Anonym skriver:
Jeg har hørt flere sige, spar dog for pokker det dyrlæge besøg og give dine dyr panodil i stedet for.. Hvis dine dyr har orm, så giv dem for pokker de piller ens børn får mod orm.
Det kan man da bare ikke. Jeg er 100% tryg ved at komme ved min egen dyrlæge, mine dyr skal have det rigtig godt og tjekkes hos dyrlægen, når jeg føler der er noget som ikke er som det skal være, hvis de f.eks skulle ske og have orm kommer de altså også til dyrlægen en tur..
Hvis man virkelig vil spare på pengene på et dyrlæge besøg - Hvorfor har man så anskaffet sig dyr?
Vil du nogensinde kunne finde på at give dine dyr menneske medicin og derved spare turen til dyrlægen?
Nix. Kunne heller aldrig finde på at selvmedicinere mig selv eller min familie.
Men det er en udbredt misforståelse at paracetamol (det aktive stof i panodiler osv) hjælper på dyrs smerterække. Og du gode gud hvor kan de ikke tåle det.
Når det så er sagt, så synes jeg at vi burde åbne op for muligheden for en ordentlig sygeforsikring til vores dyr. For år tilbage, da vi fik hunden, undersøgte jeg markedet og enten skulle de have en bondegård for produktet, eller også skulle jeg kunne bevise at hun havde fået alle sine vaccinationer, havde været afsted til alle de halvårlige undersøgelser og vi skulle lægge bevis på hundetræning. Det er lidt svært når det er en pushers hund man har reddet.
Dyrlægeregninger kan være en mundfuld, men det er en del af det ansvar der følger med fornøjelsen at have dyr. Og i min verden burde det være strafbart ikke at leve op til det ansvar. Men det er jo en hel anden snak 
Anmeld