Anonym skriver:
Ja jeg er lidt nygserrig. Herhjemme har vi ikke meget sex. Vores barn er 6 måneder og jeg tror vi har haft sex 2-3 gange siden hun kom til verden. Hvor vi før havde det MINIMUM en gang om ugen.
Min kæreste synes ikke det er særlig fedt. Men jeg føler bare ikke det samme behov. For når vores barn sover om aftenen så vil jeg også bare gerne sove. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst. For jeg ville rigtig gerne hvis vi havde en ordentlig mulighed for det. Men det synes jeg bare ikke rigtig man har når man har en baby. Der er flere gange hvor vi har forsøgt, men så er baby vågnet og så dør stemningen.
Er det normalt at det er sådan? Eller har i andre med babyer/børn ligeså meget sex som før? (svarmulighederne er sådan ca. Man kan svare anonymt, så uddyb gerne hvis det er)
Jeg er sikker på, det er helt normalt.
Vi har heller ikke megen sex for tiden, men vi er gode til at snakke om, at vi stadig er vilde med hinanden. Dvs. vi siger højt til hinanden, at vi har for lidt sex, men at det er en fase, og at det er helt OK. Det må ikke blive tabu! Vi nusser og krammer meget.
Men især jeg kan ofte have det sådan, at jeg bare ikke kan holde den helt intime kontakt ud, da jeg har to småbørn, der kræver mig hele dagen (og dele af natten med), så bliver det intime på en eller anden måde viklet ind i mor-pligterne, og det er lige før, jeg kan føle det helt incestuøst, hvis vi forsøger at være sammen en aften, hvor der virkelig har været bud efter mig hele dagen... Jeg ved ikke, om det giver mening, men sommetider, kan jeg have den samme irriterende fornemmelse i kroppen, som man får, når en ivrig person, står og prikker non stop på ens skulder for at komme i kontakt. Man vil bare have fred. Ironisk nok har jeg flere gange oplevet, efter ikke at kunne magte sex, at jeg drømmer om dejlig sex med manden.. Smart, - søvn og sex i ét. Meeeen det får manden selvfølgelig ikke så meget ud af. Andet end jeg naturligvis fortæller ham om det, når jeg vågner..
Ups, det blev laaangt. Men min pointe er vidst bare, at det er ganske normalt med nedsat lyst og overskud!