Mor til Frederic skriver:
Aner ikke hvor jeg skal starte...
Laved en tråd for lang tid siden om det at skrive brev til jm eller ej.
Lillepigen har det godt i sin lille hule og gav lægen nogle spark.
Men jeg er gået fra at have minus 4½ kg fra start i graviditet, til nu at have taget 6 kg på - på under 7 uger og dertil forhøjet blodtryk. Så en ny blodtryks og vægt kontrol om 14 dage igen.
Valgte idag at smide masken over for min læge, da hun kender til min fortid.
Har lige fra vi fandt ud af at det var en pige, været i sat til i angst - men påklistert et smil og blot nikket når folk ytre deres begejstring for at vi skal have en pige.
Så hun kontakter;
- gyn afd med henblik på pks, grundet de overgreb fra barndom - som gør at jeg aldrig har skiftet en baby pige - badet en babypige - aldrig selv er blevet gyn undersøgt da jeg gå i panik og bakker tilbage.
- Hun tager en snak med psyk afd og vil få en psykolog tilknyttet mig allerede inden fødsel og til efter fødsel.
- At jeg får flere indlæggelses dage med ekstra hjælp/støtte tilknyttet, for at skabe det bånd til lillepigen mm.
- at sp kommer ud allerede inden fødsel og hun vil komme oftere efter fødsel.
Det er en kæmpe kamel at sluge og det er hårdt. Men har erkendt jeg mangler hjælp til at forholde mig til at skulle have en pige og det at jeg mangler hjælpe for at klare hende, både ble skift - badning og det at knytte mig til hende.
jeg syntes det er skønt at læse at du har åbnet dig for din læge så du kan få noget hjælp mht hvordan du skal forholde dit til en lille pige..
og jeg tror med garanti at med den hjælp du vil få gør at du vil komme til at føle det så naturligt som muligt at være mor til en lille pige som du gjorde da du blev mor til Frederic... det kan måske godt blive en tur op ad bakke, men du bliver jo MOR til denne lille skabning og dine moderinstinkter vil hjælpe dig godt på vej til at overvinde din frygt så at sige...
jeg håber for dig at du hvertfald kommer til at nyde at være mor til en pige i stedet for at skulle leve i evig frygt for at evt at komme til at gøre noget forkert (hvis det er det du tænker når du siger at du er bange for det med at skulle håndtere en pige pga det du selv har oplevet i din fortid) så hun skulle føle hun blev udsat for det samme, det tror jeg slet ikke vil ske..
som jeg kan læse og konkludere ud fra det kendskab jeg har til dig via baby.dk jamen så kan jeg jo kun syntes om at du er en FANTASTISK mor. og nu bliver du dobbelt så meget fantastisk fordi at du får dobbelt så meget hvis ikke mere end dobbelt kærlighed at dele ud af til begge dine små...
det skal nok komme til at blive en succesfyldt oplevelse at få dig en lille pige.. og så er det bare SÅ SKIDE FLOT af dig at stå frem med det, for så længe du er opmærksom på hvad der er grund for din angst og hvad du føler, så kan det altså ikke gå helt galt