Abort eller ikke...? Råd søges desperat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.267 visninger
51 svar
0 synes godt om
7. januar 2012

lykkelig mor

Jeg er 35 og førstegangs gravid. Med en jeg har kendt 7 mdrs tid. Vi var hyggevenner og ikke kærester. Jeg har altid ønsket mig børn og troede indtil for nylig jeg måske aldrig fik nogen. Men jeg troede heller ikke jeg ville være så ulykkelig når mit ønske endelig gik i opfyldelse. Grunden til dette er at faren på ingen måde vil have barnet og mener det ødelægger hans liv. Fra start af da vi indledte et sex forhold vidste han at jeg ikke tog p-piller. Han spurgte om det efter vi havde haft ubeskyttet sex. Jeg svarede nej men at jeg havde styr på min cyklus og at der ikke var sket noget men at vi fremover godt ku bruge kondom hvis det var.. Vi blev begge enige om at det gad vi egentlig ikke da det ødelagde noget af fornøjelsen.  Så vi fortsatte med at dyrke ubeskyttet sex. Jeg har været sammen med ham på forskellige tidspunkter på mdr. Og indrømmer at nogle af gangene vidste jeg at der var sandsynlighed for ægløsning. Men jeg tænkte at det jo ikke var det værste der ku ske hvis jeg skulle blive gravid da jeg så gerne vil have et barn. Og han var jo informeret om at jeg ikke brugte p-piller. Men nu hvor det så er sket har jeg den mest forfærdelige skyldfølelse over at jeg dyrkede sex med ham i usikre perioder. Jeg ønsker på ingen måde abort pga min alder. Men er så langt ude af skyldfølelser at jeg er på nippet til at gøre det. Selvom jeg jo ikke har løjet om prævention.. Skal siges at jeg har tilbudt ham at han ikke behøver ha noget med barnet at gøre. Eller han kan også stå som fader men at jeg så betaler børnepenge tilbage til ham. Er på ingen måde ude på at ødelægge noget for ham da jeg rent faktisk holder meget af ham. Men kærester bliver vi aldrig. Heller ikke før det her skete. Hvad ville I derude gøre hvis I stod i min situation? Er jeg er dårligt mennesker hvis jeg vælger at beholde barnet og lader det helt være op til ham hvor meget han vil involvere sig? Håber virkelig at få nogle gode råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

mulle85

først et  til dig!!

det er aldrig en sjov situation og stå i og selvfølgelig skal man helst være enige i hva man gør, men kan kun sige du skal tænke dig rigtig godt om, en abort er hårdt og gå igennem, taler af erfaring, fik en for nogle mdr siden, og det er en svær ting og gå igennem, så følg dit hjerte!!

Anmeld

7. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg har stået i lignende sistuation og valgte barnet. Min datter har idag ingen kontakt med hendes far, men han betaler, da han er berrettiget til det pga ny lov.
Jeg fortryder ikke at jeg valgte hende da han også hele tiden har været bevidst om jeg ikk var på noget, og han ikk gad kondom.

Så jeg synes du skal følge dit herte, så mærk efter helt ind!!! held og lykke med dit valg
du må gerne skrive pb til mig hvis du har spørgsmål:-)

Anmeld

7. januar 2012

Timse

Der er aldrig noget der hedder sikre perioder, i vidste begge to at i dyrkede sex uden beskyttelse, længere er den ikke så væk med den dårlige skyldfølelse. I er begge to voksne mennesker der ved at børn ikke kommer med storken.

Når det er sagt, så synes jeg at hvis du føler at du har følelsesmæssigt og økonomisk overskud, så skal du få dig dit ønskebarn. Du skal i hvert fald tænke godt og grundigt over hvordan du vil have det hvis det gik det fjernet, og ville du så stadig kunne være venner med ham bagefter?

Føl dit hjerte det må være mit bedste råd og så får du lige et stort

Anmeld

7. januar 2012

Lunae

Puha, det er altid en svær situation.

Man kan sige at du har oplyst ham om prævention, men samtidig siger du at du har styr på din cyklus. Endvidere virker det lidt som om, at du enten bevidst eller ubevidst har ønsket denne graviditet og på den måde ført ham lidt bag lyset. Alligevel havde du oplyst ham, så han har haft mulighed for blot at bruge kondom.

Når det så er sagt, så synes jeg på ingen måde at du skal overveje abort. Hvis du ønsker dig dette barn og Er klar til at være alene mor, så skal du da have det barn. Din alder taget i betragtning, er der slet ikke noget at diskutere.

Glæd du dig over den lille spire i maven og lad faderen tage den rolle han nu engang ønsker. I er voksne mennesker og faderen burde have beskyttet sig bedre, hvis børn var helt udelukket.

Op med humøret og drop den dårlige samvittighed

Anmeld

7. januar 2012

Maja_4000

Lunae skriver:

Puha, det er altid en svær situation.

Man kan sige at du har oplyst ham om prævention, men samtidig siger du at du har styr på din cyklus. Endvidere virker det lidt som om, at du enten bevidst eller ubevidst har ønsket denne graviditet og på den måde ført ham lidt bag lyset. Alligevel havde du oplyst ham, så han har haft mulighed for blot at bruge kondom.

Når det så er sagt, så synes jeg på ingen måde at du skal overveje abort. Hvis du ønsker dig dette barn og Er klar til at være alene mor, så skal du da have det barn. Din alder taget i betragtning, er der slet ikke noget at diskutere.

Glæd du dig over den lille spire i maven og lad faderen tage den rolle han nu engang ønsker. I er voksne mennesker og faderen burde have beskyttet sig bedre, hvis børn var helt udelukket.

Op med humøret og drop den dårlige samvittighed

Anmeld

7. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ka jo kun sige at i begge er voksende mennesker, som ved at når man dyrker ubeskyttet sex, ja så er der jo altid en kæmpe stor chance for at blive gravid.. Kan ik stole på at man har sikre perioder!! Kunne aldrig selv drømme om at ha ubeskyttet sex, medmindre jeg ville være gravid! Når han er blevet informeret om at du ik beskytter dig, er det lige så meget hans ansvar at beskytte sig selv! Derfor mener jeg også at i har lige stort ansvar for din gravitet, så hvis du ønsker barnet syntes jeg du ska beholde det også må han betale for sin egen del!!! Du ska altid oplyse hvem far er, det er dit ansvar som mor! Vh stine

Anmeld

7. januar 2012

sarahb

Jeg havde udelukket faderen når han ikke vil og så havde jeg fået barnet hvis jeg var i samme alder...

Anmeld

7. januar 2012

Tvillingemor80

Hvis jeg var 35 og så gerne ville havde børn - så havde jeg beholdt barnet .. Ved godt det måske er barskt overfor manden, men igen han vidste i dyrkede ubeskyttede sex.

Tillykke

Anmeld

7. januar 2012

lykkelig mor

Mange tak for de svar jeg har fået indtil videre.

Det ville være en katastrofal ting for mig at få en abort. Men er samtidig et menneske der har svært ved at gøre noget andre mennesker ikke vil. Har svært ved at føle glæde ved at være gravid. Får dårlig samvittighed endda over det. Jeg har været ærlig overfor faren og sagt at jeg her det sidste stykke tid ikke har været så påpasselig da jeg rent faktisk ikke troede jeg blev gravid ( troede jeg havde svært ved det pga alder og meget lang cyklus ) Så han er selvfølgelig ikke så glad for mig. Derfor jeg har givet ham helt frie tøjler med hvad han vil. Ved at vi ville kunne samarbejde alligevel hvis jeg beholder barnet. Men vi kommer ikke til at ha nogen kontakt bagefter hvis jeg vælger abort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.