Hvad synes du om dette navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

lycly

Jeg synes virkelig det er synd at kalde et barn for nemo. Beklager, men det synes jeg Så engang Go'morgen/Go'aften Danmark med en dreng der hed Nemo, og der fortalte de, at han engang var blevet væk i børnehaven og så havde pædagogerne sagt til børnene "find nemo!" - hentydning til fisken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Laura. skriver:

Personligt er jeg ikke vild med det og tror at navnet vil lægge op til en masse drillerier.. men det er jo fint hvis I kan li` det.

Tja.. tænkte også lige - der er jo også en del piger ved navn Jasmin, som jo også er en tegnefilms-karakter. Hmmmm.. Men tak hehe.

Anmeld

6. januar 2012

Muhmi

Der er efterhånden associationer til ALLE navne og jeg synes Nemo er et sødt navn. Jeg ville aldrig selv bruge det, men det er da nuttet og heldigvis bestemmer i 100% selv hvad i vil kalde jeres barn...

Det man skal tænke på er om det er et dejligt navn at have som 35 årig og skal til jobsamtale evt.? Ville nok kigge en ekstra gang hvis der kom én ind til samtale der hed Nemo...

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg synes virkelig det er synd at kalde et barn for nemo. Beklager, men det synes jeg Så engang Go'morgen/Go'aften Danmark med en dreng der hed Nemo, og der fortalte de, at han engang var blevet væk i børnehaven og så havde pædagogerne sagt til børnene "find nemo!" - hentydning til fisken

Haha!! Åh nej.. altså.

Det var ligesom den gang hvor lille Holger var blevet væk - ret så uheldigt!

Anmeld

6. januar 2012

Muhmi

LunaLykke skriver:

Det er jo så en anden debat men hold op hvor er det dog en grum verden vi lever i, hvis selv pædagogerne mobber ungerne.... Puha altså... Jeg ville have været blevet stiktosset og havde fundet en anden børnehave til mit barn...!

Anmeld

6. januar 2012

lycly

Anonym skriver:

Haha!! Åh nej.. altså.

Det var ligesom den gang hvor lille Holger var blevet væk - ret så uheldigt!

Netop! Synes det er så synd, det kan føre til mange drillerier. Jeg hedder selv Luna, og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har fået spørgsmålet: "Hvor er dit telt?" (Bamse&Kylling). Det er pænt trættende i længden

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Der er efterhånden associationer til ALLE navne og jeg synes Nemo er et sødt navn. Jeg ville aldrig selv bruge det, men det er da nuttet og heldigvis bestemmer i 100% selv hvad i vil kalde jeres barn...

Det man skal tænke på er om det er et dejligt navn at have som 35 årig og skal til jobsamtale evt.? Ville nok kigge en ekstra gang hvis der kom én ind til samtale der hed Nemo...

Det har du ret i Men til den tid er der jo også mange Magnus'er, Lucas'er og Noah'er - hvilket heller ikke er navne jeg forestiller mig voksne mennesker hedder, men til den tid er de jo meget normale

Anmeld

6. januar 2012

lycly

Muhmi skriver:

Det er jo så en anden debat men hold op hvor er det dog en grum verden vi lever i, hvis selv pædagogerne mobber ungerne.... Puha altså... Jeg ville have været blevet stiktosset og havde fundet en anden børnehave til mit barn...!

Ja, det er en hel anden diskussion men jeg er helt enig! Grotesk, at pædagogerne starter sådan noget.

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Netop! Synes det er så synd, det kan føre til mange drillerier. Jeg hedder selv Luna, og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har fået spørgsmålet: "Hvor er dit telt?" (Bamse&Kylling). Det er pænt trættende i længden

Men tror du ikke det er sådan ved riiiiiiigtig mange navne? hmm.. 

Anmeld

6. januar 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Det har du ret i Men til den tid er der jo også mange Magnus'er, Lucas'er og Noah'er - hvilket heller ikke er navne jeg forestiller mig voksne mennesker hedder, men til den tid er de jo meget normale

DET har du ret i...

Men ligemeget hvad, hvis dit barn hader navnet så kan det jo heldigvis ændres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.