2. lægebesøg idag og smidt masken hos lægen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Pylle3 skriver:

Dejligt at hører du fik snakket med din læge - som skrevet sidst så håber jeg dette kan hjælpe dig så langt i dette forløb at du holde dig ovenpå hele vejen igennem.

tak for dit svar...

Håber også at med rette hjælp at det vil gå den rigtige vej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

tak min ven...

Ville ikke lige skrive det her på fb, da der ikke er mange der ved jeg har det sådan og fordi hele familien er på fb.

Egen læge mente også at det ville give en form for ro at få det pks på plads allerede nu her. Så energi kunne bruges på at blive 'klar' til hun kommer ud. Og at de allerede ved det i kolding, så i fald fødsels starter før tid - så ved alle hvad der skal gøres og ikke skal gøres...

Føler lidt jeg står i ingenmands land lige pt og ikke aner hvilken vej jeg skal gå eller vende. ved bare mit hoved er fyldt med tanker, og den træthed der følger med. Så håber at når der kommer mere ro på alt, at den træthed også forsvinder.

Er nød til at være stærk, da frederic har endnu en dum mad periode og så må jeg pleje mig selv når han er puttet og han er i bh.

Sagde til egen læge at jeg ikke ville sygmeldes, mit arbejde gør at jeg kan fungere og tænke på andre ting. Så må jeg slappe af på fridage og få benene op der.

Har fuld forståelse for at ikke alt bliver skrevet på FB....
det er heller ikke alt jeg skriver i det "åbne" rum derinde...

Du ved jo et eller andet sted godt hvad vej du skal, og det er at tage en dag af gangen... det hele kommer jo af sig selv... og når du har lillepigen i armene, så skal alt nok komme af sig selv med det praktiske m.m.
Det er måske det der skal til for at give dig et skub fremad for din fortid.... det håber jeg ihvertfald...

Jeg tænker at mht. dit arbejde, om du evt. kunne arbejde på mindre tid? Sådan som din krop reagerer lige nu, ville det være mest sundt for DIG og for lillepigen, at få slappet mest muligt af... op med benene, se film.. computer.. læse... bare slappe af...

Jeg var hele møllen igennem med forhøjet BT og mega meget vand i kroppen.. og det startede ved uge 20... og det var rigtig slemt... jo mere du "knokler/stresser" .. jo værre kan det blive..

Pas nu på dig selv......

Anmeld

9. januar 2012

B&J skriver:

åhhh jamen det burde stå i dine papir eller ring til lægen og spør om han ikke vil aflevere det hos din JM eller få en snak med hende så har han jo sat hende ind i det hele

men så er det jo en super dejlig læge du har

tror at med det der smarte e journal ting at jm kan hente oplysninger, men er ikke sikker.

Min læge, hun er skam god nok..

Anmeld

9. januar 2012

PT skriver:

Det er godt, du kender dine egne begrænsninger, og at bede om pks er ingen skam . jeg kan ikke sætte mig ind i din situation, men jeg kan sagtens forstå, at du ikke ville have det godt med, at de skulle rode rundt dernede. jeg synes, det er meget flot, du har nået til dette punkt.

tak..

Egen læge der mente det var det bedste at få pks, så vi helt kom uden om det at de skal pille dernede - tankerne osv.

Anmeld

9. januar 2012

Nattøs

Hvor er jeg super stolt af dig. 

Det er super vigtigt at man råber op, om at det er vigtigt for ens fremtid. At man får den hjælp som man har behov for.

Anmeld

9. januar 2012

B&J

tror at med det der smarte e journal ting at jm kan hente oplysninger, men er ikke sikker.

Min læge, hun er skam god nok..

det må du finde ud af om hun kan hente de informationer

Anmeld

9. januar 2012

Puslingen skriver:

Hvor er det bare stærkt gjort af dig Er ikke sikker på at jeg ville være i stand til at gøre det samme
Jeg tror og håber at alt nok skal gå og at du vil overraske dig selv positivt.
Du er virkelig en stærk kvinde

tak.

ved jeg burde føle mig stærk, men har også en snert af; kunne jeg da ikke bare have holdt mund. Se nu hvad jeg sætter igang, bare fordi jeg ikke var stærk nok til holde masken...

Også fordi jeg ikke ved hvad der rigtig sker herfra og for et kontrol menneske som mig, er det dét værste...

Anmeld

9. januar 2012

serinasmor

hvor er det fantastisk

dejligt at i får alt den hjælp i behøver (selvom det nok skal gå ) så i kan komme godt fra start og du kan blive tryg (tryggere) ved situationen

hvor er det stort

Anmeld

9. januar 2012

Giraffen

Aner ikke hvor jeg skal starte...

Laved en tråd for lang tid siden om det at skrive brev til jm eller ej.

Lillepigen har det godt i sin lille hule og gav lægen nogle spark.

Men jeg er gået fra at have minus 4½ kg fra start i graviditet, til nu at have taget 6 kg på - på under 7 uger og dertil forhøjet blodtryk. Så en ny blodtryks og vægt kontrol om 14 dage igen.

Valgte idag at smide masken over for min læge, da hun kender til min fortid.

Har lige fra vi fandt ud af at det var en pige, været i sat til i angst - men påklistert et smil og blot nikket når folk ytre deres begejstring for at vi skal have en pige.

Så hun kontakter;

- gyn afd med henblik på pks, grundet de overgreb fra barndom - som gør at jeg aldrig har skiftet en baby pige - badet en babypige - aldrig selv er blevet gyn undersøgt da jeg gå i panik og bakker tilbage.

- Hun tager en snak med psyk afd og vil få en psykolog tilknyttet mig allerede inden fødsel og til efter fødsel.

- At jeg får flere indlæggelses dage med ekstra hjælp/støtte tilknyttet, for at skabe det bånd til lillepigen mm.

- at sp kommer ud allerede inden fødsel og hun vil komme oftere efter fødsel.

Det er en kæmpe kamel at sluge og det er hårdt. Men har erkendt jeg mangler hjælp til at forholde mig til at skulle have en pige og det at jeg mangler hjælpe for at klare hende, både ble skift - badning og det at knytte mig til hende.

Hvor er det dejligt at høre at du har fået talt med lægen og at I har fundet en plan og ja nogen gange er det hårdt at skulle erkende at man ikke er superwoman og ikke kan alting selv, men det du gør er af kærlighed til din kommende datter og at tage ansvar for hende som mor og det er kun fantastisk at du har åbnet dit op inden så du kan nå at få bearbejdet lidt inden hun kommer 

Så ikke noget med at dunke sig selv i hovedet fordi du ikke er perfekt, husk at rose dig selv for at du tager ansvar og handler på de udfordringer du har - det er det bedste du kan gøre for dig selv og jeres familie 

Anmeld

9. januar 2012

isabellamor skriver:

jeg syntes det er skønt at læse at du har åbnet dig for din læge så du kan få noget hjælp mht hvordan du skal forholde dit til en lille pige.. 

og jeg tror med garanti at med den hjælp du vil få gør at du vil komme til at føle det så naturligt som muligt at være mor til en lille pige som du gjorde da du blev mor til Frederic... det kan måske godt blive en tur op ad bakke, men du bliver jo MOR til denne lille skabning og dine moderinstinkter vil hjælpe dig godt på vej til at overvinde din frygt så at sige... 

jeg håber for dig at du hvertfald kommer til at nyde at være mor til en pige i stedet for at skulle leve i evig frygt for at evt at komme til at gøre noget forkert (hvis det er det du tænker når du siger at du er bange for det med at skulle håndtere en pige pga det du selv har oplevet i din fortid) så hun skulle føle hun blev udsat for det samme, det tror jeg slet ikke vil ske..  

som jeg kan læse og konkludere ud fra det kendskab jeg har til dig via baby.dk jamen så kan jeg jo kun syntes om at du er en FANTASTISK mor. og nu bliver du dobbelt så meget fantastisk fordi at du får dobbelt så meget hvis ikke mere end dobbelt kærlighed at dele ud af til begge dine små... 

det skal nok komme til at blive en succesfyldt oplevelse at få dig en lille pige.. og så er det bare SÅ SKIDE FLOT af dig at stå frem med det, for så længe du er opmærksom på hvad der er grund for din angst og hvad du føler, så kan det altså ikke gå helt galt

tak for dit ærlige og åbne svar...

Min læge sagde at hvis hun kunne få den samme opvækst som frederic, ville hun aldrig blive udsat for de ting - da hun vil en stærk person ligesom frederic allerede er. At jeg aldrig vil lade hende ske de ting, som jeg havde oplevet.

Ved ikke om jeg som sådan er bange for at gøre noget forkert, det er mere det at skulle håndtere hende uden tøj - ble skift osv uden at skulle gå i panik over at skulle røre/vaske hende dernede. Vi har en lille kusine fra maj '09 og hende har jeg heller aldrig skiftet eller set uden tøj, med tøj kan jeg sagtens side med hende osv. Så har aldrig passet piger som barnepige.

Så er på en måde glad for at få hjælp, men også en svær erkendelse at jeg ikke selv kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.