2. lægebesøg idag og smidt masken hos lægen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Isabella_mor

Mor til Frederic skriver:

tak for dit ærlige og åbne svar...

Min læge sagde at hvis hun kunne få den samme opvækst som frederic, ville hun aldrig blive udsat for de ting - da hun vil en stærk person ligesom frederic allerede er. At jeg aldrig vil lade hende ske de ting, som jeg havde oplevet.

Ved ikke om jeg som sådan er bange for at gøre noget forkert, det er mere det at skulle håndtere hende uden tøj - ble skift osv uden at skulle gå i panik over at skulle røre/vaske hende dernede. Vi har en lille kusine fra maj '09 og hende har jeg heller aldrig skiftet eller set uden tøj, med tøj kan jeg sagtens side med hende osv. Så har aldrig passet piger som barnepige.

Så er på en måde glad for at få hjælp, men også en svær erkendelse at jeg ikke selv kan.

velbekomme

jah du skal jo altså starte et sted, og ja når du ikke har prøvet det før så ved du jo heller ikke om det faktisk er sådan som du føler det er.. men måske bare er blevet en realitet oga at du har bildt dig selv ind at det ikke er noget du kan. og det KAN DU...

og selvfølgelig får i en STÆRK og FANTASTISK lillesøster til fredric som sikkert glæder sig helt vildt.. med ham som forbillede så er hun en heldig kartoffel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

KittyGirl skriver:

Har fuld forståelse for at ikke alt bliver skrevet på FB....
det er heller ikke alt jeg skriver i det "åbne" rum derinde...

Du ved jo et eller andet sted godt hvad vej du skal, og det er at tage en dag af gangen... det hele kommer jo af sig selv... og når du har lillepigen i armene, så skal alt nok komme af sig selv med det praktiske m.m.
Det er måske det der skal til for at give dig et skub fremad for din fortid.... det håber jeg ihvertfald...

Jeg tænker at mht. dit arbejde, om du evt. kunne arbejde på mindre tid? Sådan som din krop reagerer lige nu, ville det være mest sundt for DIG og for lillepigen, at få slappet mest muligt af... op med benene, se film.. computer.. læse... bare slappe af...

Jeg var hele møllen igennem med forhøjet BT og mega meget vand i kroppen.. og det startede ved uge 20... og det var rigtig slemt... jo mere du "knokler/stresser" .. jo værre kan det blive..

Pas nu på dig selv......

Ruben og hans storesøster er de eneste der kender til min barndom og den voldelige x.

men ruben kender ikke til de her tanker ang det er en pige, da jeg bare følger med på det punkt. Ved at jeg skal snakke med ham, da der vil være flere mennesker tilknyttet vores familie og mig, flere ting jeg skal rende til osv. Men aner bare ikke hvordan, ved han vil forstå og støtte op 300 % uden at blinke, for sådan er han...

Og vi har helt fra start aftalt at skal det være pks igen, så holder vi det hemmeligt for alle - undtagens dem der evt skal passe frederic.

Jeps en dag af gangen, også derfor der bliver sat ind allerede nu og de ekstra dage på barsels afd med hjælp og støtte, så vi begge kan få den rette start. Og med en sp der vil komme oftere.  

Det med arbejde, må jeg være svar skyldig... Ved de allerede nu tager hensyn, så jeg ikke får de tunge slæbe opgaver - men mere starthjælp - lange ture osv. Men det er svært i arbejdstid at smække benene op. Vi kører jo i en fast vagtplan, som er svær at lave om i - da nogle vagter lapper over andre, så der er tid til at dem der deler vagt og bil kan skifte, uden at det hele går i stå.

Hun kom ikke med noget skøn på hende eller målte sf mål, tror først at det er noget jm gør her næste gang. Ud over at hun nok trives godt derinde, men at jeg ikke syner af meget. Så hvis det ikke var fordi det stod på skærm at jeg var 24+4, så ville hun ikke have troet det.

Render slet ikke så stærkt som jeg plejer, så har gearet ned mht arbejde. Og tænker også over hvordan jeg løfter - spænder hjul osv. Fordi jeg gerne vil arbejde så længe som muligt, ligesom med frederic.

Sidst ved jm lå mit bt i snit på 110/60 (målt 3 gange og tager gennemsnit) Og idag et snit på 150/93, så det er ikke panik agtig højt, men højt nok til at de vil følge op på det. Og da jeg lige har haft en bæ arbejds uge med eftermiddag/nattevagt og weekendvagt, så skal der lige lades lidt op igen og det evt kan være derfor.

Anmeld

9. januar 2012

Nattøs skriver:

Hvor er jeg super stolt af dig. 

Det er super vigtigt at man råber op, om at det er vigtigt for ens fremtid. At man får den hjælp som man har behov for.

tak..

Anmeld

9. januar 2012

serinasmor skriver:

hvor er det fantastisk

dejligt at i får alt den hjælp i behøver (selvom det nok skal gå ) så i kan komme godt fra start og du kan blive tryg (tryggere) ved situationen

hvor er det stort

tak...

Anmeld

9. januar 2012

Kløver

Hvor er Det flot, og stort gået af dig, og synes det ER så Dejligt at høre, at lægen vil hjælpe og støtte dig.
Kæmpe kram herfra, er synd du skal alt det igennem, i en så dejlig ting som det er at vente sig, men tager sgu hatten af for dig. Håber de kan hjælpe dig/jer.
Håber også det går godt med Frederic
Mange mange knus herfra

Anmeld

9. januar 2012

Giraffen skriver:

Hvor er det dejligt at høre at du har fået talt med lægen og at I har fundet en plan og ja nogen gange er det hårdt at skulle erkende at man ikke er superwoman og ikke kan alting selv, men det du gør er af kærlighed til din kommende datter og at tage ansvar for hende som mor og det er kun fantastisk at du har åbnet dit op inden så du kan nå at få bearbejdet lidt inden hun kommer 

Så ikke noget med at dunke sig selv i hovedet fordi du ikke er perfekt, husk at rose dig selv for at du tager ansvar og handler på de udfordringer du har - det er det bedste du kan gøre for dig selv og jeres familie 

tak for dit varme og oprigtige svar..

håber også at det give et lys for enden af tundlen, så det hele ikke bare er uoverskueligt og mørkt.

Anmeld

9. januar 2012

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

Ruben og hans storesøster er de eneste der kender til min barndom og den voldelige x.

men ruben kender ikke til de her tanker ang det er en pige, da jeg bare følger med på det punkt. Ved at jeg skal snakke med ham, da der vil være flere mennesker tilknyttet vores familie og mig, flere ting jeg skal rende til osv. Men aner bare ikke hvordan, ved han vil forstå og støtte op 300 % uden at blinke, for sådan er han...

Og vi har helt fra start aftalt at skal det være pks igen, så holder vi det hemmeligt for alle - undtagens dem der evt skal passe frederic.

Jeps en dag af gangen, også derfor der bliver sat ind allerede nu og de ekstra dage på barsels afd med hjælp og støtte, så vi begge kan få den rette start. Og med en sp der vil komme oftere.  

Det med arbejde, må jeg være svar skyldig... Ved de allerede nu tager hensyn, så jeg ikke får de tunge slæbe opgaver - men mere starthjælp - lange ture osv. Men det er svært i arbejdstid at smække benene op. Vi kører jo i en fast vagtplan, som er svær at lave om i - da nogle vagter lapper over andre, så der er tid til at dem der deler vagt og bil kan skifte, uden at det hele går i stå.

Hun kom ikke med noget skøn på hende eller målte sf mål, tror først at det er noget jm gør her næste gang. Ud over at hun nok trives godt derinde, men at jeg ikke syner af meget. Så hvis det ikke var fordi det stod på skærm at jeg var 24+4, så ville hun ikke have troet det.

Render slet ikke så stærkt som jeg plejer, så har gearet ned mht arbejde. Og tænker også over hvordan jeg løfter - spænder hjul osv. Fordi jeg gerne vil arbejde så længe som muligt, ligesom med frederic.

Sidst ved jm lå mit bt i snit på 110/60 (målt 3 gange og tager gennemsnit) Og idag et snit på 150/93, så det er ikke panik agtig højt, men højt nok til at de vil følge op på det. Og da jeg lige har haft en bæ arbejds uge med eftermiddag/nattevagt og weekendvagt, så skal der lige lades lidt op igen og det evt kan være derfor.

Synes ihvertfald det vil være en god ide, at få snakket med Ruben så "hurtigt" du kan, så du ikke går med hele læsset selv, alle dine tanker selv.. Han har jo så meget forståelse for dig - af hvad jeg har læst

Godt de tager hensyn på dit arbejde... det er jeg glad for at høre... og lad os håbe.. HÅBE at det forhøjede blodtryk "bare" er lidt stress, osv...
Jeg vil anbefale dig at køre ind i Bilka eller andet sted, og købe en blodtryksmåler (de fås til under 200 kr) ... mål dit blodtryk indimellem, ... for at holde øje.. det har så meget at sige....

Jeg vil også gerne sende dig min hvis det kommer dertil

150/93 er okey højt... men stadig i den orange fare, da det "måske" er stress o. lign. mit lå jo på 180/110 og svingede meget....

er spændt på næste JM besøg

Anmeld

9. januar 2012

lycly

Synes det er SÅ flot af dig, at erkende det på den måde, og fortælle din læge om det! Det viser virkelig at du gerne vil det bedste for din datter, og at det SKAL blive en god oplevelse ovenpå alt det du har været igennem. 

Og hvor er det godt, at lægen sætter alt det i gang for dig.

Jeg håber virkelig, at det hele bliver godt for dig, at du bare kan nyde din datter,  uden nogen bekymringer  

Anmeld

9. januar 2012

isabellamor skriver:

velbekomme

jah du skal jo altså starte et sted, og ja når du ikke har prøvet det før så ved du jo heller ikke om det faktisk er sådan som du føler det er.. men måske bare er blevet en realitet oga at du har bildt dig selv ind at det ikke er noget du kan. og det KAN DU...

og selvfølgelig får i en STÆRK og FANTASTISK lillesøster til fredric som sikkert glæder sig helt vildt.. med ham som forbillede så er hun en heldig kartoffel

din positive måde at skrive på, bringer smil frem..

Sagde til mig selv da jeg var 6½-7 år at ingen nogen sinde skulle røre mig igen og da slet ikke dernede. Da x'en opdaged det (min første kæreste som 19 årig), kunne han ikke forholde sig til det og det han ikke kunne få det frivilligt, måtte han tage med vold og magt...

Derfor kan jeg heller ikke få mig selv til at skulle røre et så lille væsen dernede...

Det var altid plejefar der skulle vaske mig også dernede - uanset om jeg skreg - sparked osv, som han hver aften stille sagde; så ved jeg jo du er ren - ordenlig ren.

Frederic glæder sig vildt og har fra start af ved putning sagt; jeg elsker dig mor - elsker far - elsker mig selv og elsker lillesøster i maven... han flytter sine støvlevarmere over i hans gamle og forsmå gummistøvler med ordene; så er de varme til lillesøster, hun skal ikke fryse fødderne... Og mange andre gode..

Anmeld

9. januar 2012

Maja84 skriver:

Hvor er Det flot, og stort gået af dig, og synes det ER så Dejligt at høre, at lægen vil hjælpe og støtte dig.
Kæmpe kram herfra, er synd du skal alt det igennem, i en så dejlig ting som det er at vente sig, men tager sgu hatten af for dig. Håber de kan hjælpe dig/jer.
Håber også det går godt med Frederic
Mange mange knus herfra

tak maja ven...

Frederic er stadig inde i sin mad nægtelses periode, både i bh og herhjemme. Til aften sad han 1½ m fra bordet og nægted at komme nærmere mad, men fik dog ½ rå gulerod med lidt sovs på. Han sover derfor også mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.