Medicin til dyrene....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Jeg har hørt flere sige, spar dog for pokker det dyrlæge besøg og give dine dyr panodil i stedet for.. Hvis dine dyr har orm, så giv dem for pokker de piller ens børn får mod orm.

Det kan man da bare ikke. Jeg er 100% tryg ved at komme ved min egen dyrlæge, mine dyr skal have det rigtig godt og tjekkes hos dyrlægen, når jeg føler der er noget som ikke er som det skal være, hvis de f.eks skulle ske og have orm kommer de altså også til dyrlægen en tur.. 

Hvis man virkelig vil spare på pengene på et dyrlæge besøg - Hvorfor har man så anskaffet sig dyr? 

Vil du nogensinde kunne finde på at give dine dyr menneske medicin og derved spare turen til dyrlægen? 

EJ det kan man da ikke  :O

Jeg har ingen penge, men tager da alligevel mine dyr til dyrelæge hvis der er noget

fx igår var min lille mis til dyrelæge, kæresten mente ikke at det var nødvendigt, for han skreg ikke længere hvis vi rørte ham ved halen, men der var da stadig en bule

Så jeg blev 700 kr fattigere og en masse kattemedicin rigere

Har man råd til dyr, har man også råd til dyrelæge !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

EJ det kan man da ikke  :O

Jeg har ingen penge, men tager da alligevel mine dyr til dyrelæge hvis der er noget

fx igår var min lille mis til dyrelæge, kæresten mente ikke at det var nødvendigt, for han skreg ikke længere hvis vi rørte ham ved halen, men der var da stadig en bule

Så jeg blev 700 kr fattigere og en masse kattemedicin rigere

Har man råd til dyr, har man også råd til dyrelæge !!!

Jeg vil også mene at det kan man ikke bare gøre!

Jeg er så enig med dig, anskaffer man sig dyr, så har man også råd til dyrlæge besøg som kan komme pludseligt!

Anmeld

5. januar 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Jeg vil også mene at det kan man ikke bare gøre!

Jeg er så enig med dig, anskaffer man sig dyr, så har man også råd til dyrlæge besøg som kan komme pludseligt!

Jeg får det helt dårligt hvis mine dyr er skidte, jeg bliver helt hyppokonder på deres vegne

Så hellere en gang for meget derud, end en gang for lidt

Anmeld

5. januar 2012

B&J

Anonym skriver:

Er så enig! Det er så noget helt andet når dyrlægen anbefaler det! At man så selv begynder at ekspermitere med det, forstår jeg slet ikke!

det forstår jeg virkelig heller ikke at nogle kan finde på

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Jeg får det helt dårligt hvis mine dyr er skidte, jeg bliver helt hyppokonder på deres vegne

Så hellere en gang for meget derud, end en gang for lidt

Har det faktisk som dig, jeg bliver en smule dårlig selv og lidt bekymret når mine dyr viser tegn på at de har ondt eller er skidt tilpas.

Anmeld

6. januar 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Har det faktisk som dig, jeg bliver en smule dårlig selv og lidt bekymret når mine dyr viser tegn på at de har ondt eller er skidt tilpas.

Mine dyr er også mine børn, så selvfølgelig skal de til doktormanden

Anmeld

6. januar 2012

pemiro

Anonym skriver:

Jeg har hørt flere sige, spar dog for pokker det dyrlæge besøg og give dine dyr panodil i stedet for.. Hvis dine dyr har orm, så giv dem for pokker de piller ens børn får mod orm.

Det kan man da bare ikke. Jeg er 100% tryg ved at komme ved min egen dyrlæge, mine dyr skal have det rigtig godt og tjekkes hos dyrlægen, når jeg føler der er noget som ikke er som det skal være, hvis de f.eks skulle ske og have orm kommer de altså også til dyrlægen en tur.. 

Hvis man virkelig vil spare på pengene på et dyrlæge besøg - Hvorfor har man så anskaffet sig dyr? 

Vil du nogensinde kunne finde på at give dine dyr menneske medicin og derved spare turen til dyrlægen? 

Kunne aldrig i livet finde på selv at medicinere.. Der er jo en grund til der findes forskellige dyrlæger med specialer i forskellige slags dyr. Dyr kan tåle forskelligt, ligesom vi mennesker..
Jeg har engang givet mennesketing (økologisk gulerods babymos) til min chinchilla fordi den ikke ville spise, men det var et råd fra dyrlægen.. Villa aldrig have drømt om at give den andet end dens eget foder da de har så sarte maver at de kan dø af forkert mad :/

Som andre skriver, når man anskaffer sig et dyr forpligtiger man sig til at tage dyret til dyrlæge når det er dårligt..

Anmeld

6. januar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Nix. Kunne heller aldrig finde på at selvmedicinere mig selv eller min familie.

Men det er en udbredt misforståelse at paracetamol (det aktive stof i panodiler osv) hjælper på dyrs smerterække. Og du gode gud hvor kan de ikke tåle det.

Når det så er sagt, så synes jeg at vi burde åbne op for muligheden for en ordentlig sygeforsikring til vores dyr. For år tilbage, da vi fik hunden, undersøgte jeg markedet og enten skulle de have en bondegård for produktet, eller også skulle jeg kunne bevise at hun havde fået alle sine vaccinationer, havde været afsted til alle de halvårlige undersøgelser og vi skulle lægge bevis på hundetræning. Det er lidt svært når det er en pushers hund man har reddet.

Dyrlægeregninger kan være en mundfuld, men det er en del af det ansvar der følger med fornøjelsen at have dyr. Og i min verden burde det være strafbart ikke at leve op til det ansvar. Men det er jo en hel anden snak

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Mine dyr er også mine børn, så selvfølgelig skal de til doktormanden

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

Kunne aldrig i livet finde på selv at medicinere.. Der er jo en grund til der findes forskellige dyrlæger med specialer i forskellige slags dyr. Dyr kan tåle forskelligt, ligesom vi mennesker..
Jeg har engang givet mennesketing (økologisk gulerods babymos) til min chinchilla fordi den ikke ville spise, men det var et råd fra dyrlægen.. Villa aldrig have drømt om at give den andet end dens eget foder da de har så sarte maver at de kan dø af forkert mad :/

Som andre skriver, når man anskaffer sig et dyr forpligtiger man sig til at tage dyret til dyrlæge når det er dårligt..

Så længe det er råd fra dyrlægen, synes jeg det er helt i orden. Men at selv begynde at medicinere med noget som slet ikke er egnet til dyr, synes jeg er skrækkeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.