Skriver lidt langt, da det har ændret sig en del, og fordi jeg desværre ikke tror, at min fortælling er så usædvanlig.
Da jeg var gravid første gang var det omtrent hver dag. Graviditeten gjorde underværker for lysten!
Da den første var baby var det vel ca 2 gange pr uge. Efter seks måneder sov h*n fint om natten, så overskuddet var ikke noget problem.
Så blev jeg gravid med nr to, og jeg blev træt og overskuddet røg, så det blev vel kun ca en gang pr uge.
Nr to har aldrig sovet godt, min mand har aldrig taget nattevagterne, vi har skændtes og ikke haft det så godt sammen, så det sidste år er det vel ca 6 gange totalt. Desværre. Men så snart der er ro om aftnen må jeg få gjort de ting, som jeg ikke har nået i løbet af dagen, og bagefter er jeg flad! Når jeg kommer i seng sover jeg i løbet af få minutter, og jeg er søvning ca kl 22. Min mand er B-menneske og ganske irriteret over dette, men jeg nægter at have dårlig samvittighed, sålænge jeg nu stadig er oppe 1-5 gange pr nat og det er to år på rad, der er snak om. Den yngste står op ca kl 6 om morgenen, så nej, jeg sætter ikke væggeuret tidligere for at nå sex (og manden er uanset ikke interesseret på den tid af døgnet), og den store sover ikke om dagen længere, så den mulighed eksisterer heller ikke. Jeg har nogen gange forsøgt få manden interesseret tidligere på aftenen ca 20-20.30, når ungerne sover godt. Men det synes han er for tidlig. Han er SÅ traditionel og synes det hører hjemme efter at vi er gået i seng.
Jeg er frustreret og såret og så utrolig træt. Vi har været til samtaler om det, og terapeuten sagde til ham, at det bedste han kunne gøre for et bedre sexliv os imellem var at tage opvasken/husarbejdet og nogle nattevagter. Men han ser ingen sammenhæng der, og fortsætter med at sidde i lænestolen efter arbejde i stedet for at give en hånd med.
Ting bliver sikkert bedre, når jeg en gang får mere nattesøvn og lidt overskud igen. Føler mig lidt svigtet og såret, og det gør det jo ikke bedre, men vi arbejder med forholdet, og så krydser jeg fingre for, at vi finder tilbage til en rytme og balance i forholdet, så vi begge kan have det godt sammen igen.