar 2012

jette1983

Det er bare svært hvis det er en mundtlig ikke nærmere fastsat aftale, men hvis i havde en klar aftale om at du skulle beholde ham lige efter ferien så forstår jeg din frustration, jeg er bare bange for at du kun får problemer ud af at holde ham hjemme mod faderens vilje.

Anmeld

10. januar 2012

An&Jo

Ring til sf og forhør dig inden du nægter noget.. Du kan stille dig selv rigtig dårlig og risikere en masse ballade med politi og fogede hvis du nægter at udlevere..

Anmeld

10. januar 2012

Pige2009

Damn den er svær, Rosa! Jeg tror nok, jeg ville vælge fortsat at køre efter aftalen, da du vil skabe flere problemer for dig selv end hvad godt er ved ikke at udlevere ham Jeg forstår godt dine frustrationer, for naturligvis savner du ham efter så lang tids fravær. Kunne det ikke tænkes, at du i forbindelse med en fremtidig ferie bliver tilgodeset og får en del sammenhængende dage med ham, nu du i den sidste måned har været forfordelt?

Hvor er det altså også bare træls for dig! Held og lykke med det. Håber du tager den rigtige beslutning.

Kh. Linda

Anmeld

10. januar 2012

millemai

Jeg er ret sikker på, at statsforvaltningen siger du skal udlevere som aftalen foreskriver. Når begge forældre er indstillet på fleksibilitet, så kan de indtale indbyrdes - men bliver de uenige og statsforvaltningen/fogeden skal ind i sagen, så skal man følge aftalen uden afvigelse.

Kan godt forstå at du er ked af detSelvfølgeligt savner du J. Har du ikke selv mulighed for at tage nogle feriedage/fridage med ham? Det er sgu' heller ikke fair, at SF ikke overholder det han siger med "kompensation"! Fleksibilitet virker jo begge veje.

Skal lige tilføje, at der i de aftaler statsforvaltningen er inde over normalt aldrig kompenseres for ferie, så ligegyldigt hvad kan du senere komme til at løbe ind i dette problem på en 8-6 ordning.

Anmeld

10. januar 2012

klmf

Hvordan snakker dig og SF sammen? For hvis der er rimelig ordentlig kommunikation, så kunne du måske tale lidt til hans forhandler-gen og så gå med til at J skal over til ham om 6 dage, men så i kortere tid som komp. for ferien. Eventuelt holde ham fast på at du er i 'underskud' af dage pga. helligdage osv. og så aftale at du skal have ham i længere tid næste gang du har ferie med ham.

Tror bare ikke du får andet end en masse vrøvl ud af at tilbageholde ham fra næste samværsdato Så det må være forhandlingens vej du skal...

Årh for h.... hvor må det være frustrerende!

Anmeld

10. januar 2012

Ansemusen

Jeg ved ikke så meget om samværsreglerne, men jeg vil bare lige give dig min sympati FØJ hvor må det være helt forfærdeligt svært at skulle undvære sit barn SÅ længe ad gangen  Det tror jeg ikke jeg kunne. Og det kan du sikkert heller ikke men er nødsaget til det pga. ordningen!

Anmeld

10. januar 2012

QueDee

Ansemusen skriver:

Jeg ved ikke så meget om samværsreglerne, men jeg vil bare lige give dig min sympati FØJ hvor må det være helt forfærdeligt svært at skulle undvære sit barn SÅ længe ad gangen  Det tror jeg ikke jeg kunne. Og det kan du sikkert heller ikke men er nødsaget til det pga. ordningen!

Men mon ikke farmand har det på samme måde?

Det er jo desværre konsekvensen af skilsmisser, at man må undvære i perioder.

til TS: Jeg kender ikke til situationen, men synes også at farmand her selv burde forslå kompensationsdage i dit favør. Håber du kan forhandle dig frem til en løsning - for at nægte at udlevere er nok ikke en god ide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.