Andre der lever i åbne forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

Smølf

Jeg kan nu alligevel ikke helt forstå dig... For det første tog det dig tid, at vænne dig til tanken og for det andet er der er jaluosi med i spillet.
Det lyder stadig for mig, som om han kører rundt med dig og får jeres forhold tilpasset sine lyster.
Det er jo ikke dit behov.... Det er hans... Og så længe jeres forhold er bygget om om hans behov og tilmed skaber jalousi fra din side, ja så giver jeg ikke jeres forhold mange chancer.

Jeg synes du skal mærke grundigt efter med dig selv om du i længden vil kunne leve med, at han er sammen med andre.
Jeg synes, det er tankevækkende, at han ikke kan tilsidesætte sine egne behov for en periode, mens du er gravid... Satser man på et livslangt forhold, hvad man må gå ud fra i gør, når i vælger at få børn sammen, så er 9 måneder meget kort tid...

Arh... Jeg kan sgu ikke helt forstå, at du finder dig i det...
/smølf

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Anonym trådstarter

Smølf skriver:

Jeg kan nu alligevel ikke helt forstå dig... For det første tog det dig tid, at vænne dig til tanken og for det andet er der er jaluosi med i spillet.
Det lyder stadig for mig, som om han kører rundt med dig og får jeres forhold tilpasset sine lyster.
Det er jo ikke dit behov.... Det er hans... Og så længe jeres forhold er bygget om om hans behov og tilmed skaber jalousi fra din side, ja så giver jeg ikke jeres forhold mange chancer.

Jeg synes du skal mærke grundigt efter med dig selv om du i længden vil kunne leve med, at han er sammen med andre.
Jeg synes, det er tankevækkende, at han ikke kan tilsidesætte sine egne behov for en periode, mens du er gravid... Satser man på et livslangt forhold, hvad man må gå ud fra i gør, når i vælger at få børn sammen, så er 9 måneder meget kort tid...

/smølf

Havde jeg ikke kunne finde mig i det, så var jeg skredet for længst!

Det ville da være underligt hvis hverken jeg eller han reagerede på at ville have et åbent forhold, eller ikke føle en form for jalousi i det her. Vi elsker jpo hinanden og stoler på hinanden...

Der er ingen af os der kører hinanden rundt. Hellere være åbne omkring det og kunne snakke om det og finde en løsning sammen, end at gøre det i hemmelighed og være utro

Anmeld

3. januar 2012

Muhmi

Må indrømme at jeg til dels kan forstå din/jeres tankegang... Der er nogle ting som et længerevarende forhold/ægteskab ikke kan give én, spændingen i at møde nye mennesker og "jagten" for at hale dem ind... Men om jeg ville bytte den nærhed og tryghed man får i et monogamt parforhold for det? Nej.. Jeg elsker at jeg ikke skal tænke på om min kæreste nu finder sig én eller anden tulle ude i byen, fordi jeg har gjort det super klart at hvis der sker noget bag min ryg, er jeg en total Sherlock Holmes og når jeg finder ud af det, falder brændestakken...

Men jeg synes da at det er rart at vi er forskellige... Og der skal være plads til alle slags parforhold... Herhjemme er vi dog monogame, men jeg vil ikke afvise tanken om at vi kunne blive enige om at have en ekstra kvinde eller mand med i legen, når vi bliver ældre

Ps. Jeg tror ikke du får så mange der melder sig i samme gruppe som dig i den her debat, da man ikke kan svare anonymt

Anmeld

3. januar 2012

Vial

Jeg havde en gang en kæreste, der hen over opvasken forslog et åbent forhold!! Afviste denne ide. Det sårede mig dybt. Når jeg efterrationaliserer, så er det tydeligt, at min daværende kæreste havde svært ved at koble sex og kærlighed sammen. Noget han senere er gået til psykolog med.

Nu har jeg fundet en mand, hvor det allerfrækkeste er vores tosomhed, intimitet og det at vi to sammen kan lave noget så lækkert sammen. Noget der giver sammenhørighed og gør at kærligheden vokser. Tanken om noget så fint skal spredes ud til andre er så usexet.

Vi er alle forskellige, og jeg må tilslutte mig den gruppe, der synes, at sex uden for forholdet et mega turn off.

Det bliver spændende den dag, du har været i byen og fået noget fremmed om han stadig synes, at det er en fantastisk ide ;-)

Anmeld

3. januar 2012

jydeinden

Smølf skriver:

/smølf

må melde mig enig med dig smølf.. har det også selv meget meget mærkeligt med at bare tanken om at dele min kæreste med andre tøser.. for mig er sex en privat og en personlig ting, og ikke noget som skal deles fordi den ene ikke kan ieller vil affibde sig med de "normale" spiller regler i et forhold.. for mig virker det meget meget absurd at skulle høre på at nu havde min kæreste sgu lige knaldet med en anden pige ( i teorien).. for mig ville jeg aldrig kunne blive tryg i sådan et forhold, men det er nok også fordi at jeg har den tankegang, at det er yderst sjældent at man kan være såintim med et menneske uden at føle en eller anden form for kemi, og den kemi synes jeg ikke er spor sund for et forhold, når det ikke et imellem to kærester vel og mærke. 

Anmeld

3. januar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre end mig der lever i et åbent forhold? I vores tilfælde er det min mand der har sex med andre kvinder lige pt.

Vi elsker hinanden meget højt og det handler ikke om at vi indleder forhold med andre, men for opfyldt nogle behov som i dette tilfælde er spændingen ved at være sammen med andre.

Vi bor ikke sammen endnu da muligheden ikke er der, og jeg venter vores første fælles barn. Vi er sammen hver 2 uge.

Vores sex liv fejler INTET, det er tværtimod blevet endnu mere fantastisk og kærligheden til hinanden er heller ikke blevet mindre.

Jeg har det fint med det, men kunne godt tænke mig at dele lidt erfaringer med andre omkring dette emne, da det åbenbart er meget tabubelagt.

Jeg kan ikke rigtig bidrage da vi er monogame

Al respekt dog til dem der kan få det til at fungere - og der er ingen tvivl om at årsagen til at vi aldrig kunne få det til at fungere er at vi begge er meget følsomme og har brug for at bekræfte hinanden vores kærlighed, så vi ville hver især blive alt for sårede på vores egoer og helt inde i sjælen hvis den anden 'havde behov' for at være sammen med andre

Men jeg tror på at hvert parforhold er individuelt og det vigtigste er at det fungerer for begge parter  

for at du kan finde nogen i samme båd nu da det er det du efterspørger

Anmeld

3. januar 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre end mig der lever i et åbent forhold? I vores tilfælde er det min mand der har sex med andre kvinder lige pt.

Vi elsker hinanden meget højt og det handler ikke om at vi indleder forhold med andre, men for opfyldt nogle behov som i dette tilfælde er spændingen ved at være sammen med andre.

Vi bor ikke sammen endnu da muligheden ikke er der, og jeg venter vores første fælles barn. Vi er sammen hver 2 uge.

Vores sex liv fejler INTET, det er tværtimod blevet endnu mere fantastisk og kærligheden til hinanden er heller ikke blevet mindre.

Jeg har det fint med det, men kunne godt tænke mig at dele lidt erfaringer med andre omkring dette emne, da det åbenbart er meget tabubelagt.

Hej

Min kæreste og jeg har ogå haft et åbent forhold. Synes det var fedt at prøve, og det bandt os et eller andet sted kun tættere sammen. Det der med at have lov til at flirte ude og tage skridtet videre i form at lyst, og samtidig have en tryg base som stoler på én og elsker en - det er da ret fedt Så kan man nyde det bedste af 2 ting  

Det er ikke alle der forstår det, og det er også okay, derfor har vi gået lidt stille med dørene. Men jeg fandt ud af at mine veninder var ret forstående, hvis jeg snakkede med dem om det. For ikke at undgå rygter kunne jeg ligeså godt fortælle dem hvordan landet lå. Og jeg var nu kun sammen med en enkelt anden, og det samme var min kæreste. 

Vi havde lyst til det i en periode, men blev også enige om, efter et stykke tid, at nu ville vi gerne bare være os helt alene sammen igen - også lidt fordi vi snart planlægger at lave baby. 

Synes det er fedt når andre står frem med det også

Anmeld

3. januar 2012

lycly

Hold da op, det ville jeg slet ikke kunne. Tanken om, at min kæreste ligger og rører en anden kvinde og siger søde ting til hende og sådan, kan jeg SLET ikke klare.

Synes virkelig du er sej, at du lader ham gøre det, og at I stadig kan få jeres forhold til at fungere. Jeg må indrømme at jeg synes det er en underlig måde at leve på, man finder jo netop en partner for at det skal være "os to" og meningen er jo at man skal finde en som man bare har det 110% godt med på stort set alle punkter.

Hvis man elsker hinanden, kan jeg ikke forstå at man har behov for andet/mere. Tror da også min kæreste godt kunne tænke sig lidt mere sex fra mig af, han er jo en mand, og tænker -som alle andre mænd- på sex ret ofte. Men jeg er nu engang en kvinde og har ikke helt de samme behov. Men det betyder jo ikke, at han bare går ud og får tilfredsstillet det behov et andet sted. Han har jo valgt mig.

Men. Thumbs up da!  

Anmeld

3. januar 2012

lycly

Vial skriver:

Jeg havde en gang en kæreste, der hen over opvasken forslog et åbent forhold!! Afviste denne ide. Det sårede mig dybt. Når jeg efterrationaliserer, så er det tydeligt, at min daværende kæreste havde svært ved at koble sex og kærlighed sammen. Noget han senere er gået til psykolog med.

Nu har jeg fundet en mand, hvor det allerfrækkeste er vores tosomhed, intimitet og det at vi to sammen kan lave noget så lækkert sammen. Noget der giver sammenhørighed og gør at kærligheden vokser. Tanken om noget så fint skal spredes ud til andre er så usexet.

Vi er alle forskellige, og jeg må tilslutte mig den gruppe, der synes, at sex uden for forholdet et mega turn off.

Det bliver spændende den dag, du har været i byen og fået noget fremmed om han stadig synes, at det er en fantastisk ide ;-)

Det tænker jeg også lidt, mænd kan være SÅ dobbeltmoralske

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Hej

Min kæreste og jeg har ogå haft et åbent forhold. Synes det var fedt at prøve, og det bandt os et eller andet sted kun tættere sammen. Det der med at have lov til at flirte ude og tage skridtet videre i form at lyst, og samtidig have en tryg base som stoler på én og elsker en - det er da ret fedt Så kan man nyde det bedste af 2 ting  

Det er ikke alle der forstår det, og det er også okay, derfor har vi gået lidt stille med dørene. Men jeg fandt ud af at mine veninder var ret forstående, hvis jeg snakkede med dem om det. For ikke at undgå rygter kunne jeg ligeså godt fortælle dem hvordan landet lå. Og jeg var nu kun sammen med en enkelt anden, og det samme var min kæreste. 

Vi havde lyst til det i en periode, men blev også enige om, efter et stykke tid, at nu ville vi gerne bare være os helt alene sammen igen - også lidt fordi vi snart planlægger at lave baby. 

Synes det er fedt når andre står frem med det også

Tusind tak for dit svar. Hvor er det rart at læse at der også er andre

Jeg har også valgt at være anonym omkring det, da jeg ikke har et behov for at stå åbent ud omkring det. Ikke at jeg er flov over det, men du ved hvad jeg mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.